• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Instelling volume regeling van zwarte afstandsbediening en HELPdesk ervaring

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sun0000
  • Startdatum Startdatum
S

Sun0000

Heb bij een ouder familielid de HD DVR box in gebruik genomen maar was onderstaande instructie vergeten m.b.t de volumeregeling:

Er staat een verkeerde default setting in de afstandbediening van HDTV DVR. Hierdoor wordt bij gebruik van de Volume toetsen - en/of + het volume van de mediabox bediend i.p.v. het volume van de TV.
Oplossing:

Druk OK + de rode knop op de afstandsbediening tegelijk in en wacht tot de UPC knop verlichting 2 maal knippert
Toets nu 993: de UPC toets verlichting knippert 2 maal
Toets nu op de TV knop en de TV knop verlichting knippert 2 maal
de default setting is nu veranderd in de UPC default setting


Ik dacht ik bel wel met de helpdesk. Na een klein jaar zullen ze nu wel weten dat dit probleem bestaat en de oplossing vertellen. Groot was dan ook de verbazing dat men niet eens snapt wat je bedoelt en dan maar blijft volhouden dat de codes om de afstandsbedienng met de TV te "paren" voor alle merken in de gebruiksaanwijzing staan. Zelfs als je zegt dat dit is gedaan en alles prima werkt zolang de TV knop is ingedrukt maar dat wanneer de UPC knop is ingedrukt het volume van de TV niet wordt geregeld dan weigeren ze het te snappen en zeuren maar door dat dan de andere codes geprobeerd moeten worden die bij dat merk TV zijn genoemd.

Ik ga nu de HELPdesk HELPEN en ze bellen en vertellen hoe ze het juiste antwoord kunnen geven >:(

Volgens mij moeten er nopg veel mensen zijn die dit forum niet lezen en nog steeds hun TV AB gebruiken voor de volumeregeling of zich afvragen waarom dat geluid toch niet harder wil.
 
Hey das handig! Beter dan steeds je hand voor de AB houden en de tv knop in te drukken! Thanks!
 
Begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

Als je toch de AB van UPC "geleerd" hebt, met die instelcodes in de handleiding, ook de TV te bedienen dan werkt toch de volume + en - van die AB wél op de TV?

Ik had een Sony TV en dat ging goed.
Van de week een nieuwe Panasonic gekregen, even de UPC AB opnieuw instellen en het werkt.

Ik druk op TV, zet de TV aan en zet dan de mediabox aan, selecteer met de UPC-AB het juiste ingangskanaal voor de TV en druk op de UPC knop van de AB.
Vanaf dat moment bedien ik alles met alleen de AB van UPC en als ik dan aan de volume-regeling kom werkt dat van de TV gewoon.

Beetje onduidelijk verhaal misschien maar ik gebruik dus alleen de AB van UPC.

Of is de zwarte AB van UPC wezenlijk anders dan de grijze?
 
Schijnbaar werkt de zwarte AB anders want ik heb hetzelfde probleem, de AB zet het volume van de box harder/zachter maar niet van de tv. De andere tv functies werken wel gewoon goed.

Dus toch die tip maar even proberen, bedankt!
 
Robert Koopman zei:
Begrijp ik het nu helemaal verkeerd?
.....
Of is de zwarte AB van UPC wezenlijk anders dan de grijze?
Er staat een verkeerde default setting in de afstandbediening van HDTV DVR. Hierdoor wordt bij gebruik van de Volume toetsen - en/of + het volume van de mediabox bediend i.p.v. het volume van de TV.
 
Johnny54 zei:
Er staat een verkeerde default setting in de afstandbediening van HDTV DVR. Hierdoor wordt bij gebruik van de Volume toetsen - en/of + het volume van de mediabox bediend i.p.v. het volume van de TV.

Aha, duidelijk.

Sorry dat ik voor misverstanden zorg, was niet mijn bedoeling..... :embarassed:
Maar ik ben blij het nu te weten, overweeg een HD-DVR aan te vragen maar twijfel nog.
 
Robert Koopman zei:
Ik had een Sony TV en dat ging goed.
Van de week een nieuwe Panasonic gekregen, even de UPC AB opnieuw instellen en het werkt.

Ik druk op TV, zet de TV aan en zet dan de mediabox aan, selecteer met de UPC-AB het juiste ingangskanaal voor de TV en druk op de UPC knop van de AB.

Als je de hotelmodus van de Panasonic aanzet, dan kun je instellen dat de tv bij aanzetten eerst automatisch de HDMI poort van de HD DVR pakt (of de scart van de gewone).
 
@all,

Bovenstaand probleem is bij veel mensen nog niet bekend. Ik ga dit aankaarten bij de betreffende afdeling.

@Sun0000,

Bedankt voor je feedback.
 
Druk OK + de rode knop op de afstandsbediening tegelijk in en wacht tot de UPC knop verlichting 2 maal knippert
Toets nu 993: de UPC toets verlichting knippert 2 maal
Toets nu op de TV knop en de TV knop verlichting knippert 2 maal
de default setting is nu veranderd in de UPC default setting

Dank Je!!

Zoals Alive al zei: Eindelijk van dat '2 AB's of afschermen v/d AB gedoe' af...
 
Terug
Bovenaan