• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Interactieve Media Box met CI+? (alternatief horizonbox)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter voorstad
  • Startdatum Startdatum
V

voorstad

Na 2 maanden met Horizonbox, ben ik er al weer klaar mee. Traag, onbetrouwbaar, erg lange opstart (wanneer je niet de hele dag in kachel in je kast wil hebben), een vervelende afstandsbediening waar ik maar niet aan kan wennen, en zo kan ik wel even doorgaan. Geen feestje.

Maaaaarrr, wat dan? Ziggo blokkeert actief de Replay TV / Gemist via chromecast. Mijn TV heeft wel CI+, maar is niet geschikt voor Interactieve Diensten (alhoewel ik niet kan nagaan of Replay TV onder Interactieve Diensten valt). Aangezien de TV nog niet aan vervanging toe is, ben ik aan het rondkijken naar een eigen Media Box, (waar ik dan eventueel een CI+ module in kan doen en) waarmee ik van Interactieve Diensten gebruik kan maken.

Maaaaaaarr, welke dan? Humax boxen zijn niet werkend in oud-UPC gebied (waar ik woon).

Zijn er mensen die een eigen CI+ gecertificeerde mediabox hebben? Ik hoor graag jullie tips, want die HorizinBox gaat er echt weer uit.
 
Het blokkeren van replay/gemist schijnt een "rechten ding" te zijn als is dat nogal vreemd want als je
het mag bekijken, waarom mag dat alleen op je tablet en op jouw TV met een horizon box maar niet op
jouw TV met Chromecast?

Ik vrees dat interactieve TV met CI+ ook alleen werkt in oud Ziggo gebied en niet in oud UPC gebied. Ook in het Ziggo gebied is het nu niet langer mogelijk om een nieuwe smartcard aan je abonnement toe te voegen (met een Humax uit de mediamarkt)

Geen van de Ziggo mediaboxes start snel op als hij op de "diepe slaap" stand staat. Traag vind ik hem eigenlijk niet; je moet natuurlijk niet hem laten zoeken naar media bestanden op je netwerk.

Oh, dan bedoel ik "zappen" dat doet de Horizon box sneller dan zelfs nieuwe TVs Zoeken naar on-demand content is nogal omslachtig uiteindelijk werkt zoeken met een trefwoord het snelst.

De gids is ook langzaam dus opzoek naar een bepaalde "uitzendig gemist/reply" is daar ook langzaam en omslachtig. Zoeken naar een trefwoord werkt ook daar weer het snelst.
 
Dat is niet helemaal waar, de humax boxen werken gewoon in oud upc gebied. "Officieel" wordt het niet ondersteund dus of de on demand diensten werken is de vraag maar als jij een humax box hebt en de zenders ingelezen kunt krijgen (de symbolrate is anders ) dan zal het decoderen via de irdeto kaarten gewoon werken want de irdeto codering is overal aanwezig inmiddels.

Een Linux box met een irdeto kaart uit oud ziggo gebied werkt nu dus ook in oud upc gebied. Als je een CI+ module gebruikt zou het dus ook moeten werken mits je ontvanger of TV deze ondersteund uiteraard.
 
terrestrial zei:
Een Linux box met een irdeto kaart uit oud ziggo gebied werkt nu dus ook in oud upc gebied. Als je een CI+ module gebruikt zou het dus ook moeten werken mits je ontvanger of TV deze ondersteund uiteraard.

Heb je wat voorbeelden (namen en rugnummers)? Ik zou prima met een Raspberry Pi met Kodi kunnen werken, maar daar zit geen CI+ module in ;-)

Overigens, ik wil gewoon legaal werken en heb er ook geen moeite mee extra te betalen voor een CI+ module en extra abonnement (zoals nu), maar ben gewoon niet blij met de Ziggo apperatuur.
 
terrestrial zei:
Dat is niet helemaal waar, de humax boxen werken gewoon in oud upc gebied. "Officieel" wordt het niet ondersteund dus of de on demand diensten werken is de vraag maar als jij een humax box hebt en de zenders ingelezen kunt krijgen (de symbolrate is anders ) dan zal het decoderen via de irdeto kaarten gewoon werken want de irdeto codering is overal aanwezig inmiddels.

Heb je het hier over Humax met een bij ziggo geregistreerde kaart (dus van een oud-Ziggo gebruiker) of heb je het alleen over een Humax die FtC content weergeeft? Het laatste werkt natuurlijk wel en het eerste kan wel werken maar is uiteindelijk geen oplossing omdat je iemand in oud-Ziggo gebied een kaart moet laten geven.

De irdeto CI modules werken niet in TVs met CI+ en dat lijkt ook afgedwongen te worden.

In principe zou een ontvanger met een CI+ slot ook moeten kunnen werken; veel TVs kunnen
wel een programma opnemen maar waarschijlijk niet als je ook aan het kijken bent.
 
voorstad zei:
Heb je wat voorbeelden (namen en rugnummers)? Ik zou prima met een Raspberry Pi met Kodi kunnen werken, maar daar zit geen CI+ module in ;-)

Overigens, ik wil gewoon legaal werken en heb er ook geen moeite mee extra te betalen voor een CI+ module en extra abonnement (zoals nu), maar ben gewoon niet blij met de Ziggo apperatuur.

Voor kodi heb je wel uitzending gemist van iig npo/rtl/sbs(https://www.rieter.net/content/) dus voor dat zou je inpreciepe met een rpi uit de voeten kunnen.
 
casperd zei:
Heb je het hier over Humax met een bij ziggo geregistreerde kaart (dus van een oud-Ziggo gebruiker) of heb je het alleen over een Humax die FtC content weergeeft? Het laatste werkt natuurlijk wel en het eerste kan wel werken maar is uiteindelijk geen oplossing omdat je iemand in oud-Ziggo gebied een kaart moet laten geven.

De irdeto CI modules werken niet in TVs met CI+ en dat lijkt ook afgedwongen te worden.

Ik zeg duidelijk humax met irdeto kaarten geen FTA want daar heb je geen kaart voor nodig. Alleen is de vraag kun je de symbolrate wijzigen en de zenders ingelezen krijgen.

Trouwens ik denk dat het andersom bedoeld.. CI+ modules werken niet in TV's met CI interfaces.
 
CI+ kaarten werken niet in CI TV en CI kaarten werken niet in CI+ TVs. Ik begreep wat je bedoelde maar aangezien je geen kaarten meer kan registreren werkt is de Humax geen oplossing behalve voor de tijd dat je een geregistreerde Irdeto kaart kan lenen van een oud Ziggo klant die nog steeds betaald voor dat abonnement.
 
@casperd, dat is niet altijd zo, er zijn voorbeelden van dat ci+ modules prima werken in een vu+ (na mijn weten hebben dat soort decoders geen ci+ ondersteuning) dit komt omdat niet overal ci+ extentie gebruikt word, athans dat is wat ik er van begrijp(zie sat4all forum)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
CI+ houd in dat als het plus gebeuren actief is deze een beveiligde verbinding (handshake) vereist tussen CI+ module en de TV. Als die plus op de module niet actief is werkt het gewoon met elke TV.

Heb je echter een CI module zonder de plus, die moet in ook elke TV werken want dat is backwardscompatibel. Wat wel kan is dat de module op zichzelf te oud is voor de huidige irdeto encryptie en dan krijg je uiteraard geen beeld.
 
Terug
Bovenaan