• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Instellingen HD TV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lent73
  • Startdatum Startdatum
L

Lent73

Ik heb HD tv van UPC en een samsung smart tv.
als ik de tv aan zet krijg ik te zien 1920x1080@50 HZ,
weet iemand wat die 50 HZ inhoud?

Als ik opname terugkijk of on demand dan hapert het beeld heel vaak,
UPC al een paar keer voor geweest, aansluitingen getest ok, andere box al 2 keer gehad.
nu weer hetzelfde probleem.

iemand bekend met dit probleem?

b.v.d.
 
Die 50 Hz is de snelheid waarmee het beeld word ververst.
Simpel gezegd je krijgt 50 beelden per seconde te zien.
Helemaal correct zijn het 50 halve beelden omdat het om 1080i (1080 interlaced) gaat.
 
Johnny54 zei:
Die 50 Hz is de snelheid waarmee het beeld word ververst.
Simpel gezegd je krijgt 50 beelden per seconde te zien.
Helemaal correct zijn het 50 halve beelden omdat het om 1080i (1080 interlaced) gaat.

De tegenwoordige moderne de-interlacer van flatscreens maakt van 1080i50 netjes 50 volledige beelden. ;)
Ieder tussenliggend vol frame is een combinatie van het vorige én volgende halfbeeld.

(1=AB, 2=BC, 3=CD, 4=DE, 5=EF, 6=FG enzovoorts)
 
Bedankt voor de aanvulling.
Het is heel logisch, maar ik wist niet dat het al gedaan werd.
 
Terug
Bovenaan