• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Inkomende verbindingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Davyyy

Beste forum users,

Ik heb de laatste tijd vaak last van een wat tragere verbinding (Ping die erg hoog is ong. 400Ms, en een download van zo'n 4Mb/s). Na gekeken te hebben in de router log (Cisco EA6500) zie ik dat er de volgende verbindingen en poorten binnenkomen:
(1/4 van het LOG bestandje)

Incoming log
Source IP address | Destination port number
77.20.248.203 57525
46.131.163.110 57525
190.217.205.42 57525
87.192.156.55 57525
108.13.12.248 57525
94.52.191.27 57525
95.236.215.139 57525
70.190.45.74 57525
78.236.220.180 57525
109.251.219.157 57525
62.35.248.191 57525
84.107.234.89 57525
62.169.113.64 57525
85.58.11.177 57525
92.107.210.0 57525

Zodra ik op refresh druk staan er al weer zon 10 extra bij en dat is per 5 seconde. Als de computer word uitgeschakeld is er niks meer aan de hand. Alleen komt het willikeurig voor op de computer, dus ook tijden zonder inkomende poorten. Het gaat om een iMac met Mac OSX lion.
 
Geen idee wat dat inhoud, maar die IP adressen komen van over de hele wereld. Het is wel steeds dezelfde poort. Als ik info over de poort zoek vind ik deze site Op de mac wordt hij gebruikt door "Xsan Filesystem Access". Ik heb echter geen idee waar dat voor nodig is. De wiki schrijft er dit over
 
Het kan zijn dat de MAC geïnfecteerd is met een trojan o.i.d. Heeft de MAC een virusscanner?
 
Er staat geen virusscanner op geinstalleerd. Gewoon de standaard software als ik weet.
 
zo te zien is het dus niet de mac, maar mijn computer :schater: Ik heb windows 8 met Windows defender als virus scanner, wat raden jullie mij nu aan? :oops:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Windows update draaien, de nieuwste security essentials installeren, en daarna de PC laten scannen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan