• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Instellingen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Adrie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Adrie

De vraag welke ik voor wil leggen is het volgende.Welke media instellingen is volgens jullie de beste bij *Hoogte - Breedteverhouding en bij * Beeld Conversie
 
Als je een breedbeeld tv hebt: Hoogte - Breedteverhouding: 16:9 en Beeldconversie op Standaard.

Met het eerste geef je aan wat voor tv je hebt en het laatste zorgt ervoor dat 4:3 uitzendingen als 4:3 worden weergegeven, dus met balken links en rechts. In de stand Breedbeeld wordt een 4:3 uitzending uitgerekt.
 
Heb gisteravond mijn hd decoder op deze manier ingesteld maar ik vind nu dat het beeld naar boven word uitgetrokken m.a.w. de gezichten/nekken worden langer is niet natuurlijk meer
 
Heb je wel een breedbeeld televisie?

En gebruik je een HDMI of component kabel?

Breedbeeld TV, op breedbeeld zetten (of 16/9)
 
[FONT=&quot]Ik heb een Philips lcd scherm n.l de 37PF9731D/10 heb op deze lcd bij de instelling beeldformaat 6 mogelijkheden n.l Automatisch -Superzoom -4:3- Filmformaat 14:9 -Filmformaat 16:9 en Breedbeeld. Wat ik raar vind als ik via mijn decoder kijk heb ik maar 2 verschillende instellingen welke ik via het menu van mijn lcd kan selecteren de eerste en de laatste in de aangegeven mogelijkheden. Mijn lcd rechtstreeks op mijn cai wandcontactdoos aangesloten en wat blijkt ik heb geen probleem meer is het mogelijk dat mijn hd decoder dit probleem veroorzaakt[/FONT]
 
Je decoder geeft met de aangegeven instellingen (Hoogte - Breedteverhouding: 16:9 en Beeldconversie op Standaard) alleen maar een 16:9 beeld af aan je tv. Bij 4:3 uitzendingen zet je decoder links en balken in je scherm, maar het blijft een 16:9 beeld voor je tv.

Vandaar dat je niet alle zoom mogelijkheden op je tv kan gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan