J
JoopC
Hallo,
Ik heb deze vraag ook al gesteld bij de Ziggo klantenservice, en hier heb ik ook antwoord op gehad (op de eerste vraag). Echter heb ik nu een vervolg vraag, maar ik kan niet antwoorden op de originele mail die ik heb ontvangen en het contactformulier op de Ziggo site doet niets (wit scherm in firefox, witscherm met donkere cirkel in IE) dus vandaar dat ik mijn vraag nu hier stel.
De eerste mail die ik heb verzonden naar Ziggo is als volgt:
Heeft iemand hier een idee? Of heeft iemand wellicht een idee hoe ik de klantenservice toch kan mailen?
BVD,
Joop
Ik heb deze vraag ook al gesteld bij de Ziggo klantenservice, en hier heb ik ook antwoord op gehad (op de eerste vraag). Echter heb ik nu een vervolg vraag, maar ik kan niet antwoorden op de originele mail die ik heb ontvangen en het contactformulier op de Ziggo site doet niets (wit scherm in firefox, witscherm met donkere cirkel in IE) dus vandaar dat ik mijn vraag nu hier stel.
De eerste mail die ik heb verzonden naar Ziggo is als volgt:
Daarop heb ik dit antwoord gekregen:Een tijdje terug heb ik een digitale HD-recorder met interactieve TV besteld (Humax iHDR-5200C). Omdat ik mijn zoon gevraagd heb dit in te richten, heb ik van HD-recorder met hem geruild (aangezien hij hier ook meer mee doet dan ik). Mijn zoon heeft een Cisco 8485DVB en deze heeft hij nu bij mij neergezet en in gericht.
De Humax bij hem werkt helemaal goed, echter de Cisco bij mij werkt niet helemaal naar behoren. De reguliere TV, opnemen, etc. werkt allemaal goed. Echter de on-demand functie werkt niet. Deze geeft aan dat hij geen verbinding kan krijgen als hij de lijst met films, etc. op wil halen. Ook knippert er continu een groen lampje voor op de recorder (links van de tijd/kanaal). Dit deed hij bij mijn zoon niet.
Weten jullie wat hier mis kan zijn? En hoe dit opgelost kan worden?
Het viel me wel op dat bij mijn zoon o.a. een signaalversterker tussen de wandaansluiting en de overige apparaten geplaatst moest worden, welke bij het pakket van de Humax niet bijgeleverd is.
En dit is het bericht dat ik naar Ziggo wilde sturen als antwoord:Voor de Cisco is inderdaad een breedbandversterker nodig om ITV werkend te krijgen. Dit omdat de Cisco de interactieve diensten doorgeeft via de coax, hiervoor is een zogenaamd retoursignaal nodig.
Bij de Humax ontvanger gaat de interactieve televisie via het internet, daarvoor is geen versterker vereist. Als u de Cisco wilt blijven gebruiken dan zal de versterker ook overgezet moeten worden.
Deze versterkers kosten los rond de 80,- in de winkel, u zou er uiteraard ook een kunnen aanschaffen.
Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.
Ik heb nu een Tratec FRA-752/n aangeschaft (dezelfde als bij mijn zoon hangt) en aangesloten.
Echter werkt de interactieve TV nog steeds niet.
Wel zie ik dat de aansluiting anders is,
Bij hem zit het punt waar de centrale antenne kabel binnenkomt rechtstreeks aangesloten op de Tratec en loopt er vanaf de tratec ook een kabel naar de router. Bij mij zit hier echter nog een kastje tussen,welke het signaal splits tussen een R/TV signaal, welke nu naar de Tratec loopt en aansluiting voor de router.
Deze moest worden geïnstalleerd toen ik deze router kreeg (reeds enkele jaren geleden). Toen is ook de aansluiting van de centrale antenne vervangen van een aparte TV en Radio aansluiting naar 1 aansluiting.
Op de R/TV-aansluiting van het kastje zit vervolgens weer een splitter voor TV en Radio signaal.
Ik heb geprobeerd om het zonder deze splitter te doen, maar toen begon mijn TV op zolder (met een IR-FOX-C) allerlei vreemde kuren te vertonen. Bijv. dat hij geen beeld meer gaf wanneer de scart-kabel vanaf de IR-FOX in de TV zat en dat de IR-FOX zelf niet meer reageerde op de aan/uit knop (en dus gewoon in stand by bleef staan).
Ook wanneer ik de Tratec rechstreeks verbind met de aansluiting van de centrale antenne werkt de Interactieve TV niet (ik heb op deze manier nog niet getest of ik dan wel internet zou hebben als ik de router op de Tratec aan zou sluiten)/
Wat kan ik nog meer doen om dit werkend te krijgen?
Zou misschien het punt van de centrale antenne weer vervangen moeten worden?
Heeft iemand hier een idee? Of heeft iemand wellicht een idee hoe ik de klantenservice toch kan mailen?
BVD,
Joop