• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet delen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter CHALEQUITA
  • Startdatum Startdatum
C

CHALEQUITA

O0 Ik heb een tweedehands comp. gekocht en wil ook internet op (delen).
Het heeft win: 2000, pentium II,netwerkkaart: 3com3C920 Integrated Fast Ethernet Controller 3C905C-TX-compatible. Ik heb zelf chello classic op de andere computer (met internet), win XP home, pentium 4, netwerkkaart:Realtek RTL8139/810X Family Fast Ethernet NIC + een 1394 netwerkkaart(deze heb ik uitgeschakeld want anders werkt hij ook gewoon) en de modem is de motorola Surfboard E5100.
Ik heb laatst deUTP kabel uit de computer met internet gehaald en even in de netwerk ingang v/d comp. met win 2000 gestoken. Wat zag ik: een rode lampje ging branden en bij netwerkeigenschapen zag ik dat het wel verzond en niet ontving??? Wat moet ik doen???????
Ik heb ook een E-Tech Switch 10/100 5 port gekocht maar nog niet gebruikt, kan ik hier wat mee??
Helppppppppp ???
 
CHALEQUITA zei:
O0 Ik heb een tweedehands comp. gekocht en wil ook internet op (delen).
Het heeft win: 2000, pentium II,netwerkkaart: 3com3C920 Integrated Fast Ethernet Controller 3C905C-TX-compatible. Ik heb zelf chello classic op de andere computer (met internet), win XP home, pentium 4, netwerkkaart:Realtek RTL8139/810X Family Fast Ethernet NIC + een 1394 netwerkkaart(deze heb ik uitgeschakeld want anders werkt hij ook gewoon) en de modem is de motorola Surfboard E5100.
Ik heb laatst deUTP kabel uit de computer met internet gehaald en even in de netwerk ingang v/d comp. met win 2000 gestoken. Wat zag ik: een rode lampje ging branden en bij netwerkeigenschapen zag ik dat het wel verzond en niet ontving??? Wat moet ik doen???????
Ik heb ook een E-Tech Switch 10/100 5 port gekocht maar nog niet gebruikt, kan ik hier wat mee??
Helppppppppp ???

Met die switch kun je niet veel...
Aangezien je maar 1 publiek IP nummer krijgt op basis van een bij de DHCP server geregistreerd MAC-adres moet je om meerdere apparaten tegelijkertijd te gebruiken een router aanschaffen.
Voor goede prijs-kwaliteitsverhouding mag ik je een Draytek adviseren....
Er is veel spul te koop dat veel goedkoper is... maar dat is inderdaad goedkoper...
Ik zou zeggen... lees de diverse rubrieken over Internet delen en routers eens door.

gr, Henno
 
CHALEQUITA zei:
een 1394 netwerkkaart
Dat is een firewire kaartje. Waarom Windows daar altijd een Netwerk van maakt weet ik ook niet.

Wat Henno zegt, router kopen.
Of een extra NIC kopen en in je eerste PC installeren en dan Windows Internet Connection Sharing wizzard doen.
De ene NIC is dan inkomend, de Andere kun je de Tweede PC of Switch op aansluiten.
Om internet op de overige PC;s te hebben moet de eerste PC wel aan staan.
 
THANKS LYNO EN HENNO................
 
Terug
Bovenaan