• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

internet delen

  • Onderwerp starter Mister newbee
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mister newbee

Hallo,

Heel vervelend misschien, maar ik ben al 100 topics verder, maar mijn netwerk nog niet.

Ik heb een SVEC hardware router die ik via http://192.168.1.1 kan configureren. Dat configureren is duidelijk en toch krijg ik geen verbinding. Komt dit door de motorola kabelmodem? Het is namelijk zo dat ik tijdens de configuratie kan kiezen of mijn ip statisch etc. mac adres heb ik bij de clone ingevoerd. ik heb al gekozen voor fixed IP, statisch enzo maar maakt allemaal niet uit. (@home is makkelijk, daar hoef je alleen maar het CC nummer bij de hostname in te voeren en voila internet werkt).

Wel heb ik hier gelezen dat ik de modem uit moet zetten dan alles moet pluggen: router en kabeltje. en modempje weer aan. Gaat allemaal goed. Als ik dan ipconfig/release doe en vervolgens ipconfig/renew gebeurt er niets wat positief is voor de verbinding.
Als ik de router er dan weer tussenuit haal heb ik geen internetverbinding meer maar dat is op te lossen door even modempje van de stroom te halen weer aan te zetten en te rebooten. Nu is eigenlijk concreet mijn vraag:

Zijn er stappen die ik stuk voor stuk moet doorlopen? op het forum gezocht paar dingen gevonden (naar provisioning etc, maar dat werkt niet, want ik ben al een tijdje bij chello en krijg dus geen aanmeldscherm).
Als ik die nou maar kreeg dan was het volgens mij opgelost. HELP

Ik gebruik winXP ENG, en de firewall staat uit.
 
Heb je wel het goeie kabeltje tussen je modem en je router hangen? ::)
 
Mister newbee zei:
Als ik dan ipconfig/release doe en vervolgens ipconfig/renew gebeurt er niets wat positief is voor de verbinding.
ik winXP ENG, en de firewall staat uit.

Hmmm, hier haal je twee netwerken door elkaar. Doen veel mensen dus je bent niet de enige. :-\

Door die router creeer je als het ware twee op zich zelf staande netwerken. Aan de ene kant het chello netwerk. En aan de andere kant je eigen netwerk. Jou eigen netwerk ziet er voor chello als een computer uit. Dat is de bedoeling van de router. Ze weten dus NIET dat jij een router gebruikt, als het goed is.

Wat je nou doet is de verbinding in jou EIGEN netwerk opnieuw opbouwen. Dat Releasen en renewen van je ip adres moet je dus vanuit je router doen.

Goed en nu je probleem. Wat remboo zegt is waar. Is je kabel goed? Branden de ledjes op je modem en router van de verbinding?

En je zegt dat je het ip adres statisch hebt ingesteld. Ik kan me vergissen maar ik weet 99,999% zeker dat motorola altijd dynamische ip adressen gebruikt! Dus dat zou een oplossing kunnen zijn.

Tja en voor de rest succes ;)
(Terwijl ik dit aan het tikken ben bedenk ik mij dat dit sjagereinig over zou kunnen komen. Maar ik ben vrolijk en ik wil het je alleen maar uitleggen. Ok? ;D)
 
Probeer deze volgorde eens.
- alles uit
-kabelmodem aan en wachten tot de bovenste 4 groene led's branden. ± 30 sec
- router aan wachten tot hij klaar is. ± 30 sec bij een sitecom
- computer(s) aan.
 
Helaas lag gister de server hier dus plat. Ik had het gister al opgelost namelijk. Ik had het verkeerde mac-adres (sorry luitjes, maar toch bedankt hoor)/
ik had het mac-adres van de modem ipv de netwerkkaart ingetypt. domme ik. :-[
 
Mister newbee zei:
Helaas lag gister de server hier dus plat. Ik had het gister al opgelost namelijk. Ik had het verkeerde mac-adres (sorry luitjes, maar toch bedankt hoor)/
ik had het mac-adres van de modem ipv de netwerkkaart ingetypt. domme ik. :-[

Och, Je bent niet dom als je verkeerde mac adres perongeluk intikt. Je bent pas dom als je de helpdesk van chello gaat bellen en vraagt waarom je router het niet doet. ;D
 
En dat heb ik niet gedaan. Ik had namelijk al een handleiding. Maar die was voor @home gebruikers. En daar stond niets over een mac-adres. Gelukkig werkt het super (anders had ik dit nu niet kunnen typen).
En CHELLO bel ik bijna nooit. kost hartstikke veel wachtgeld en de oplossing die ik krijg is altijd: wanneer kan de monteur komen om een lijnmeting te doen.
(meestal zeggen ze dat na een halfuur 'uitzoeken'. >:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan