W
wenmali
Hallo,
Ongeveer een maand geleden heb ik een nieuwe pc gekocht. Deze is sneller dan mijn vorige, heeft een betere videokaart (wel onboard, net zoals bij mijn oude pc), meer geheugen enz.
Toch gaat van het begin af aan internet erg traag, en lopen regelmatig pagina's vast. Scrollen gaat langzaam en niet vloeiend, filmpjes op bv youtube gaan stotterend (het beeld staat een tijdje stil, en gaat dan weer verder terwijl het geluid wel normaal gaat), simpele spelletjes bij bijvoorbeeld king.com blijven een paar seconden stilstaan en gaan dan weer verder, en fotoslideshows op hyves gaan niet vloeiend.
Op mijn oude (en dus tragere) pc liep alles wel goed....
Als ik gewoon een spel speel (dus vanaf een cd) loopt dat wel weer stukken beter dan op mijn vorige pc. (Bijvoorbeeld de Sims)
Ik heb een Arris modem, model tm401b, geen router, geen draadloos internet.
Mijn pc is een AMD Athlon 64 x 2 dual core processor 6000+
Kloksnelheid 2,99 GHz, 1,87 gb\
Mijn netwerkadapter is Atheros L1 gigabit ethernet 10/100/1000 Base-T controller en ik heb eeb onboard videokaart ATI Radeon x1200 series.
Mijn Ziggo-abbonement is Z 2
Ik heb gecontrolleert op virussen (met Avast) en panda, en op spyware met spydoctor en adaware. Niks gevonden. ook Ccleaner gedraait, en ook daarna geen verbetering. Ik heb de internet explorer (7) gereset en de standaard waarden terug gezet. Ook geen verbetering.
Bij apparaatbeheer staan nergens uitroeptekens, en alle stuurprogramma's hebben geen problemen.
MsConfig bekeken en geen rare programma's kunnen ontdekken, er staan 8 programma's aangevinkt.
Ook cmd en daarna netstat /b geprobeert, daar stonden 2 regels.
Speedtest gedaan en kreeg de volgende uitslag:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in NederlandLimiet overschreden
1204.9 KByte/sec
(=9639 kbps)Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalenLimiet overschreden
171.6 KByte/sec
(=1373 kbps)Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.Klaar
1419.0 Conn/minPing test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt)Niet beschikbaar
(onderhoud)
Ik weet eerlijk gezegd niet veel van computers (alles wat ik heb geprobeert heb ik via internet opgezocht....) maar nu weet ik het dus echt niet meer.
Hopelijk heeft er hier iemand nog tips, wel graag in jip en janneketaal, want zoals gezegd weet ik niet veel van computers, internet enz....
Alvast bedankt!
Ongeveer een maand geleden heb ik een nieuwe pc gekocht. Deze is sneller dan mijn vorige, heeft een betere videokaart (wel onboard, net zoals bij mijn oude pc), meer geheugen enz.
Toch gaat van het begin af aan internet erg traag, en lopen regelmatig pagina's vast. Scrollen gaat langzaam en niet vloeiend, filmpjes op bv youtube gaan stotterend (het beeld staat een tijdje stil, en gaat dan weer verder terwijl het geluid wel normaal gaat), simpele spelletjes bij bijvoorbeeld king.com blijven een paar seconden stilstaan en gaan dan weer verder, en fotoslideshows op hyves gaan niet vloeiend.
Op mijn oude (en dus tragere) pc liep alles wel goed....
Als ik gewoon een spel speel (dus vanaf een cd) loopt dat wel weer stukken beter dan op mijn vorige pc. (Bijvoorbeeld de Sims)
Ik heb een Arris modem, model tm401b, geen router, geen draadloos internet.
Mijn pc is een AMD Athlon 64 x 2 dual core processor 6000+
Kloksnelheid 2,99 GHz, 1,87 gb\
Mijn netwerkadapter is Atheros L1 gigabit ethernet 10/100/1000 Base-T controller en ik heb eeb onboard videokaart ATI Radeon x1200 series.
Mijn Ziggo-abbonement is Z 2
Ik heb gecontrolleert op virussen (met Avast) en panda, en op spyware met spydoctor en adaware. Niks gevonden. ook Ccleaner gedraait, en ook daarna geen verbetering. Ik heb de internet explorer (7) gereset en de standaard waarden terug gezet. Ook geen verbetering.
Bij apparaatbeheer staan nergens uitroeptekens, en alle stuurprogramma's hebben geen problemen.
MsConfig bekeken en geen rare programma's kunnen ontdekken, er staan 8 programma's aangevinkt.
Ook cmd en daarna netstat /b geprobeert, daar stonden 2 regels.
Speedtest gedaan en kreeg de volgende uitslag:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in NederlandLimiet overschreden
(=9639 kbps)Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalenLimiet overschreden
(=1373 kbps)Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.Klaar
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt)Niet beschikbaar
(onderhoud)
Ik weet eerlijk gezegd niet veel van computers (alles wat ik heb geprobeert heb ik via internet opgezocht....) maar nu weet ik het dus echt niet meer.
Hopelijk heeft er hier iemand nog tips, wel graag in jip en janneketaal, want zoals gezegd weet ik niet veel van computers, internet enz....
Alvast bedankt!