T
tcbakker
Ik dus mijn pakket binnen gehad maandagmiddag. Dinsdagavond de boel gaan installeren volgens de handleiding, eerst even netjes kabels getrokken en vervolgens het modem aangezet en kijken wat er gebeurt. Eerst gebeurde er niks, kreeg een activatie-IP alleen kon de activatie pagina niet bereiken, modem een keer een reset gegeven, toen kreeg ik het IP: 192.168.100.2/24 maar geen default gateway. Kon het modem dus ook niet bereiken. Heb toen maar even static een IP ingevuld met de gateway: 192.168.100.1. Goed ik kon het modem in, stonden grote rode letters OFFLINE. Ik denk nee dat is natuurlijk niet goed, dus software-matig de instellingen terug gezet en vervolgens opnieuw opgestart. Static-IP weggehaald en ik kreeg weer een activatie-IP. Ik kwam er niet meer uit gisteravond dus maar even gewacht tot vanmorgen, Ziggo gebeld en moest even naar de pagina: www.ziggo.nl. En JA daar was de activatie pagina, goed nou alles netjes geactiveerd en het modem vervolgens opnieuw opgestart.
Vervolgens doe ik een ipconfig /release, ipconfig /renew. en wat voor IP-address komt daar uit? eentje in de 94.0.0.0 reeks (weet niet de precieze getallen op dit moment). Ik had wel internet dus dat zat in ieder geval goed. Ik kijken op een andere pc in ons huis en die kreeg een IP-address in de 82.0.0.0 reeks. Dus in plaats van normale interne IP-addressen toewijzen aan de pc's in het netwerk door het modem, krijgen alle PC's nu een extern IP address toegewezen in verschillende ranges. Ook het modem is nu niet meer te bereiken op: 192.168.100.1 en ook als er een tracert uitgevoerd wordt naar bijvoorbeeld www.nu.nl komt die niet langs het modem maar direct op het ziggo netwerk.
Static IP invullen kan wel, ik kan dan ook het modem bereiken, maar voor de rest is er geen internet. Ik heb ook geen instellingen aan het modem veranderd. dus ik heb hem niet in bridge gezet ofzo. Achter het modem heb ik een simpele switch hangen waardoor ik meerdere pc's kan aansluiten. Dus geen routers of iets dergelijks erachter.
Direct de pc op het modem geeft ook hetzelfde IP-address in de 94.0.0.0 reeks. Dus de switch kunnen we ook al uitstellen
Wat kan hier aan de hand zijn?
Abbonement: Alles-in-1 extra
Modemtype: Motorola SBV5120E
Vervolgens doe ik een ipconfig /release, ipconfig /renew. en wat voor IP-address komt daar uit? eentje in de 94.0.0.0 reeks (weet niet de precieze getallen op dit moment). Ik had wel internet dus dat zat in ieder geval goed. Ik kijken op een andere pc in ons huis en die kreeg een IP-address in de 82.0.0.0 reeks. Dus in plaats van normale interne IP-addressen toewijzen aan de pc's in het netwerk door het modem, krijgen alle PC's nu een extern IP address toegewezen in verschillende ranges. Ook het modem is nu niet meer te bereiken op: 192.168.100.1 en ook als er een tracert uitgevoerd wordt naar bijvoorbeeld www.nu.nl komt die niet langs het modem maar direct op het ziggo netwerk.
Static IP invullen kan wel, ik kan dan ook het modem bereiken, maar voor de rest is er geen internet. Ik heb ook geen instellingen aan het modem veranderd. dus ik heb hem niet in bridge gezet ofzo. Achter het modem heb ik een simpele switch hangen waardoor ik meerdere pc's kan aansluiten. Dus geen routers of iets dergelijks erachter.
Direct de pc op het modem geeft ook hetzelfde IP-address in de 94.0.0.0 reeks. Dus de switch kunnen we ook al uitstellen
Wat kan hier aan de hand zijn?
Abbonement: Alles-in-1 extra
Modemtype: Motorola SBV5120E
Laatst bewerkt door een moderator: