• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

internet en modem ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
113
beste mensen,

ik ben van plan om een nieuwe router te gaan kopen NETGEAR NIGHTHAWK AC1900 R7000 .
ik ben niet een grote expert wat betreft internet connecties en modem/routers.
mijn vraag is: als ik bovengenoemde router gaat kopen, moet ik altijd een Ziggo modem tussen hebben? op dit moment heb ik een netgear 3700 router met een van de oudste modem van ziggo motorola svb5120E.
in de laatste tijden heb ik last van trage en haperende signaal. ik heb heel veel apparaten anngesloten ( 3 ps3, NAS server, IP cameras, etc etc) en moet minimaal een keer per week de hele boel gaan resetten.......:?:?

bedankt
gr
ALberto
 
bedankt Emilio,

ik zie pas nu dat ik heb een alles in een plus abonnement. dus ben ik zeker aan een nieuwe modem aan toe
ik zie in uw configuratie een WDNR3700 + een UBEVW320b staan , werkt dat goed samen? ik heb ook een WDNR3700 en zal dus geen nieuwe router moeten aanschaffen
Bedankt
 
bedankt Emilio,

ik zie pas nu dat ik heb een alles in een plus abonnement. dus ben ik zeker aan een nieuwe modem aan toe
ik zie in uw configuratie een WDNR3700 + een UBEVW320b staan , werkt dat goed samen? ik heb ook een WDNR3700 en zal dus geen nieuwe router moeten aanschaffen
Bedankt
Ik heb nog een docsis3 modem zonder wifi/router functie. Deze worden nu wel uitgegeven met die functies. Maar het modem kan je altijd in bridge mode zetten ( alleen weer modem functie)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
 
bedankt!
als ik een nieuwe ubee wifi modem krijgt is het beter alleen te gebruiken or nogsteeds samen met die 3700?
wat zijn de pro en de cons?
sorry voor alle die vragen maar ben niet echt een expert
bedankt nogmaals
 
bedankt!
als ik een nieuwe ubee wifi modem krijgt is het beter alleen te gebruiken or nogsteeds samen met die 3700?
wat zijn de pro en de cons?
sorry voor alle die vragen maar ben niet echt een expert
bedankt nogmaals

het kan ook een cisco of technicolor modem met router/wifi functie worden.

Mijn persoonlijke voorkeur is het nieuwe modem in bridge mode te zetten en dan gewoon de netgear router er achter te hangen.

Maar laten we eerst maar even wachten welk nieuwe modem je ontvangt.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
BEDANKT EMILIO!:thankyou::thankyou:

klantenservice gebeld als het goed is kan ik aanstande Vrijdag een nieuwe Wifi modem binnen krijgen
jullie horen nog van mij als ik niet eruit komt :mrgreen:
kans is groot :mrgreen::grin:
gr
 
Het gemakkelijkste is om Ziggo's handleiding voor router-achter-router te gebruiken. Dan blijft ook alles bij het oude. (bridge kan altijd nog en moet steeds via klantenservice)

Zorg er echter voor dat je alleen je eigen router op de Ziggo router aansluit en geen verdere apparaten, want dan krijg je problemen met de twee gescheiden netwerken
 
Het gemakkelijkste is om Ziggo's handleiding voor router-achter-router te gebruiken. Dan blijft ook alles bij het oude. (bridge kan altijd nog en moet steeds via klantenservice)

Zorg er echter voor dat je alleen je eigen router op de Ziggo router aansluit en geen verdere apparaten, want dan krijg je problemen met de twee gescheiden netwerken

bedankt Briolet
ik ben zo en zo van plan om alleen de modem te vervangen. kabels en aansluiting blijven precies zoals het is nu. achter my modem heb ik een gele ethernet kabel ( die loopt naar mijn router), voeding, kabel die naar centrale antenne loopt en telefoon lijn.
dus kabels eruit, nieuwe modem en weer het zelfde kabels erin!
hopelijk zal ik geen probleem krijgen:oops:
 
Als je wel een nieuw modem krijgt, zit daar al een router ingebouwd (met wifi). Je hoeft dus niet persé een andere router te gebruiken of je eigen bestaande router te gebruiken. Dat kun je later altijd nog doen als de ingebouwde router je niet bevalt, of je kunt je bestaande router elders in huis neerzetten als extra accesspoint om meer wifi bereik te krijgen (wel aansluiten via een netwerk kabel).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan