inruilpremie

  • Onderwerp starter achtenveertig
  • Startdatum
A

achtenveertig

Tijdens de inruilweken ben ik overgestapt van ADSL van KPN naar Chello. Hierbij is mij € 50,- inruilpremie beloofd. Bij de overstap is alles wat mis kon gaan ook misgegaan. Wat een personeel daar in de winkel en aan de telefoon. Echt te gek voor woorden!
Uiteindelijk had ik na diverse winkelbezoekjes, telefoontjes en mailtjes alles aan de praat. Niet omdat de hulp zo goed was, maar omdat ik zelf niet onhandig ben.
Nu blijft er nog één probleem over: de inruilpremie.
Bij diverse contacten heb ik gevraagd naar die inruilpremie. Steeds was het antwoord dat dat automatisch wordt verrekend met mijn maandbedrag. Nou vergeet het maar, er wordt niets verrekend. Na diverse onbeantwoorde klachten kreeg ik laatst eindelijk een antwoord. Ik had binnen drie maanden een formulier in moeten vullen en de bevestiging van opzegging van de KPN moeten opsturen. Komen ze nu mee aan! Na een half jaar bedenken ze ineens iets waar ik niet meer aan kan voldoen. Zo sparen ze mooi weer wat uit!
Zijn er meer mensen waar dit zo gaat? Echt schandalig dit. Ze lokken je met een mooi verhaal. Als je naar de details vraagt zeggen ze dat het vanzelf goed komt en nu achteraf ben ik zogenaamd degene die het fout gedaan heeft! Ik wil dit niet accepteren. Helaas krijg ik op brieven en mailtjes geen antwoord meer. telefonisch doe ik niet meer, dan kun je nooit wat bewijzen en ze lullen toch maar wat zoals het ze uitkomt.
 

Wassily-UPC

Forum Gebruiker
Berichten
494
achtenveertig zei:
Ik had binnen drie maanden een formulier in moeten vullen en de bevestiging van opzegging van de KPN moeten opsturen.

Dit was inderdaad één van de voorwaarden die gold tijdens de ADSL-inruilweken. In de marketing/reclame uitingen werd ook verwezen naar de actievoorwaarden en/of naar de speciale website www.ADSLinruilweken.nl.

In zijn algemeenheid lijkt het me logisch dat je kennisneemt van de toepasselijke actievoorwaarden vóórdat je ingaat op een aanbieding.

Ik kan op basis van bovenstaande niet beoordelen waar het in jouw geval mis is gegaan. In ieder geval is duidelijk dat de informatievoorziening na je aanmelding niet goed is geweest. Die klacht moeten we serieus nemen vind ik dus daar wil ik best naar kijken. Stuur me je gegevens maar via een PB.
 

Pulletje

Forum Gebruiker
Berichten
177
Wacht nog steeds op 35 Euro van de box van Canal+...Ik durf niet eens te bellen, je weet maar nooit wat er daarna mis kan gaan. :embarrassed:
 

HardcoreHoolie

Forum Gebruiker
Berichten
432
Wassily-UPC zei:
Dit was inderdaad één van de voorwaarden die gold tijdens de ADSL-inruilweken. In de marketing/reclame uitingen werd ook verwezen naar de actievoorwaarden en/of naar de speciale website www.ADSLinruilweken.nl.

In zijn algemeenheid lijkt het me logisch dat je kennisneemt van de toepasselijke actievoorwaarden vóórdat je ingaat op een aanbieding.

Ik kan op basis van bovenstaande niet beoordelen waar het in jouw geval mis is gegaan. In ieder geval is duidelijk dat de informatievoorziening na je aanmelding niet goed is geweest. Die klacht moeten we serieus nemen vind ik dus daar wil ik best naar kijken. Stuur me je gegevens maar via een PB.

Dat klopt inderdaad jah. Bij mij hebben ze dat toen duidelijk aan de telefoon gezegd. Je ADSL en KPN moest binnen 3 maanden opgezegd kunnen worden door hun. En jijzelf moest ook optijd zijn.
 
G

gerhardXtreme

Ik heb heb dezelfde ervaring.
Telefonische verkoper beloofde dat de inruilpremie automatisch verrrekend zou worden.
Bij aflevering van contract en modem geen info over inruilpremie ontvangen.

Na ruim 2 maanden toch maar gebeld. Vertelden ze dat ik hiervoor een verzoek moest indienen.
Ze vertelden er niet bij dat dit binnen 3 maanden na ingang van contract moest.
Toen ik na de vakantie alles wilde regelen bleek dat ik te laat was.
 
P

pblock

gerhardXtreme zei:
Ik heb heb dezelfde ervaring.
Telefonische verkoper beloofde dat de inruilpremie automatisch verrrekend zou worden.
Bij aflevering van contract en modem geen info over inruilpremie ontvangen.

Na ruim 2 maanden toch maar gebeld. Vertelden ze dat ik hiervoor een verzoek moest indienen.
Ze vertelden er niet bij dat dit binnen 3 maanden na ingang van contract moest.
Toen ik na de vakantie alles wilde regelen bleek dat ik te laat was.

Dit zijn naar mijn mening nou precies van die voorbeelden, die op grond van de nwe consumenten wet, aanvechtbaar zijn, en ontbinding van de overeenkomst toestaan. Onvoldoende tot geen essentiele info, die bij de besluitvorming een rol zou hebben kunnen spelen...
 
Bovenaan