• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Installatie mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dirkvdbosch

Al enkele jaren maak ik gebruik van digitale TV van Ziggo met de Cisco 8485DVB. Onlangs ben ik verhuisd. Ik heb de ontvanger opnieuw ingesteld, en alles werkte gewoon naar behoeven. Nu heb ik al na enkele dagen besloten dat ik de tv-hoek toch aan de andere kant van de kamer wil. Sindsdien had ik bij de meeste zender een erg blokkerig beeld. Sommige zenders kon ik zelfs helemaal niet ontvangen. Ik probeerde of het opnieuw installeren effect zou hebben, maar nadat ik de juiste frequentie- en netwerknummers (incl. een verschillend aantal nullen achter het frequentienummer) heb ingevuld kreeg ik de melding "Installatiefout. Installatie mislukt"
Hoe kan ik dit oplossen? :|
 
Betere kabels gebruiken en/of een versterker.
Zet de TV maar eens terug op de oorspronkelijke plaats (met kortere kabels dus)
of heel dicht bij het punt waar de kabel uw huis binnenkomt (AOP)
 
Ik woon in een vrij oud huis, dus AOP is in de woonkamer. Tv staat er pal naast. Heb al verschillende coax-kabels geprobeerd van verschillende lengtes, allen zonder effect.
 
klein makkelijk testje..

cisco aansluiten, spanning aanzetten.
je tv analoog aansluiten op de coax uitgang van de cisco...
heb je nu slecht beeld?

je tv aansluiten analoog aansluiten zonder cisco...
heb je nu goed beeld?

dan is de interne ingang van de cisco defect.

prober eens

berrie.
 
Bedankt voor de tip, Berrie.
Het heeft er inderdaad alle schijn van dat de interne ingang defect is.
En nu? Ziggo bellen?
Zie net staan dat ze 2 jaar garantie geven, en laat ik dat ding nu net 2 jaar en 2 maanden hebben :|
Moet ik dan een nieuwe ontvanger kopen?
 
Ook dan jammer voor jou dat die actie voor 2 jaar verlenging van abonnement Alles in 1 met een PVR voor 49 euro net voorbij is. Ik heb nog een Humax PVR iHDR5200C kunnen scoren, een verademing t.o.v. de Cisco. Bij mijn Cisco was het pennetje van de cable out coaxplug afgebroken, dit was nog met een retourgeschikte splitter te verhelpen. !
 
Het probleem is heel simpel op te lossen door de juiste frequentie en netwerknummer in te vullen. Standaard staat deze op 372000 en 5555 maar voor jouw gebied kan een andere waarde gelden.
Let erop dat je na het invullen niet gelijk op OK drukt maar met het pijltje naar beneden om de waarde te veranderen. Het veld kun je met het pijltje naar links leegmaken. De instelling QAM waarde en Symbolrate laat je lekker met rust.

De standaardwaarde is van het Casema gebied. Kijk even op de ziggo site voor jouw gegevens van jouw postcode.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan