P
pagani-
Ik merk dat mijn Ziggo-verbinding af en toe hapert. Met name tijdens VoIP-gesprekken betekent dat dat er stukken van het gesprek wegvallen. Erg hinderlijk dus.
In mijn Ziggo-modem valt mij op dat er een hoog aantal uncorrectables ontstaat als het modem een tijdje aanstaat:
Zoals hierboven te zien is, staat het modem ongeveer 2 dagen aan.
Hieronder de stats van de eerste 4 kanalen (de overige kanalen vertonen gelijkwaardige waarden):
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
Het modem is op deze manier aangesloten door een monteur. Voor de zekerheid heb ik de kabel tussen het modem en het AOP vervangen door eenzelfde exemplaar uit een ander Ziggo-installatiepakket. Dat hielp niet. Ook heb ik ervoor gezorgd dat de kabel niet in de buurt loopt van storende factoren (Wifi en electiciteitskabels bijvoorbeeld).
Ik heb de Ziggo helpdesk ook gebeld, zij gaven aan niets vreemds te zien en ook niet deze waarden in het modem te kunnen bekijken. Daar had ik dus vrij weinig aan.
Mijn vraag hier:
Is dit aantal uncorrectables inderdaad "ongezond" en waarschijnlijk de oorzaak van mijn onderbroken VoIP-gesprekken?
En: wat kan ik (of Ziggo) hieraan doen?
In mijn Ziggo-modem valt mij op dat er een hoog aantal uncorrectables ontstaat als het modem een tijdje aanstaat:
Zoals hierboven te zien is, staat het modem ongeveer 2 dagen aan.
Hieronder de stats van de eerste 4 kanalen (de overige kanalen vertonen gelijkwaardige waarden):
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
Het modem is op deze manier aangesloten door een monteur. Voor de zekerheid heb ik de kabel tussen het modem en het AOP vervangen door eenzelfde exemplaar uit een ander Ziggo-installatiepakket. Dat hielp niet. Ook heb ik ervoor gezorgd dat de kabel niet in de buurt loopt van storende factoren (Wifi en electiciteitskabels bijvoorbeeld).
Ik heb de Ziggo helpdesk ook gebeld, zij gaven aan niets vreemds te zien en ook niet deze waarden in het modem te kunnen bekijken. Daar had ik dus vrij weinig aan.
Mijn vraag hier:
Is dit aantal uncorrectables inderdaad "ongezond" en waarschijnlijk de oorzaak van mijn onderbroken VoIP-gesprekken?
En: wat kan ik (of Ziggo) hieraan doen?