• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Interactieve TV -> Signaal splitsing mogelijk ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mauspartyhouse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mauspartyhouse

Ik heb interactieve TV en er loopt 1 coax kabel van de signaalversterker naar het audio meubel.

Met deze ene coax wil ik twee ontvangers van signaal voorzien:
1x -Interactieve ontvanger Cisco 8485 (heeft geen doorlus mogelijkheid)
1x -Normale HD ontvanger 7020HD (heeft -dacht ik- wel een doorlus mogelijkheid)

Het is me niet gelukt dmv een doorlus kabeltje de Cisco van signaal te voorzien.
Voordat ik kabels ga omzetten; heeft iemand hier ervaring mee?
Kan ik voorbeeld de coax die van de versterker komt splitsen ?

Iemand nog een goede suggestie ?

Tnx
 
Een dreambox 7020HD bedoel je?
Doorlussen moet gewoon werken, ik lus de coax door de 2 dvb-c tuners van m'n 8000 om vervolgens bij een Humax 5100 aan te komen. Dat werkt.
Alleen je retoursignaal kan stuk lopen op het doorlussen.

Ik heb interactieve TV en er loopt 1 coax kabel van de signaalversterker naar het audio meubel.

Met deze ene coax wil ik twee ontvangers van signaal voorzien:
1x -Interactieve ontvanger Cisco 8485 (heeft geen doorlus mogelijkheid)
1x -Normale HD ontvanger 7020HD (heeft -dacht ik- wel een doorlus mogelijkheid)

Het is me niet gelukt dmv een doorlus kabeltje de Cisco van signaal te voorzien.
Voordat ik kabels ga omzetten; heeft iemand hier ervaring mee?
Kan ik voorbeeld de coax die van de versterker komt splitsen ?

Iemand nog een goede suggestie ?

Tnx
 
En laat die Cisco nu net dat retourkanaal gebruiken ...

Een splitter bevat echter geen actieve componenten die het retoursignaal tegen kunnen houden, dus dat zou in theorie gewoon moeten werken. In de installatie handleiding gebruiken gebruiken ze ook een splitter om een TV en Radio aan te sluiten, dus waarom niet ook een splitter voor twee PVR's.
 
Bedankt voor jullie reactie heren.
Het is een Dreambox inderdaad, en geeft hoop het eens te proberen.

Geen idee welke in de installatie handleiding gebruikt wordt.
Kan ik een gewone recht toe, recht aan splitter gebruiken?
Of moet ik een 'speciale' met elektronica er in gebruiken ?
 
Als je signaal sterk genoeg is zou ik voor een passieve splitter gaan (dus zonder electronica). Zoiets als dit
p-es-02-small.jpg
dus.
 
Prima, gaan we proberen.

Tnx voor de hulp
 
Een dreambox 7020HD bedoel je?
Doorlussen moet gewoon werken, ik lus de coax door de 2 dvb-c tuners van m'n 8000 om vervolgens bij een Humax 5100 aan te komen. Dat werkt.
Alleen je retoursignaal kan stuk lopen op het doorlussen.


Kan bevestigen dat het retoursignaal stuk loopt op het doorlussen.
Toch maar even een splitter kopen.
 
Dan was het wellicht beter geweest om een 5100/5200 te kopen, deze doorlussen zonder retoursignaal te moeten hebben is wel heel handig, in ieder geval voor mij met m'n 8000's.
Maar goed, doorlussen via de 7020HD werkt dus niet dus zou je het signaal kunnen splitsen bij de (meegeleverde) antenneversterker, dan zou het gewoon moeten werken.
 
Dan was het wellicht beter geweest om een 5100/5200 te kopen, deze doorlussen zonder retoursignaal te moeten hebben is wel heel handig, in ieder geval voor mij met m'n 8000's.
Maar goed, doorlussen via de 7020HD werkt dus niet dus zou je het signaal kunnen splitsen bij de (meegeleverde) antenneversterker, dan zou het gewoon moeten werken.

yeah sure, alleen is dat niet mogelijk. Vandaar het starten van dit draadje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan