• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Installatie horzionbox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Orca45
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
O

Orca45

Beste forumleden.

Ik wil waarschijnlijk de horizonbox, aangezien deze extra functionaliteiten bied, zoals: Replay TV, MYPRime en 6 programma's tegelijk opnemen.

Nu was ik in de veronderstelling, dat je hiervoor een kastje krijgt die je bij de TV aansluit via HDMI. Ik dacht dat je dan je coax die nu in je TV zit in dat kastje doet en dan via HDMI naar je TV. Maar ....... Moet er dan geen coax-kabel naar mijn TV toe ? Hoe krijg ik anders signaal als ik de box niet wil gebruiken?

Nu lees ik ook dat sommige de box in de meterkast plaatsen, maar hoe doe je dat dan met je HDMI ?

Of haal ik dingen door elkaar heen, en krijg je 2 kastjes ? 1 in meterkast en 1 bij je TV ? Als dat zo is blijft mijn vraag over hoe mijn TV zijn signaal krijgt als ik de coaxkabel in kastje 2 plaats.

Graag hoor ik van jullie.
Hopelijk kunnen jullie aan de hand van een voorbeeld (of schema) laten zien hoe de horizonbox aangesloten dient te worden.

Alvast bedankt
Orca45
 
Coax in de horizon en dan een hdmi kabel van de horizon naar de tv.

Maar dan krijgt je TV geen antenne signaal meer en kun je de ontvanger van de TV niet meer gebruiken. Als je toch nog steeds je ingebouwde analoge (voor kabelkranten die niet op digitale TV zitten) zenders of buiten de horizon om digitaal wilt kijken met een eventuele bestaande CI+ module, moet je de coax kabel via een splitter verdelen naar de Horizon en de TV.

Dus vanaf de (retourgeschikte) coax aansluiting een splitter, een uitgang naar de Horizon en een uitgang naar de TV. Ik lees van mensen op dit forum dat in het aansluitpakket wat je bij de horizon krijgt zo'n splitter zou zitten.
 
Je krijgt dus maar 1 kastje ?
Waarom zouden mensen dan de voorkeur hebben deze in de meterkast te plaatsen ? Moet je dan ook vanuit de meterkast een HDMI trekken ?

Zit die interne hd in dat kleine kastje ?
En kan je het boxje op zijn kant zetten naast de TV ?
Zijn er ook afmetingen bekend van het kastje ?

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan