• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Interactieve reclame tijdens 8 uur journaal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pjotr
  • Startdatum Startdatum
P

Pjotr

Iemand die interactieve reclame tijdens het 8 uur journaal op Nederland 1 gezien gisteren?
"Op zoek naar een baan bij jou in de buurt. Druk op de rode knop..." of zoiets. Tijdens een reclameblok kan ik daar nog wel mee leven, maar tijdens het journaal wil ik daar niet mee lastig gevallen worden!!!
 
ja; nogal prontificaal in beeld. Behoorlijk irritant van Randstad. Zelfs als ik geinteresseerd zou zijn geweest, dan nog steeds niet terwijl ik naar het journaal kijk. Die autoreclame waarbij je op rood kon drukken om gelijk een proefrit af te spreken een tijd terug, dat is hoe je interactieve reclame goed doet, maar aub niet tijdens het journaal.
 
Vandaag stond hij ook tijdens een reclame die totaal niks met Randstad van doen had. Rot op met je rode knoppen! >:D
 
UPC loopt hiermee wel voorop en in de reclame wereld wordt men wild enthousiast. Ikzelf kan het missen als kiespijn.
 
Ik heb het ook gezien, ik wist niet hoe snel ik op de "UPC-knop" moest drukken.
Hopelijk is het een storing geweest. Schandalig anders dat het 8 uur journaal zo vervuild wordt.
Tijdens reclameblokken, ok, maar niet zomaar in programma's en zeker niet bij de publieke omroep. >:(
Nogmaals: ik ga er maar vanuit dat iemand te fanatiek op een knop heeft gedrukt.
 
Ik zag gisteren of eergisteren een interactive Rabobank reclame tijdens Sportzomer van Mart Smeets, het was tijdens een hockeyitem.
Ik vind dat ongelooflijk fout en vreselijk arrogant van zowel de Rabobank als UPC. Ik hoop dat dit nooit meer gebeurd tijdens uitzendingen van de Publieke Omroep. >:(
 
Ik vind dit een heel vreemde en ook zeer slechte ontwikkeling. Bij Ziggo is er (nog?) geen sprake van Interactieve TV via een rode knop, maar als ik het goed begrijp is UPC nu bezig om reclame via de Interactieve TV mogelijkheid te verkopen aan bedrijven op basis van content die zij doorgeven van een derde partij? Verder begrijp ik van dit forum dat je als gebruiker die rode knop toestand niet expliciet kan uitzetten en je altijd verplicht bent om een handeling uit te voeren om die rode knop weg te drukken voordat je verder kan zappen. Een slechte ontwikkeling die de acceptatie van digitale TV in Nederland zeker niet ten goede zal komen. Kabelbedrijven die je verplichten om hun hardware te gebruiken zodat ze je verplicht lastig kunnen vallen met dit soort ongein. We betalen met z'n allen al hoge abonnementskosten om uberhaupt te mogen kijken, financieren daarmee ook de benodigde infrastructuur en hardware van het het kabelbedrijf en vervolgens komt het kabelbedrijf ons nog even straffen door ons verplicht dit soort irritante Iteractieve TV reclame op te dringen waar zij weer extra geld mee genereren voor het bedrijf. Te gek voor woorden dit en gewoon misbruik maken van de macht die ze hebben...
 
Dit soort dingen zijn een uitstekende reden om lekker analoog te blijven kijken :)
 
Terug
Bovenaan