• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Inschakelen DMR in Cisco EPC3925 router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sportfreak96
  • Startdatum Startdatum
S

Sportfreak96

Hallo,

Na een tijdje rondsurfen op dit forum en een verschillende topics gelezen te hebben, is het me nog niet gelukt om een antwoord te vinden op mijn huidige probleem.

Sinds september maak ik gebruik van UPC Internet en (HD)TV met een 100 Mbs snelheid via het Cisco EPC3925 modem (met ingebouwde router).

Nu heb ik sinds kort ook een nieuwe HD TV gekocht, waarin de optie zit om je pc met de tv te verbinden via een eigen draadloos thuisnetwerk. Nu heb ik alle installaties en instellingen in de TV en pc zo gezet, als me werd geïnstrueerd. Echter, de tv kan nog steeds geen verbinding maken met mijn PC. Afzonderlijk werkt internet wel op de tv en zie ik in mijn networkfolder op mijn pc ook de TV verschijnen. De geïnstalleerde Twonky MediaManager werkt ook, echter vanuit daar kan ik niets naar mijn TV "beamen".

Via de helpdesk van de TV-leverancier kwam ik erachter dat dit zeer waarschijnlijk ligt aan het feit dat in mijn router niet is ingeschakeld om DMR (Digital MEdia Render) te kunnen toepassen, waardoor de apparaten elkaar wel zien, maar niets uitwisselen. Als ik het goed heb begrepen?

Nu heb ik UPC gebeld met de vraag hoe ik deze instelling in mijn router zou kunnen aanpassen, zodat ik mijn pc en TV tóch via mijn draadloze thuisnetwerk met elkaar kan laten communiceren. Echter, de helpdesk van UPC gaf me helaas aan dat ze me hier niet mee konden of eerder niet mee mochten helpen en verwezen ze me door naar dit forum.

Nu is mijn hoop dus gevestigd op de experts op dit forum. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het met de apparatuur van UPC (Cisco EPC3925) alsnog voor elkaar kan krijgen dat mijn pc en TV met elkaar kunnen communiceren en dat ik dus bijv. foto's op mijn TV kan laten afspelen?

Alvast bedankt voor ieders hulp!
 
Kijk eens op: https://www.fwdmagazine.be/fwd/124457/achtergrond-wat-is-dlna-/ ;)
 
Mooie reden om bij UPC om een dom modem te vragen (Cisco 3212), dan kun je je eigen router gebruiken en heb je meer vrijheid om dit soort dingen te regelen.
 
-KJ- zei:
Mooie reden om bij UPC om een dom modem te vragen (Cisco 3212), dan kun je je eigen router gebruiken en heb je meer vrijheid om dit soort dingen te regelen.
of gewoon de cisco 3925 in bridge zetten natuurlijk...
 
Ik heb ergens gelezen dat het wel werkt als beide (mediaserver en TV) bedraad zijn aangeloten, of beide draadloos. Niet als eentje bedraad en de andere draadloos is aangesloten.
Misschien kun je de TV eens (tijdelijk) aansluiten met een UTP kabel en dan proberen.
 
Terug
Bovenaan