• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

"Ineens" geen mail meer verzenden met Apple mail

  • Onderwerp starter Onderwerp starter EdT5
  • Startdatum Startdatum
E

EdT5

Beste forumleden,

Sinds vanmiddag kunnen wij ineens "out of the blue" geen mail meer versturen?
Er komt de volgende melding:
==================================================

Bericht kan niet worden verstuurd via de server 'smtp.upcmail.nl'

Het afzenderadres '[email protected]' is geweigerd door de server 'smtp.upcmail.nl'.

Selecteer een andere server voor uitgaande post in de lijst hieronder of klik op 'Probeer later' om het bericht in de postbus 'Uitgaand' te bewaren tot het kan worden verstuurd.
==================================================

En dan staat daaronder een lijst met 3 smtp servers waaruit ik kan kiezen, van Gmail, me.com en van upcmail.

Ik heb al met UPC zelf gebeld en volgens hen ligt het niet aan UPC omdat ik vanuit de webmail wèl mail kan versturen. Dat klinkt m.i. ook logisch?

Ook vanuit het me.com of icloud account gaat het niet. Als ik er voor kies een mail te versturen vanuit mijn Gmail account lukt dit weer wel!!??

Het zou dus aan de apple mail liggen; maar wat?
Herkent één van jullie dit, en zo ja, wat is er aan te doen?

Graag hulp.
 
Hier in mijn omgeving ook al dagen lang geen mail via UPC te verzenden wel ontvangen, ligt niet aan de gebruiker, dat is zeker.

Dus dezelfde klachten als bij u.
 
hatolex zei:
Hier in mijn omgeving ook al dagen lang geen mail via UPC te verzenden wel ontvangen, ligt niet aan de gebruiker, dat is zeker.

Dus dezelfde klachten als bij u.

Hallo Hatolex,

Ben ondertussen nog even verder gaan googelen en heb het opgelost!!
Wellicht voor jou (en andere applemail gebruikers) ook de oplossing!

Wat heb ik gedaan?

Als je de melding krijgt van dat de uitgaande server niet geaccepteerd wordt dan kun je bij geavanceerde instellingen ergens kiezen voor welke poort er gebruikt moet worden. Daar staan o.a. de opties dat mail moet kiezen uit 3 poortnummers, 25, en nog 2 nummers òf een poort die je zelf in kan geven. Die laatst stond bij mij op 25.
Wat ik nu gedaan heb is één keer het vinkje wisselen tussen die twee opties en daarna werkte mail weer!!??

Mijn probleem is nu dus opgelost, weet niet voor hoelang en weet ook niet wat de reden is?

Als dit een oplossing is die ééns in de zoveel tijd gedaan moet worden heb ik er nog vrede mee maar als het slechts een tijdeljke work-around is dan zou ik toch graag mijn initiële vraag laten staan en willen weten wat de reden en oplossing is!

Hopelijk heeft iemand hier i.i.g. ook wat aan!

[edit] heb de oplossing niet zelf bedacht maar gevonden op OMT! ;-) )

gr. Edwin.
 
Ja maar bij mij staat poort 110 open voor de mail, 25 werkt in ieder geval niet, bij mijn vrouw staat hij ook op 110 en werkt het wel. Rara hoe kan dat.
 
Mail ophalen via pop3 gaat via poort 110, mail verzenden via smtp gaat via poort 25.
 
hatolex zei:
Ja maar bij mij staat poort 110 open voor de mail, 25 werkt in ieder geval niet, bij mijn vrouw staat hij ook op 110 en werkt het wel. Rara hoe kan dat.

Klopt, het getal 110 komt mij ook bekend voor ja...
En als je alleen éénmaal de vinkjes voor de opties een keer wisselt, is dan je probleem niet opgelost (zoals bij mij het geval was?)

gr. Edwin.
 
Terug
Bovenaan