• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Instellingen Guide Plus in een Pioneer DVR i.c.m. UPC mediabox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Liesbeth
  • Startdatum Startdatum
L

Liesbeth

Wij hebben afgelopen weekend een Pioneer DVR aangeschaft. Ik heb een Philips tv en een UPC Mediabox.

Omdat de digitale kastje geen hdmi aansluiting heeft (waarover de verkoper van de dvr overigens beweerde dat dat altijd het geval is), hebben we deze kabel van de dvd recorder rechtstreeks op de tv aangesloten (wat misschien sowieso beter is?) en hebben we de scartaansluiting, die de mediabox met de tv verbond nu tussen de mediabox en de dvr gedaan. De coaxkabel gaat van de wandaansluiting rechtstreeks de mediabox.
Op de tv krijgen we nu alleen nog maar tvbeeld wanneer de AV op hdmi staat. Voorheen was dit Ext 1 voor de mediabox. Maar als ik nu voor Ext 1 kies, blijft het beeld leeg. Ook moet de DVR aan staan, anders heb ik daar ook geen beeld. Als ik via de afstandbediening van de mediabox zap, gebeurt er niets. Ik kan nu alleen nog maar zappen d.m.v. de afstandbediening van de dvr.
Ik stel me voor dat wij mogelijk ergens iets niet goed hebben aangesloten (al hebben we volgens ons het juiste plaatje in de gebruikshandleiding gevolgd), want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de DVR aan moeten hebben staan, om überhaupt iets te kunnen bekijken.

Sinds gisteren is het me eindelijk gelukt om de Guide Plus programmalijst te downloaden, en dat is dan gelukt via Eurosport analoog. Hoe krijg ik het nu voor elkaar om toch via de mediabox te zappen en tv te kijken? Doe je dat door in de Editor de bron van de zender te wijzigen van tuner naar Ext?
En hoe doe je het bijv. met Mediabox kanaal 112 (13th street), want die is door analoge tv waarschijnlijk niet binnengehaald, aangezien die alleen via digitale kastje binnenkomt?

Nou, een heleboel vragen, en ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe het nu precies moet… Ik weet overigens niet welk merk mijn mediabox is, daarover heb ik een vraag uitstaan bij UPC. Bij de installatie heb ik daarom dan ook gekozen voor ??.
k lees over Motorola, maar lees ook over andere en bijna alle forums hebben berichten, die op z’n laatst ergens begin vorig jaar zijn besproken, dus ik vind het ook moeilijk om te bepalen of die informatie allemaal nog wel aan de orde is…
:-\ :-\ :-\
Alvast heel erg bedankt voor iedereen die mij kan en wil helpen c.q. adviseren :) :)

Groetjes, Liesbeth


Mod edit:
Geen hele berichten in kleur. (Nu verwijderd.)
Zie: Algemene regels
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel (de meeste?) dvd recordere met hdmi aansluiting (uitgang) kunnen een signaal dat ze via scart binnen krijgen niet via hdmi uitsturen. Je kunt de mediabox en dvd recorder dan niet achter elkaar aansluiten.

Oplossing:
Je moet de dvddrecorder via hdmikabel aansluiten op de tv.
Je moet de mediabox via scartkabel aansluiten op de tv.
Je moet de video uit van de mediabox met scartkabel aansluiten op de ingang van de dvd recorder.

Je kunt dan via ext1 (of 2 afhankelijk waarin je de scart stopt) de mediabox kijken.
Via AV hdmi de dvd recorder.
Via ext (of av) op je dvd recorder opnemen vanaf de mediabox.

Uiteraard een coaxkabel vanaf coax aansluiting naar de mediabox (in) en vanaf de mediabox (uit) naar de dvd recorder.
Doe je dit niet, werkt de Guide plus niet.
 
Hoi Johnny,

Dank voor je snelle reactie: ik zal er vanavond eens mee aan de slag gaan!

Het klinkt in elk geval logisch :)
 
Johnny54 zei:
Veel (de meeste?) dvd recordere met hdmi aansluiting (uitgang) kunnen een signaal dat ze via scart binnen krijgen niet via hdmi uitsturen. Je kunt de mediabox en dvd recorder dan niet achter elkaar aansluiten.

Oplossing:
Je moet de dvddrecorder via hdmikabel aansluiten op de tv.
Je moet de mediabox via scartkabel aansluiten op de tv.
Je moet de video uit van de mediabox met scartkabel aansluiten op de ingang van de dvd recorder.

Je kunt dan via ext1 (of 2 afhankelijk waarin je de scart stopt) de mediabox kijken.
Via AV hdmi de dvd recorder.
Via ext (of av) op je dvd recorder opnemen vanaf de mediabox.

Uiteraard een coaxkabel vanaf coax aansluiting naar de mediabox (in) en vanaf de mediabox (uit) naar de dvd recorder.
Doe je dit niet, werkt de Guide plus niet.


Hoi Johnny,

nou zeer bedankt voor je duidelijke instructie, want: het werkt inmiddels!!!! We misten gewoon één hele scartverbinding en daardoor zat de "een ook niet goed in de ander" :-\.

