Internet hangt elke 15-20 sec

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

fmevers

Sinds gister ochtend (01-05-2013) heb ik problemen met mijn internet.
Om de zoveel seconde (meestal 10-20) blijft mijn internet/verbinding hangen.
De browser blijft dan hangen en voert niks meer uit.
Wanneer ik na een aantal sec (ook meestal rond de 10-20) een andere pagina open (of na 25x op f5 gedrukt te hebben) werkt deze weer, maar de "hangede pagina" blijft hangen.

Mijn modem heeft gewoon verbinding (eerste 4 lampjes branden) en heb deze al meerder keren gereset.

graag hulp.
 
Waarschijnlijk een pc/laptop probleem.

73's
 
Ik heb hetzelfde probleem op mijn telefoon via wifi (pc is met kabel) en mijn bezoek gister had hetzelfde probleem op mijn wifi met hun telefoon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens de firewall in het modem uit te schakelen, dit geeft sinds een recente update problemen bij wat mensen.

Laat maar weten als het niet bekend is hoe dit moet...
 
Als je via Ziggo gaat bellen, valt je telefoon dan ook uit of hakkelig geluid op het moment dat je internet niet meer loopt ?

In dat geval is het vermoedelijk een signaal probleem of iets met je modem.

Wat zegt de helpdesk als ze op afstand in je modem kijken ?
 
@Zeemon ga ik doen als ik thuis ben vanmiddag.

@Cees ga ik vanmiddag ook ff testen (kan ik meteen de helpdesk bellen :))



Bedankt voor de tips.
 
@Zeemon ga ik doen als ik thuis ben vanmiddag.

@Cees ga ik vanmiddag ook ff testen (kan ik meteen de helpdesk bellen :))



Bedankt voor de tips.


Is er al iets bekend?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen Internet toegang

Sinds enkele weken "Ziggo alle ellende in één" . Wifi modem ( Cisco ) .
Buiten het feit dat het bereik maar een meter of 4 is. Valt dus ook steeds de verbinding met Internet weg. Via Webcare team getwittert en die proberen je echt prima te helpen. Sturen een monteur die eea na meet. Tussen neus en lippen door verteld dat het een k..t modem is wat ze leveren. Meet eea door en constateert dat er te veel lassen op mn kabel buiten het hek zitten en dat er vocht wordt geconstateerd. Daarnaast schijnt er wat los te zitten in de verdeelkast verderop in de wijk.
Dus hij in die verdeelkast prutten en zegt het probleem op te hebben gelost. Probleem blijft. Om de paar minuten valt Internet weg. Zowel draadloos, op telefoons als via Ethernet verbinding.
Naar de Ziggobus gegaan die hier toevallig in het dorp stond. Die hebben een monteur gestuurd die meer dan bereidwillig was maar het probleem niet kon oplossen. Bij mij zijn alle instellingen goed . Modem is door iemand in verwegistan uitgelezen en niets te zien. Volgende week weer een monteur die gaat meten.

Nu lees ik dat deze problemen vaker voorkomen en ook vaak opgelost worden met een nieuw modem?
Iemand ervaring ?
 
Sinds enkele weken "Ziggo alle ellende in één" . Wifi modem ( Cisco ) .
Buiten het feit dat het bereik maar een meter of 4 is. Valt dus ook steeds de verbinding met Internet weg. Via Webcare team getwittert en die proberen je echt prima te helpen. Sturen een monteur die eea na meet. Tussen neus en lippen door verteld dat het een k..t modem is wat ze leveren. Meet eea door en constateert dat er te veel lassen op mn kabel buiten het hek zitten en dat er vocht wordt geconstateerd. Daarnaast schijnt er wat los te zitten in de verdeelkast verderop in de wijk.
Dus hij in die verdeelkast prutten en zegt het probleem op te hebben gelost. Probleem blijft. Om de paar minuten valt Internet weg. Zowel draadloos, op telefoons als via Ethernet verbinding.
Naar de Ziggobus gegaan die hier toevallig in het dorp stond. Die hebben een monteur gestuurd die meer dan bereidwillig was maar het probleem niet kon oplossen. Bij mij zijn alle instellingen goed . Modem is door iemand in verwegistan uitgelezen en niets te zien. Volgende week weer een monteur die gaat meten.

Nu lees ik dat deze problemen vaker voorkomen en ook vaak opgelost worden met een nieuw modem?
Iemand ervaring ?

Ik ben benieuwd. Precies hetzelfde probleem heb ik hier. Houd je ons op de hoogte?
 
Ik zit met hetzelfde probleem.

Volgens mij heeft het te maken heeft met de wifi-hotspots die ze aan het uitrollen zijn. Kijk maar eens met een wifi analyzer, dan zie je dat op hetzelfde wifi kanaal, een Ziggo SSID zit. Dit is iig. bij mij het geval (regio Den Haag).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan