• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Instellingen newsleecher

  • Onderwerp starter Onderwerp starter loosoft
  • Startdatum Startdatum
L

loosoft

Na een tijdje alt.binz gebruikt te hebben, dacht ik om ook eens newsleecher uit te proberen.
Nu zie ik in meerdere printscreens hier op het forum, dat er bij velen links onder in de statusbalk bij speed limit "No limit" staat.

Bekijk bijlage 6128

Bij mij wordt er echter een getal ingevuld (58,59 Mbps). De speed setting staat op "user specified" en ik heb daar 7500 KB/s staan.
Als ik die setting op automatisch zet, dan wordt de speed limit alleen maar (veel) lager en is variabel.

Wat doe ik fout of zie ik iets over het hoofd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt er aan wat je wilt.
Ik heb hem gewoon op automatisch staan.
Ik snap alleen dat stukje "variabel" niet waar je het over hebt.

Zet hem eens op automatisch en probeer dan eens aan dat kleine slidertje te zitten wat naast de grafiek zit.
Als NL begint te mekkeren en je naar het optie menu wil sturen, dan zit er geen snelheids limiet op.

Alleen als je hem dus op auto zet kan je je bandbreedte niet limiteren, weet niet of je dat wil of niet.
 
Ik heb hem op automatisch gehad en als ik aan de schuifregelaar kom, dan wil newaleecher inderdaad dat de de speed setting wordt aangepast.
Met "variabel" bedoel ik: als de speed op automatich staat, dan zie ik het getal links onder achter "Speed limit" constant veranderen.

Ik wil daar dus eigenlijk zien: no limit, dus geen limitatie op de bandbreedte.
 
Het lijkt er trouwens op of ik tegen een bepaalde dakwaarde aan zit te hikken:

Bekijk bijlage 6132

Weet iemand toevallig wat de reden kan zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom wil je daar no limit zien ?

als NL je naar het optie menu trapt als je aan de slider zit dan heb je geen speed limit.
Dat stukje variabel zal wel iets te maken hebben met de max die je gehaald heb waarschijnlijk.

Betreft de plafond waardes.

Wat voor systeem gebruik je ?
En nog belangrijker wat voor HD's ?
Als ik zo naar de grafiekjes kijk lijkt het wel of je tegen een bottleneck in je systeem aan loopt namelijk.
 
Ik heb gewoon XP SP3, 2.6 Mhz dual core.
Ik dacht ook eerst dat het aan de HD zou liggen, maar het volgende heb ik getest:

Newsleecher ingesteld om te schrijven naar een SATA-schijf, naar de primairy IDE-hard disk, naar de secondary IDE-hard disk en zelfs naar twee externe hard disks (350 Gb en 1 Tb).

De snelheid is nagenoeg overal hetzelfde. Vreemd is dat de ene keer het "plafond" op 30 - 32 Mb/s zit, de andere keer weer op 48 - 52 Mb/s.

Kan dit het effect zijn van het knijpen van dataverkeer op de ssl-verbindingen waar ik in een ander topic zo veel over gelezen heb?
 
hoi loosoft ken ook aan je programma leggen zelf heb ik news bin pro
 
Maakt het trouwens iets uit van welke nieuwsgroep het te downloaden materiaal komt? Maw zou a.b.x langzamer kunnen zijn dan a.b.y?
 
Daar kan wel een klein verschil in zitten maar geen MB's hoor.

Je zou de fiber fix van UPC eens kunnen proberen, bevalt het je niet dan deinstalleer je hem weer...

Edit: typo
 
Voor de optie no limit ga je naar options -> Connection -> speed dan kies je from list dan kies je uit de lijst 100mbit lan of 1gbit lan klik apply en ok.
 
Terug
Bovenaan