Maar goed, het is nog niet allemaal tip top in orde. Eén ding krijg ik nog niet voor elkaar (snap er eigenlijk niets meer van...) en ik hoop dan ook dat jij me daar weer mee kunt helpen. Alles is aangesloten volgens "jouw" schema en nu heb ik inderdaad ontvangst mediabox via Ext1 op mijn tv en voor de DVR op hdmi.
Omdat ik graag digitaal wil opnemen, heb ik in de Editor van Guide Plus voor alle zenders de bron op Ext1 gezet en daarachter - indien nodig - de kanaalnummers gewijzigd (3 posities), zodat deze gelijk zijn aan de mediabox. Echter, als ik nu via de programmalijst van Guide Plus van bijv. SBS6 (= kanaal 006) een programma opneem en de mediabox staat op dat moment op Ned 1 (kanaal 001), dan verspringt de mediabox niet naar 006 (wat ik ergens heb gelezen dat zou moeten) en wordt dus gewoon Nederland 1 opgenomen.

Het is toch niet zo dat ik alleen analoog kan opnemen (dus bron = tuner), zodat gewoon de opgeslagen kanalen van de DVR worden gebruikt voor opname?

Als mijn DVR op L1 staat en de TV op HDMI, kan ik zappen op de Mediabox, dus dan staat het toch goed. En L1 correspondeert toch met bron Ext1 in de Editor?

Kortgezegd :):

Hoe moet ik wat instellen om van de Mediabox op te nemen?

En hoe werkt het eigenlijk wanneer ik bijv. een zender als 13th wil toevoegen en/of opnemen? Want die wordt niet binnengehaald door Guide Plus...

En als ik dan toch analoog wil opnemen, moet ik dan in de Editor de bron wijzigen in Tuner en de bijbehorende kanalen wijzigen (RTL4 staat daar bijv. op kanaal 23?). Want als ik dat kanaalnummer wijzig naar 04, gaat het niet goed. Voor zover ik me herinner werd dan de zender, die v.w.b. de DVR 04 is, getoond en dat kan bijv. wel Ketnet zijn of zoiets.

Nou ja, dat "kortgezegd" is dus niet meer zo kort... Maar ik vind het dus blijkbaar moeilijk e.e.a. beknopt te omschrijven... Of ik wil gewoon te veel weten, dat kan natuurlijk ook ;).

Nogmaals, ik hoop dat jij me weer kan helpen, dus bij voorbaat mijn grote dank....
 
Om de Pioneer de UPC mediabox op het juiste kanaal te laten zetten moet je gebruik maken van G-link (infraroodkabeltje).
Ik ben hier zelf niet mee bekend, maar als je zoekt op G-link vind je op het forum diverse topics hierover.


Misschien wil iemand die gebruik maakt van een Pioneer en G-link hier reageren?
 
Waarom heb je niet voor de mediabox met DVR gekozen?

Met een externe hd-recoder "digitaal" opnemen is niet digitaal want het signaal kom binnen over scart en dat is analoog.
Als je nu iets wilt opnemen dan moet de mediabox op dat kanaal staan, het liefst dus aangestuurd door de hd-recoder begrijp ik, maar dan kan je zelf niet naar een ander kanaal kijken.

Het is wel mogelijk om via Guide+ in de hd-recorder de mediabox te besturen via dat kabeltje met een IR-ledje eraan.
Ik heb ook een Pioneer en er staat een aardig stuk in de handleiding maar ik heb het niet aangesloten.

Ik "spoel" wel eens dingen over vanaf mijn DVR, dat werkt op zich prima maar duurt lang.

Er is in het verleden inderdaad wel eens iets over dit G-link beschreven.
Funrider had er een aardig stukje over geschreven herinner ik mij, kan het even niet vinden en het is zeker een jaar geleden.
 
Dank voor de reacties...

Ik heb inmiddels bericht van UPC ontvangen en blijk een mediabox van het merk "Pace" te hebben. Mijn IR-ontvanger hangt overigens voor de mediabox, maar mogelijk werd deze niet herkend doordat ik bij de instellingen in de selectielijst had gekozen voor UPC Mediabox (wat overigens niet onlogisch was, lijkt me :-\).

Maar goed, daar kan ik dus ook nog mee gaan stoeien...

Oh ja, en weet iemand misschien waar op de PACE het IR-oog zit?
 
Nou het is gelukt; merk mediabox (Pace) ingevoerd en de juiste verbinding werd gelegd, dus g-link werkt naar behoren.
 
Robert Koopman zei:
Er is in het verleden inderdaad wel eens iets over dit G-link beschreven.
Funrider had er een aardig stukje over geschreven herinner ik mij, kan het even niet vinden en het is zeker een jaar geleden.

O dat zou zomaar kunnen ;) Kan dat stukje zo even niet vinden. Vond wel dit topic wat er ook over gaat https://ziggoforum.nl/topics/15288/

Inmiddels lees ik dat Liesbeth het selecteren van het juiste type al gelukt is anders kon je in de zoek functie dit topc nog terugvinden omtrent de Pace en de Pioneer recorder: https://chelloo.nl/Ziggo/index.php?topic=22631.msg253413;topicseen#msg253413

Overigens zenders als 13th street kunnen alleen handmatig opgenomen worden met de recorder. Je kunt een wekelijkse/dagelijkse opname uiteraard wel instellen. Heb in het verleden ook Dexter (13thstreet) en The X-files van Sci-fi opgenomen werkte prima. Je moet bij de opname m instellen op Ext1 en de juiste upc nummers intikken van 13thstreet is dat 112 uit mn hoofd. Test het eerst eens even.

In dit topic link valt overigens te lezen dat ze heel af en toe zenders toevoegen (bbc 3,4 heb ik naar gevraagd en is gebeurd) maar sci-fi en 13thstreet deden ze helaas niet. https://ziggoforum.nl/topics/16248/

Zie hier de huidige standaard zender lijst van Guideplus (+) https://www.europe.guideplus.com/En/help/clu_nl.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan