• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Inkomend gesprek reset modem/geen gehoor/blijft overgaan

Berichten
79
Hallo !

Ik zit met het volgende; Ik heb een EPC 3212 (domme modem dus, bewust voor gekozen 4 jaar terug) welke de afgelopen 4 jaar prima heeftr gewerkt. De afgelopen 6 maanden wil telefonie echter amper tot niet werken. De symptomen zijn:

1. Binnen komend gesprek: degene die aan het bellen is hoort de telefoon eeuwig overgaan, terwijl de huistelefoon niet over gaat
2. Binnen komende gesprek: degene die belt hoor de telefoon overgaan en de huis telefoon gaat ook over. Echter als er opgenomen wordt, blijft de telefoon voor degene die aan het bellen is overgaan
3. Binnen komend gesprek: degene die belt hoor de telefoon overgaan en de huis telefoon gaat 1 kee rover zodra er opgehangen wordt door de bellende persoon

Iedere keer dat dit plaatsvindt, reset de Cisco modem zich direct, waardoor ook het internet wegvalt. Na de rest van de modem werkt telefonie weer voor een paar uur om dan at random weer te falen.

Kijkende in dit sub-forum is dit bij andere mensen ook gebeurt maar die topics zijn nogal.... dood. Zijn er mensen die hetzelfde ervaren? Om de vragen voor te zijn:

1. Ja de bekabeling is in orde en er is ook niets veranderd in 4 jaar tijd aan de opstelling
2. Nee, de UPC Phone app doet hetzelfde
3. Andere telefoon geeft hetzelfde resultaat

Ik heb het webcare team 2 weken terug een bericht gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Vandaag maar eens naar een status update vragen. Naar de helpdesk bellen heeft geen zin aldaar ik dan een monteur en weet ik veel wat over de vloer krijg. Met mijn eerdere ervaringen vermijd ik dat graag ten alle tijden :P

Ik denk dat de modem niet helemaal pluis meer is, maar om toch wat extra informatie in te winnen: iemand anders met deze issues al dan niet met dezelfde modem?

Groet!
 
Het lijkt een defect modem of een modem met een slechte voeding (ik heb er in de afgelopen 6 jaar een kapot modem en
twee kapotte voedingen gehad). Het laten bellen van een telefoon gebruikt een hoog voltage en waarschijnlijk gebruikt het modem dan meer energie en reset hij vanwege een te lage spanning. Op dit moment draai ik mijn modem op een ANSMANN
1500 (op 12V al wil de cisco 15V, maar dit werkt prima) Zelfs mijn vriendin was kon zo'n ding installeren (ik had er een op de plank liggen en ik was op dat moment in het buitenland)
 
casperd zei:
Het lijkt een defect modem of een modem met een slechte voeding (ik heb er in de afgelopen 6 jaar een kapot modem en
twee kapotte voedingen gehad). Het laten bellen van een telefoon gebruikt een hoog voltage en waarschijnlijk gebruikt het modem dan meer energie en reset hij vanwege een te lage spanning. Op dit moment draai ik mijn modem op een ANSMANN
1500 (op 12V al wil de cisco 15V, maar dit werkt prima) Zelfs mijn vriendin was kon zo'n ding installeren (ik had er een op de plank liggen en ik was op dat moment in het buitenland)

Thanks voor de suggestie. Ik heb gekeken of ik een andere voeding kon vinden maar dat was niet het geval. Ik zou dan iets moeten kopen en dat ga ik voor spul dat niet eens van mij is, niet doen

Ik heb contact gehad met Anne van het webcare team en ik krijg een UBEE modem/router hier. Zal dat ding wel in bridge modus zetten en zien wat er van komt. Wellicht dat het nu beter gaat als 5 jaar terug met die drama Thompson dingen :P
 
Het zou aan de modem kunnen liggen maar aangezien de UPC Phone App precies hetzelfde doet bevreemdt mij dat.
Die staat normaal gesproken toch los van de modem nietwaar? Afgezien van WiFi misschien.

Niet dat ik nu een pasklaar antwoord heb maar wilde toch mijn ei even leggen...
 
Al eens een factory reset geprobeerd van het modem

REBOOT EMTA
– Pressing this switch reboots the EMTA. Pressing this switch for more than three seconds resets the device to factory default values and reboots the EMTA

Zie de manual https://www.cisco.com/web/consumer/support/userguides2/4021203A.pdf
 
nspoor zei:
Al eens een factory reset geprobeerd van het modem

REBOOT EMTA
– Pressing this switch reboots the EMTA. Pressing this switch for more than three seconds resets the device to factory default values and reboots the EMTA

Zie de manual https://www.cisco.com/web/consumer/support/userguides2/4021203A.pdf

Nope nog niet maar dat is iets wat ik kan proberen uiteraard. (Nieuwe modem komt deze week ergens binnen) Het lijkt mij een long shot maar ik wil het best proberen :)
 
Helaas mocht de reset ook niet baten. Ik heb net de UBEE via webcare binnen gekregen en binnen 15 mins was ik weer up and running. Dusver lijkt alles het prima te doen dus dat is mooi :)

Even tot vrijdag aankijken en dan de oude modem retourneren. Thanks voor de input iedereen!
 
Terug
Bovenaan