B
blackmolley
Hallo,
Ik heb de box via HDMI naar de versterker aangesloten en de versterker weer met HDMI naar de TV.
Regelmatig zet ik bij het kijken naar films de versterker aan zodat het geluid over de boxen komt. Als je verder niets verandert in de HB stuurt de mediabox alleen stereo geluid aan naar de versterker (is te zien op mijn Denon versterker). Wil je echter 5.1 geluid dan moet je in de instelling vd box (bij televisie/beeldinstellingen) het geluid op Dolby AC zetten. Geluid komt dan keurig in 5.1 bij de versterker aan, dus so far so good.
Kijk ik echter de keer erna weer gewoon met geluid via de TV dan MOET je in de instellingen de dolby AC instellingen weer op 'UIT' zetten anders hoor je geen geluid over de TV boxen. Dit was met de andere box niet.
Is hier een truc voor of blijkt dit weer 1 vd tekortkomingen van de mediabox te zijn ?
Alvast bedankt voor de reacties.
gr Rene
Ik heb de box via HDMI naar de versterker aangesloten en de versterker weer met HDMI naar de TV.
Regelmatig zet ik bij het kijken naar films de versterker aan zodat het geluid over de boxen komt. Als je verder niets verandert in de HB stuurt de mediabox alleen stereo geluid aan naar de versterker (is te zien op mijn Denon versterker). Wil je echter 5.1 geluid dan moet je in de instelling vd box (bij televisie/beeldinstellingen) het geluid op Dolby AC zetten. Geluid komt dan keurig in 5.1 bij de versterker aan, dus so far so good.
Kijk ik echter de keer erna weer gewoon met geluid via de TV dan MOET je in de instellingen de dolby AC instellingen weer op 'UIT' zetten anders hoor je geen geluid over de TV boxen. Dit was met de andere box niet.
Is hier een truc voor of blijkt dit weer 1 vd tekortkomingen van de mediabox te zijn ?
Alvast bedankt voor de reacties.
gr Rene
