• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Interne bekabeling verbeterd, EPC3925 heeft nu juist packet-loss

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ywa
  • Startdatum Startdatum
Y

Ywa

Hallo iedereen,

Afgelopen weekend de interne bekabeling verbeterd (zoals overbodige kabels & splitter weggehaald). In eerste instantie leek er geen probleem te zijn. Maar laatste paar dagen toch regelmatig last van packet-loss op momenten (soms om de 5 minuten, maar kan bijv. ook om het halfuur of langer). Snelheden zijn overigens wel goed.

Huidige setup:
Groene kabel > AOP > Retourgeschikte versterker > Op aansluiting met minste versterking zit modem (Cisco EPC3925), andere 2 aansluitingen zitten mediaboxen op, laatste aansluiting is afgesloten

Kan het zijn dat bijvoorbeeld het signaal te sterk is en er daardoor packet-loss problemen ontstaan? Of heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ter informatie: Modem functioneert ook als router

Signaalwaardes:
cisco_83e7.png


Alvast bedankt!
 
Vreemd groot verschil bij de beide upstream channels?
Die 54 is redelijk hoog bij twee kanalen meen ik.
 
Uploadsnelheid is gewoon 10 mbit.

Ik zal straks weer proberen een splitter te gebruiken i.p.v. versterker (wat het grootste verschil was met nieuwe setup).

Edit
Modem in vergelijkbare situatie als 'oude' plaatsen helpt niet. Probleem blijft bestaan, dus ik ga er vanuit dat het een storing aan de kant van UPC is.

Kan iemand nog wel controleren of de signaalwaardes kloppen?
 
Terug
Bovenaan