• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Interactieve tv valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DrPils

Nu een paar weken klant bij Ziggo met een alles-in-een pakket. De interactieve tv valt heel vaak uit. Sommige avonden verloopt het zonder problemen, andere avonden is het bijna ondoenlijk om te kijken.

Hoe kan dat verholpen worden?
 
Nu een paar weken klant bij Ziggo met een alles-in-een pakket. De interactieve tv valt heel vaak uit. Sommige avonden verloopt het zonder problemen, andere avonden is het bijna ondoenlijk om te kijken.

Hoe kan dat verholpen worden?
Ik zou maar even wachten met kijken hiernaar, voordat het je begint te irriteren.
De oude ITV 1 werkte goed, maar Ziggo wilde meer schoonheid en mooier.
Er komt nog een Update misschien dat daar e.a. is verholpen. Dus even geduld.

Gerard.
 
Nu een paar weken klant bij Ziggo met een alles-in-een pakket. De interactieve tv valt heel vaak uit. Sommige avonden verloopt het zonder problemen, andere avonden is het bijna ondoenlijk om te kijken.

Hoe kan dat verholpen worden?

Graag aangeven wat er concreet fout gaat, beschrijving, de foutmelding en het MAC adres.
Alvast bedankt
 
Er gebeuren twee dingen:

1. Bij het opstarten blijft hij heel lang zoeken naar verbinding en daar stopt hij dan mee zonder foutmelding.
2. Bij het kijken naar interactieve tv, dan valt hij uit en krijgen we de melding dat er geen internetverbinding is.

Geen idee wat een MAC adres is, dus dat kan ik niet geven.
 
Er gebeuren twee dingen:

1. Bij het opstarten blijft hij heel lang zoeken naar verbinding en daar stopt hij dan mee zonder foutmelding.
2. Bij het kijken naar interactieve tv, dan valt hij uit en krijgen we de melding dat er geen internetverbinding is.

Geen idee wat een MAC adres is, dus dat kan ik niet geven.

Mac adres Humax vinden:
Druk knopje Afstand bediening Menu / Instellingen / Systeem / Systeeminformatie.
Wat betreft je internet verbinding welke heb je Wifi met Humax dongle of heb je een kabel verbinding???
Zoek ook eens op het forum is al veel over geschreven b.v. dongle met usb verleng kabeltje op een betere plek leggen enz.

Gr.Arno
 
Er gebeuren twee dingen:

1. Bij het opstarten blijft hij heel lang zoeken naar verbinding en daar stopt hij dan mee zonder foutmelding.
2. Bij het kijken naar interactieve tv, dan valt hij uit en krijgen we de melding dat er geen internetverbinding is.

Geen idee wat een MAC adres is, dus dat kan ik niet geven.
Zet eerst een beide Energiebesparingen op UIT deze staan standaard aan.
Menu-Instellingen-Systeem-Energiebeheer

De Humax zal dan sneller opstarten, maar ook een aantal bugs worden dan opgelost.
Hierna nogmaals het netwerk opnieuw instellen, ook al wordt er aangegeven dat je verbinding hebt, dus kies LAN o9f WIFI dan configureren Toepassen en tenslotte OK drukken.

Heb je een Update gedaan de laaatste is V1.00.29 is het aan te raden (na iedere update) een hard Fabrieksinstelling reset te doen.
Niet het vakje aanvinken, want dan wordt er ook geformateerd en ben je al je opnamen kwijt.
Wel dien je al je persoonlijke instellingen opnieuw in te stellen.
Meer hierover in de diverse topics van Ziggo waar ik uitgebreid ben op in gegaan.

Gerard.
 
Graag aangeven wat er concreet fout gaat, beschrijving, de foutmelding en het MAC adres.
Alvast bedankt

Bij onze paar weken oude Humax 5200 wil de interactieve tv nooit starten.
Na het drukken op de rode knop krijgen we het kleine zwarte schermpje met draaiend sterretje en het woord "Verbinden". Dit blijft permanent in beeld er er gebeurd verder niets.
Dit kunnen we oplossen door de schakelaar op de achterkant 10 seconden uit te zetten en de Humax opnieuw te laten booten.
Verder hebben we de nieuwste firmware en staan de energie bespaar functies uit.

Locatie: De Goorn
MacAdres: DC: D3: 21: D4: 74: 01 (spaties er tussen gezet anders worden het smileys) :-)
 
Bij onze paar weken oude Humax 5200 wil de interactieve tv nooit starten.
Na het drukken op de rode knop krijgen we het kleine zwarte schermpje met draaiend sterretje en het woord "Verbinden". Dit blijft permanent in beeld er er gebeurd verder niets.
Dit kunnen we oplossen door de schakelaar op de achterkant 10 seconden uit te zetten en de Humax opnieuw te laten booten.
Verder hebben we de nieuwste firmware en staan de energie bespaar functies uit.
Locatie: De Goorn
MacAdres: DC: D3: 21: D4: 74: 01 (spaties er tussen gezet anders worden het smileys) :-)
Knopje achterop is niet altijd voldoende, na een Firmware Update is meestal de harde Fabrieksinstellingen reset, vanuit het menu, zie hierboven ook nodig.
Menu-Instellingen-Installatie-fabrieksinstellingen.

Gerard.
 
Het ging een tijdje beter na bovenstaande tips, waarvoor dank.

Nu krijg ik echter vaak bij het starten van een on demand programma de error 2020. Opnieuw opstarten werkt niet, melding blijft komen.

Zoeken op het forum heeft ook nog geen resultaat opgeleverd.

Mijn mac adres is DC:D3:21:E3:E3:5A
 
En inmiddels weer terug bij af en maakt hij weer geen verbinding. :no:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan