• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

internet erg onstabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

netgeneraal

Hallo allemaal.
Ik heb laatst een internet verhoging gekregen naar 60mbit/s en daar ben ik blij mee.
Maar sinds de verhoging is door gevoerd is ons internet erg onstabiel soms 60 mbit/s maar soms ook 100kbit/s.
Soms duurt het lang maar soms ook kort voordat we weer de normale snelheid hebben.(draad en draadloos)

Ik hoop dat Ziggo dit snel oplost maar is er een tijdelijke oplossing?

Groeten Tijmen
 
Welk modem heb je van Ziggo, heb je al een reset uitgevoerd?
 
ik heb het ubee modem.
Ik heb al geprobeerd de frequentie te veranderen naar 5 ghz en het kanaal zonder invloed.
Heb het al meerdere keren gereset.
Het is alle apparaten ook al staan ze in hun eentje aan.

Voor de rest is het moeilijk te testen omdat het onstabiel is dus je weet nooit waarneer je het kan verwachten.
 
Hier ook sinds de update problemen met de download snelheid.

In de oude situatie (50 down / 5 up) was de verbinding superstabiel en haalde ik bijna altijd de maximum snelheden.

Nadat ik afgelopen weekend het modem opnieuw heb opgestart om op deze manier de nieuwe snelheden (60/6) te kunnen krijgen is het hopeloos mis. De upload is wel in orde (ik haal stabiel bijna 6 Mbps), de ping tijden zijn niet super (15ms) maar wel acceptabel, maar de download is gewoon niet in orde. Bij speedtest.net meet ik nog 1-1,5 Mbps. Bij de speedtest van Ziggo zelf begint hij dapper bij 60 Mbps (is dit wel een echte meting, of wordt je hier "genept"?) maar dat val heel snel terug en de test eindigt uiteindelijk met nog maar 3-5 Mbps.

Nadat ik de router en het kabelmodem opnieuw heb opgestart bleef het probleem bestaan. Ook een paar dagen wachten (misschien is het een tijdelijk probleem bij Ziggo) gaf geen verbetering.
Gisterenavond heb ik me dus maar een keer door het keuze menu van de Ziggo helpdeks geworsteld (wat een draak van een menu is dat zeg!). Toen ik uiteindelijk iemand aan de lijn kreeg was er vrij snel de conclusie dat er een monteur moest langskomen omdat de pingtijden veel te hoog waren (oh?).

Morgen komt er dus iemand langs. Ik ben eigenlijk wel benieuwd, want behalve het opnieuw opstarten van het modem is er niets aan mijn kant veranderd. Of zou mijn modem toevalligerwijs precies op datzelfde moment het loodje hebben gelegd?
 
Onlangs ook de verhoging naar 60/6 gehad, maar moest het Ubee modem (zonder Wifi) een aantal keer uitzetten alvorens de verbinding 60/6 was. Bij een testje bedraad gemeten rechtstreeks aan het modem (www.speedtest.net) kreeg ik 57.6Mbps/5.7Mbps te zien.
 
Vandaag is er een monteur langs geweest.
De diagnose: modem defect.

Wel heel erg toevallig dat precies is gebeurd op het moment dat ik het modem uit en aan heb gezet om de nieuwe snelheden te kunnen krijgen.

Na het plaatsen van een nieuwe modem is nu alles weer in orde.

Hier ook sinds de update problemen met de download snelheid.

In de oude situatie (50 down / 5 up) was de verbinding superstabiel en haalde ik bijna altijd de maximum snelheden.

Nadat ik afgelopen weekend het modem opnieuw heb opgestart om op deze manier de nieuwe snelheden (60/6) te kunnen krijgen is het hopeloos mis. De upload is wel in orde (ik haal stabiel bijna 6 Mbps), de ping tijden zijn niet super (15ms) maar wel acceptabel, maar de download is gewoon niet in orde. Bij speedtest.net meet ik nog 1-1,5 Mbps. Bij de speedtest van Ziggo zelf begint hij dapper bij 60 Mbps (is dit wel een echte meting, of wordt je hier "genept"?) maar dat val heel snel terug en de test eindigt uiteindelijk met nog maar 3-5 Mbps.

Nadat ik de router en het kabelmodem opnieuw heb opgestart bleef het probleem bestaan. Ook een paar dagen wachten (misschien is het een tijdelijk probleem bij Ziggo) gaf geen verbetering.
Gisterenavond heb ik me dus maar een keer door het keuze menu van de Ziggo helpdeks geworsteld (wat een draak van een menu is dat zeg!). Toen ik uiteindelijk iemand aan de lijn kreeg was er vrij snel de conclusie dat er een monteur moest langskomen omdat de pingtijden veel te hoog waren (oh?).

Morgen komt er dus iemand langs. Ik ben eigenlijk wel benieuwd, want behalve het opnieuw opstarten van het modem is er niets aan mijn kant veranderd. Of zou mijn modem toevalligerwijs precies op datzelfde moment het loodje hebben gelegd?
 
slechte snelheid op tv

sinds de snelheid verhoging heb ik problemen met het kijken naar gehuurde film op tv.
Geeft nu ook aan dat de snelheid niet goed is.
nooit probleem mee gehad.
 
Internetsnelheid

Ook bij mij: na de blijmoedige update naar 60 bleek de downloadsnelheid te stranden bij max 18 Mbit. Rekenfoutje bij Ziggo! ???foutje ziggo :no: Ik geef me over:giveup:ga weer kijken naar een andere provider.
 
Speedtest

Ik heb de laatste tijd een erg trage internetverbinding. Daarom heb ik een speedtest uitgevoerd.

Via speedtest.net krijg ik de volgende waardes:
https://speedtest.net/result/2278771886.png

Via de speedtest.ziggo.nl van Ziggo krijg ik netjes 60 up / 1 down te zien. Is dit wel een echte speedtest, of worden we hier voor de gek gehouden??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan