• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet en Telefoon vallen weg.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wortelknager
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

wortelknager

Ik zit met het volgende probleem,
Ongeveer 2 tot 3 keer per dag valt mijn internet en telefoon uit, deze is alleen terug te krijgen door mijn UBEE EVW3200 van spanning te halen en weer aan te zetten.
Bij storing branden de volgende ledjes,


  1. pwr. groen aan
  2. DS. blauw aan
  3. US. blauw knipperen
  4. RDY. uit
  5. TEL1 uit
  6. TEL2 uit
  7. Wlan groen aan
  8. WPS uit
  9. LAN1 groen aan
  10. LAN2 uit
  11. LAN3 uit
  12. LAN4 uit
  13. RTR groen aan
Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
 
Log eens in het modem en kijk eens naar de signaalwaardes en post die eens. Zowel de up als downstreamwaardes.

Kan zijn dat je upstream waardes slecht zijn. Upstreambonding draait net hier. Een kennis van mij had dit vorige week ook en daar bleek de upstrem slecht te zijn door een kabelschade volgens de monteur.
 
Up en downstream waardes

Hier de up en downstreamwaardes, zegt mij niets.

Downstream Bonded Channels
ChannelLock StatusModulationFrequencyPowerSNR 1LockedQAM256241000000 Hz 0.6 dBmV42.1 dB 2LockedQAM256249000000 Hz 0.3 dBmV42.4 dB 3LockedQAM256257000000 Hz-0.1 dBmV41.9 dB 4LockedQAM256265000000 Hz-0.4 dBmV42.0 dB 5LockedQAM256273000000 Hz 0.7 dBmV42.0 dB 6LockedQAM256281000000 Hz 0.6 dBmV41.9 dB 7LockedQAM256289000000 Hz 1.2 dBmV40.4 dB 8LockedQAM256297000000 Hz 1.0 dBmV40.3 dB
CorrectablesUncorrectables 30

Upstream Bonded Channels ChannelLock StatusUS Channel TypeSymbol RateFrequencyPower 1LockedATDMA5120 Ksym/sec44500000 Hz46.2 dBmV 2LockedATDMA5120 Ksym/sec52000000 Hz46.2 dBmV 3LockedATDMA5120 Ksym/sec36000000 Hz46.2 dBmV 4LockedATDMA5120 Ksym/sec58800000 Hz46.2 dBmV
 
Heb je toevallig een andere voeding/adapter liggen (van bijvoorbeeld een externe HDD)? (let wel op of spanning gelijk is).

De adapters van de UBEE zijn zeer twijfelachtig nl. en kunnen rare storingen veroorzaken.
 
Vergeten te vermelden ik heb al een andere 2A adapter gebruikt met hetzelfde resultaat.
 
Dan is misschien het modem toch niet helemaal fris meer. De waardes
zien er op het eerste gezicht wel goed uit.
 
Zal toch maar weer contact opnemen met Ziggo.
Wat mij wel opviel is dat ik de UBEE niet meer in bridge heb staan (ongeveer een jaar terug laten doen) na de update van ziggo i.v.m. hun hotspots.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan