• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet dat steeds uitvalt

  • Onderwerp starter Onderwerp starter KengY
  • Startdatum Startdatum
K

KengY

Beste mensen,

In afgelopen paar dagen heb ik steeds last van uitvallende internet, elke keer als ik weer internet hebt, dan valt het weer binnen 1 minuut weer eruit, het gebeurt overigens al paar maanden dat het internet opeens uitvalt en na een tijdje weer werkt, alleen dit keer is het wel heel extreem. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, ik zal zo mogelijke info geven die ik weet.

We hebben een WebStar Modem, daaraan is een router (Sitecom DC-202) aangesloten.
Op het moment dat we geen internet hebben, doet het telefoon het niet, we hebben wel verbinding met de modem en router, maar helaas niet met de buitenwereld, aan de modem kan je meestal zien of het uitvalt, meestal zie je 1 lamp branden (power) en knipperd 1 andere lamp (cable),
ik heb ook geprobeerd te pingen naar 1e en 2e DNS server, maar dat was niet gelukt, terwijl bij iemand anders wel te bereiken was.

Als het aan de modem ligt, dan weet ik niet hoe ik dat moet controleren, want meestal werkt het en soms weer niet.
Dit is in ieder geval wat ik van de modem weet

-Receive Power Level
-10.5 dBmV

-Transmit Power Level
54.7 dBmV

Voor de rest zijn de services uitgeschakeld 1 of andere manier.
Ik heb zojuist de modem de stroom afgehaald en na 10 minuten weer aangezet, voorlopig werkt het wel, maar ik vermoed dat op elk moment weer uit kan vallen.

Kan iemand mij hierbij helpen?
 
Je Upstream signaalsterkte is aan de hoge kant. Ik zou als eerst even de bekabeling/splitter controleren/vervangen. Als dat geen verbetering oplevert dan contact opnemen met UPC.
 
Naast dat je upstream redelijk aan de hoge kant is, is je downstream redelijk aan de lage kant. Wat is je huidige SNR? (Je geeft wat weinig informatie)

Dat je modem wegvalt is in ieder geval duidelijk, aangezien niet alleen je internet maar ook je telefonie wegvalt, in combinatie met een knipperend cable-lampje. Heb je het modem aangesloten via een splitter vlakbij de hoofdaansluiting of bijvoorbeeld op zolder staan?
 
Ik heb helaas niet veel kennis/ervaring met dit soort dingen, mijn excuses hiervoor,
De spitter zit gewoon 10 cm van de hoofdaansluiting vandaan.
maar ik ga proberen om de kabel te vervangen en ik zoek gelijk uit over de SNR en post ik later wel hier neer,

iig bedankt voor jullie reactie;)
 
Terug
Bovenaan