• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ineens geen geluid meer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter slootjes
  • Startdatum Startdatum
S

slootjes

Ik zet net de mediabox aan en ik hoor op geen enkel kanaal geluid meer :-X

Het gaat om een Philips HD DVR mediabox die gisterenavond nog wel gewoon geluid gaf. Iemand de gouden tip?
 
Misschien even de mediabox van de stroom halen? Mocht dat niet werken dan even terugzetten naar fabrieksinstellingen.

En misschien klinkt het dom maar controleer ook even op niet per ongeluk ergens iets op mute staat, dat zal niet de eerste keer zijn namelijk.
 
Even zonder stroom heeft geholpen :) Buggy software weer...
 
slootjes zei:
Even zonder stroom heeft geholpen :) Buggy software weer...
Is inderdaad een bug. Heb dit ook een keer of 3 gehad met de Thomson DVR in 2 jaar. Even alleen de DVR naar stand-by was bij mij voldoende. Deze bug is waarschijnlijk eenvoudig op te lossen zijn, maar het komt zo zelden voor dat er waarschijnlijk geen prioriteit aan wordt gegeven.
 
Ik heb al maanden hetzelfde probleem maar bij mij gaat het maar niet weg en momenteel heb ik helemaal geen geluid meer! >:(

Even een korte samenvatting:

Ik heb UPC starter met HDTV en als decoder een zwarte Philips HDDVR.
TV is een Philips 42PFL9664

In het begin had ik wel eens last dat het geluid weg viel en na het resetten van de mediabox of de stroom eraf halen kwam het weer terug, soms duurde het een paar dagen. (dit heeft van juli 09 tot maart 2010 geduurt)

Sinds maart/april heb ik helemaal geen geluid meer.

Ik heb al een versterker in de meterkast (inkomend signaal) geplaatst omdat UPC dacht dat het signaal te zwak is maar dit heeft niets uitgehaald, UPC heeft al een monteur langsgestuurd om te kijken en deze heeft de mediabox vervangen maar ook zonder resultaat. Op dezelfde TV staat een PS3 ook via HDMI aangesloten en hier zijn geen problemen mee.

Inmiddels hebben ze de klacht bij UPC, na veel bellen en telkens weer opnieuw uitleggen, doorgespeeld naar de technische afdeling welke mij zou terug bellen maar 2 weken later nog steeds niets gehoord en uitgerekend op het moment dat ik zelf maar weer ga bellen ligt de server bij UPC eruit.

Heeft iemand misschien ervaring met dit probleem of weet hoe ik dit op kan lossen??
 
Terug
Bovenaan