• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Informatie HD zenders 1 t/m 10

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lexusw
  • Startdatum Startdatum
L

lexusw

Beste Mensen,

Ik heb vandaag mijn pakket van digitale tv gewijzigd van Royaal naar Starter HD.
Nu heb ik even een paar dingen gevraagd zoals welke mediabox ik kreeg en wanneer de zenders verplaatst worden naar plek 1 t/m 10.

Ik krijg de Pace HD DCR7111, iemand ervaring mee? volgens mij op dit moment de "beste" mediabox die er is?

En wat ze mij wist te vertellen is dat er tussen september en oktober een verandering gaat plaatvinden van de zenders, daarmee bedoel ik dat deze zullen verplaatsen 70.. etc naar 1.. etc..

Klinkt goed dus.. (werd overigens wel tijd! Lijkt soms wel of we nog in de middeleeuwen leven zo langzaam alles wordt doorgevoerd.)

Vr. groet,
Lex
 
kijk eens aan, goeie timing van me om over te gaan op HD. Nieuwe zenders en eindelijk ook nog op een logische plek. Zouden het alleen de HD zijn of alles? Als je al je favoriten achter mekaar zou kunnen zetten, zijn we ook gelijk van het gezeur met de nieuwe EPG grotendeels af.

Vandaag zelf ook tnt aan de deur gehad met een pakket van upc, morgen nog een keer en dan kan ik de dag erop eindelijk mijn nieuwe decoder ophalen. (Ze zouden eigenlijk servicepunten moeten hebben zodat je zelf ook die box kunt ophalen....en niet van die nep-winkels waar je na een nummertje trekken uren staat te wachten om te horen dat de volgende week weer binnen komen....)
 
Dat zou goed nieuws zijn als de HD zenders inderdaad op 1 tot 10 komt.
Maar er is 1 probleem.

De normale SD 1 tot 10 kan niet weg, want sommige mensen hebben een Pace HD box, maar geen HD abonnement en als dan die HD op 1 tot 10 staat zie je niks ;)
 
lexusw zei:
Beste Mensen,

Ik heb vandaag mijn pakket van digitale tv gewijzigd van Royaal naar Starter HD.
Nu heb ik even een paar dingen gevraagd zoals welke mediabox ik kreeg en wanneer de zenders verplaatst worden naar plek 1 t/m 10.

Ik krijg de Pace HD DCR7111, iemand ervaring mee? volgens mij op dit moment de "beste" mediabox die er is?

En wat ze mij wist te vertellen is dat er tussen september en oktober een verandering gaat plaatvinden van de zenders, daarmee bedoel ik dat deze zullen verplaatsen 70.. etc naar 1.. etc..
Klinkt goed dus.. (werd overigens wel tijd! Lijkt soms wel of we nog in de middeleeuwen leven zo langzaam alles wordt doorgevoerd.)

Vr. groet,
Lex

Opzicht is dat heel mooi nieuws, waar vele in totale radiostilte, al tijden op zitten te wachten.
Maar zoals vaker hier op het forum wel blijkt, hou er rekening mee, dat wat medewerkers van UPC zeggen, niet altijd is wat er bij UPC gebeurt, en zelfs afhankelijk van welke medewerker, soms met een korrel en soms met een hele emmer zout genomen moet worden.

Desondanks, het zou ook zomaar heel logisch kunnen zijn en gewoon kloppen.
Pas bij het verkrijgen van het volledige HD pakket, eindelijk de Simulcast Discripter activeren.
En misschien het feit dat men nu een nieuwe beta-firmware hier en daar, zeer plaatselijk uitrolt.

Zou allemaal een teken kunnen zijn van 'de beter tijden' waarvan jij nu in één keer profiteerd.
Alleen heb je dan niet "de oorlog" meegemaakt. ;D
 
davy16 zei:
Dat zou goed nieuws zijn als de HD zenders inderdaad op 1 tot 10 komt.
Maar er is 1 probleem.

De normale SD 1 tot 10 kan niet weg, want sommige mensen hebben een Pace HD box, maar geen HD abonnement en als dan die HD op 1 tot 10 staat zie je niks ;)

Het enigste wat de simulcast doet is afhankelijk van versie de kanaalnummers omwisselen. Een SD variant houdt gewoon dezelfde juiste nummering. Bij HDTV worden de kanalen letterlijk omgeruilt. Kan me niet voorstellen dat de SD/HD box van Pace daar problemen mee gaat ondervinden. Hij zal wel zien dat er geen HD doorgifte mogelijk is. Immers het is de enigste die zowel voor HD als SD wordt aangeboden. Worst case scenario..., de Pace krijgt als laatste eindelijk een juist werkende firmware, omdat dat toch wel eens een issue kan worden met UPC software. ;D


PS.Overigens zou het ook zomaar kunnen zijn dat de alle huidige firmware al simulcast ingebakken heeft, maar dat men simpelweg de puls nog niet mee zendt. Het is ook niet uniek, want er zijn ook andere kabelaanbieders die het al toepassen.
 
davy16 zei:
Dat zou goed nieuws zijn als de HD zenders inderdaad op 1 tot 10 komt.
Maar er is 1 probleem.

De normale SD 1 tot 10 kan niet weg, want sommige mensen hebben een Pace HD box, maar geen HD abonnement en als dan die HD op 1 tot 10 staat zie je niks ;)

Ik neem toch aan dat ze bij UPC zo slim zijn dat ze dit per type box kunnen sturen, dus HD zenders op HD boxen vanaf positie 1, en op SD boxen blijft het zoals het is
 
This Game zei:
Vandaag zelf ook tnt aan de deur gehad met een pakket van upc, morgen nog een keer en dan kan ik de dag erop eindelijk mijn nieuwe decoder ophalen. (Ze zouden eigenlijk servicepunten moeten hebben zodat je zelf ook die box kunt ophalen....en niet van die nep-winkels waar je na een nummertje trekken uren staat te wachten om te horen dat de volgende week weer binnen komen....)

uhm zelf nooit problemen met de upc winkel in Arnhem, snel en goed geholpen en altijd de boxen direct mee kunnen nemen, maar dit terzijde
 
Terug
Bovenaan