• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Installatieprobleem 1030 en 1001

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ikzeidegek
  • Startdatum Startdatum
I

ikzeidegek

Hoi.
Gisteren de Horizon box aangesloten, de UPC monteur was hier. Toen er stond dat ik 15 minuten moest wachten, met code 1030 is de monteur weggegaan. Kon er niet op wachten. Dus 2 uur later was er nog steeds niets veranderd, nog steeds code 1030, de oude mediabox aangesloten, geen beeld. De Horizon boz er weer op, (op dit forum gelezen) een reset gedaan, door de - knop in te drukken. Horizon box ging weer scannen. Geeft uiteindelijk foutcode 1001.
Toen Scart kabel aangesloten (op dit forum gelezen) , weer reset, scannen, weer code 1001.
tv: LG
Iemand nog ideeen?
 
1001 maakt hij geen verbinding met het upc netwerk. Probeer eens in de interface onder status - Verbinding - downstream, de frequentie in te stellen op 338750 en druk op frequentie forceren.
 
Hoort de monteur niet gewoon te wachten totdat alles werkt?


ikzeidegek zei:
Hoi.
Gisteren de Horizon box aangesloten, de UPC monteur was hier. Toen er stond dat ik 15 minuten moest wachten, met code 1030 is de monteur weggegaan. Kon er niet op wachten. Dus 2 uur later was er nog steeds niets veranderd, nog steeds code 1030, de oude mediabox aangesloten, geen beeld. De Horizon boz er weer op, (op dit forum gelezen) een reset gedaan, door de - knop in te drukken. Horizon box ging weer scannen. Geeft uiteindelijk foutcode 1001.
Toen Scart kabel aangesloten (op dit forum gelezen) , weer reset, scannen, weer code 1001.
tv: LG
Iemand nog ideeen?
 
stefjepayuta zei:
1001 maakt hij geen verbinding met het upc netwerk. Probeer eens in de interface onder status - Verbinding - downstream, de frequentie in te stellen op 338750 en druk op frequentie forceren.
Ik weet niet waar ik in "de interface" iets kan instellen. Ik krijg alleen die melding van 1001, kan ik ergens instelingen doen?
 
Robocop0860 zei:
Hoort de monteur niet gewoon te wachten totdat alles werkt?
Deze monteur had nog geen Horizon training gehad. Hij zei als t niet werkt dat de oude mediabox dan wel terug kon zetten. Die doet het nu ook niet meer. Ik had de monteur niet weg moeten laten gaan... spijt :-\
 
ikzeidegek zei:
Deze monteur had nog geen Horizon training gehad. Hij zei als t niet werkt dat de oude mediabox dan wel terug kon zetten. Die doet het nu ook niet meer. Ik had de monteur niet weg moeten laten gaan... spijt :-\

Als hij had gebleven en geen training heeft gehad, had je er zelf nog steeds niets aan gehad :-\
Maar stop die utp kabel in de horizon en tik in 192.168.192.1 (of 192.168.100.1) en als het goed is zit je in "de interface".
 
Knurk zei:
Schandalig dat UPC zo'n monteur stuurt.
Nee, was niet schandalig, de monteur gaf eerlijk aan dat hij nog geen Horizon training had gehad, Ik was zelf zo eigenwijs en zat te drammen dat ik het graag aan wilde sluiten. Maar uiteindelijk is nu alles gelukt. De hele nacht de stroomkabel eruit gehouden en vanmorgen liep de installatie wel goed door.
Installatie is goed gelukt dankzij de hulp op dit forum.
Bedankt.
 
Terug
Bovenaan