Ineens geen digitale zenders meer Panasonic TH-P42V20

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

elsinga

Hallo,

gisteravond toonde de tv ineens een melding dat ik het signaal moest nakijken en of ik de autosetup opnieuw wilde doen. Netjes 369MHz, 6875 symbolrate en netwerk 8600 (ik val onder Ziggo Sneek) ingevuld, maar balkje springt ineens van 0% naar 100% en vindt geen zenders.

Heel raar, want gisterochtend deed de televisie het nog gewoon en ook op alle kanalen (inclusief de QAM256 streams dus).

Inmiddels het volgende gedaan, zonder resultaat:
  • andere CI+ CAM gebruikt, maar de andere TV doet het prima met beide en de Panasonic met geen enkele (CI+ Cam en smartcard zijn dus okay)
  • terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw autosetup met correcte gegevens
  • analoge zenders laten zoeken, die worden netjes gevonden (dus analoge tuner en signaal zijn okay, neem ik aan)
  • gezocht naar de handmatige afstemming voor DVB-C, maar dat menupunt is voor Nederland kennelijk weggemoffeld...

Nu hebben we nog een Humax staan, dus zonder digitale televisie zitten we nog niet, maar ik begin toch te denken dat de digitale tuner in de Panasonic defect is.

Vragen: wordt voor digitale televisie dezelfde tuner gebruikt als voor analoge televisie? Zo ja, dan zou de digitale decoder defect kunnen zijn? Dat zou balen zijn...

Of heeft Ziggo op 369MHz nu een QAM256 signaal staan, in plaats van QAM64? Kan ik dan ook een andere frequentie (waar wel QAM64 wordt gedaan) invoeren en zo toch kanalen kunnen zoeken?

Iemand nog andere suggesties?
 
Dank! Hijdoetutweer! :pompom:

Alleen kloppen dus al die overzichten met frequentie en netwerk ID niet meer...

Heeft Ziggo dit onlangs veranderd?
 
Ja sinds begin september.
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem
De nieuwe frequentie is een onderdeel van een plan voor het harmoniseren van de installatie parameters t.b.v. Ziggo Digitale Televisie.
Naast de nieuwe (homing) frequentie zal er ook extra Netwerk nummer worden toegevoegd. Met deze nieuwe parameters kan overall binnen het Ziggo gebied de DTV installatie op dezelfde wijze worden uitgevoerd. We zullen de nieuwe waarden ook aanpassen in de komende software releases.
Dit vereenvoudigt de communicatie ( installatie instructie / helpdesk / portal) en het verhoogd het installatie gemak.
 
Ah.... Dan is het handig dat Ziggo zijn opzoektool werkend maakt, zodat je niet naar andere sites hoeft die verouderde info hebben... :rolleyes::mrgreen:
 
Ah.... Dan is het handig dat Ziggo zijn opzoektool werkend maakt, zodat je niet naar andere sites hoeft die verouderde info hebben... :rolleyes::mrgreen:

Welke 'opzoektool' heb je gebruikt dan?
De 'opzoektool' op de website van Ziggo geeft wel de juiste frequentie weer, bijv. voor 8607GW is dat 474.00 en 8600.
 
Bij mij doet klikken op de knop na het invullen van 8464VS niks. Niet in Chrome en niet in IE...

Maar goed, het werkt, dus dat scheelt. :)
 
Met die postcode (8464VS) vindt ie bij mij ook niets. Toch een beetje klunsig.
 
Ah... vast een heel oude postcodetabel, we wonen hier ook pas 7 jaar tenslotte. :thankyou:
 
Coomunicatie hierover is waardeloos

In Zwolle zelfde probleem en na eindeloos zoeken en 1200 opgelost.
:x
Daar ook gezegd dat een mailtje wel handig was geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan