L
Liesbeth
Wij hebben afgelopen weekend een Pioneer DVR aangeschaft. Ik heb een Philips tv en een UPC Mediabox.
Omdat de digitale kastje geen hdmi aansluiting heeft (waarover de verkoper van de dvr overigens beweerde dat dat altijd het geval is), hebben we deze kabel van de dvd recorder rechtstreeks op de tv aangesloten (wat misschien sowieso beter is?) en hebben we de scartaansluiting, die de mediabox met de tv verbond nu tussen de mediabox en de dvr gedaan. De coaxkabel gaat van de wandaansluiting rechtstreeks de mediabox.
Op de tv krijgen we nu alleen nog maar tvbeeld wanneer de AV op hdmi staat. Voorheen was dit Ext 1 voor de mediabox. Maar als ik nu voor Ext 1 kies, blijft het beeld leeg. Ook moet de DVR aan staan, anders heb ik daar ook geen beeld. Als ik via de afstandbediening van de mediabox zap, gebeurt er niets. Ik kan nu alleen nog maar zappen d.m.v. de afstandbediening van de dvr.
Ik stel me voor dat wij mogelijk ergens iets niet goed hebben aangesloten (al hebben we volgens ons het juiste plaatje in de gebruikshandleiding gevolgd), want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de DVR aan moeten hebben staan, om überhaupt iets te kunnen bekijken.
Sinds gisteren is het me eindelijk gelukt om de Guide Plus programmalijst te downloaden, en dat is dan gelukt via Eurosport analoog. Hoe krijg ik het nu voor elkaar om toch via de mediabox te zappen en tv te kijken? Doe je dat door in de Editor de bron van de zender te wijzigen van tuner naar Ext?
En hoe doe je het bijv. met Mediabox kanaal 112 (13th street), want die is door analoge tv waarschijnlijk niet binnengehaald, aangezien die alleen via digitale kastje binnenkomt?
Nou, een heleboel vragen, en ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe het nu precies moet… Ik weet overigens niet welk merk mijn mediabox is, daarover heb ik een vraag uitstaan bij UPC. Bij de installatie heb ik daarom dan ook gekozen voor ??.
k lees over Motorola, maar lees ook over andere en bijna alle forums hebben berichten, die op z’n laatst ergens begin vorig jaar zijn besproken, dus ik vind het ook moeilijk om te bepalen of die informatie allemaal nog wel aan de orde is…

Alvast heel erg bedankt voor iedereen die mij kan en wil helpen c.q. adviseren

Groetjes, Liesbeth
Mod edit:
Geen hele berichten in kleur. (Nu verwijderd.)
Zie: Algemene regels
Omdat de digitale kastje geen hdmi aansluiting heeft (waarover de verkoper van de dvr overigens beweerde dat dat altijd het geval is), hebben we deze kabel van de dvd recorder rechtstreeks op de tv aangesloten (wat misschien sowieso beter is?) en hebben we de scartaansluiting, die de mediabox met de tv verbond nu tussen de mediabox en de dvr gedaan. De coaxkabel gaat van de wandaansluiting rechtstreeks de mediabox.
Op de tv krijgen we nu alleen nog maar tvbeeld wanneer de AV op hdmi staat. Voorheen was dit Ext 1 voor de mediabox. Maar als ik nu voor Ext 1 kies, blijft het beeld leeg. Ook moet de DVR aan staan, anders heb ik daar ook geen beeld. Als ik via de afstandbediening van de mediabox zap, gebeurt er niets. Ik kan nu alleen nog maar zappen d.m.v. de afstandbediening van de dvr.
Ik stel me voor dat wij mogelijk ergens iets niet goed hebben aangesloten (al hebben we volgens ons het juiste plaatje in de gebruikshandleiding gevolgd), want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de DVR aan moeten hebben staan, om überhaupt iets te kunnen bekijken.
Sinds gisteren is het me eindelijk gelukt om de Guide Plus programmalijst te downloaden, en dat is dan gelukt via Eurosport analoog. Hoe krijg ik het nu voor elkaar om toch via de mediabox te zappen en tv te kijken? Doe je dat door in de Editor de bron van de zender te wijzigen van tuner naar Ext?
En hoe doe je het bijv. met Mediabox kanaal 112 (13th street), want die is door analoge tv waarschijnlijk niet binnengehaald, aangezien die alleen via digitale kastje binnenkomt?
Nou, een heleboel vragen, en ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe het nu precies moet… Ik weet overigens niet welk merk mijn mediabox is, daarover heb ik een vraag uitstaan bij UPC. Bij de installatie heb ik daarom dan ook gekozen voor ??.
k lees over Motorola, maar lees ook over andere en bijna alle forums hebben berichten, die op z’n laatst ergens begin vorig jaar zijn besproken, dus ik vind het ook moeilijk om te bepalen of die informatie allemaal nog wel aan de orde is…

Alvast heel erg bedankt voor iedereen die mij kan en wil helpen c.q. adviseren

Groetjes, Liesbeth
Mod edit:
Geen hele berichten in kleur. (Nu verwijderd.)
Zie: Algemene regels
Laatst bewerkt door een moderator:
.