• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

incomplete bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
273
Sedert deze week ben ik aangesloten op Ziggo met alles in een extra. Nu ik gebruik maak van deze newsserver merk ik dat bestanden vanaf enkele dagen oud, makkelijk incompleetheid hebben waardoor er geen reparatie mogelijk is. Ligt dit aan de newsserver van Ziggo ?
Anders word het toch weer eweka aanschakelen. Hierbij heb je deze problemen niet.
Ik kan wel met een max snelheid van 1,87 Mb/s downloaden, dat gaat goed.
Hoe zijn de ervaringen van anderen ?
 
Sedert deze week ben ik aangesloten op Ziggo met alles in een extra. Nu ik gebruik maak van deze newsserver merk ik dat bestanden vanaf enkele dagen oud, makkelijk incompleetheid hebben waardoor er geen reparatie mogelijk is. Ligt dit aan de newsserver van Ziggo ?
Anders word het toch weer eweka aanschakelen. Hierbij heb je deze problemen niet.
Ik kan wel met een max snelheid van 1,87 Mb/s downloaden, dat gaat goed.
Hoe zijn de ervaringen van anderen ?

Ziggo zegt dat de retentie van de nieuwsgroepen 30 dagen is maar (zeker voor de populaire groepen) mag je al blij zijn dat het na 3 dagen nog er op staat.
En voor de nieuwsgroepen geven ze geen ondersteuning, is volgens Ziggo een bijprodukt waar je niet over mag klagen.
Gelukkig heb ik als backup de server van Tweaknews die het zo rond de 100 dagen vol houdt.
 
Als ik toch de gegevens bij Ziggo lees, hoef ik deze onvolledigheid niet te accepteren.

kijk hier maar:

Retentie, Fair Use en andere details

Maximale snelheid per verbinding Afhankelijk van de snelheid van het internetabonnement
Retentie op binary Minimaal 30 dagen
Volledigheid data 99,9%

https://www.ziggo.nl/producten/internet/extra-diensten

Dus de gegevens dienen minimaal 30 dagen een volledigheid te hebben van 99,9 %.

Kan iemand van Ziggo aangeven of dit nu wel klopt. Want nu heb ik weer eweka aangeschakeld, terwijl dat binnen de 30 dagen niet zou hoeven.
 
Mijn ervaring is dat die 30 dagen retentie bij lange na niet gehaald word.

Ik had zelf IPB van KPN (voordat ik overgestapt ben, wat recent is), en mijn ouders hadden reeds Ziggo. Films die zij niet meer compleet konden binnen halen via de Ziggo nieuws server, kon ik thuis nog wel compleet binnenhalen via de KPN nieuws server. Dit waren posts van ongeveer 6-7 dagen oud. (Gepost op 22-10, getest 28 oktober).

Ik heb er zelf nu maar Eweka naast, want kwam afgelopen week na mijn overstap zelfs films tegen van nog geen 4 dagen oud die ik al niet meer compleet kon binnenhalen, vervolgens kan ik ze wel compleet binnenhalen via Eweka.

Dit probleem kan natuurlijk op meerdere fronten zitten, maar de eerste vergelijking die ik deed en heb kunnen doen was tussen de Ziggo nieuws server en die van KPN, beiden vallen ze niet onder de "betaalde" servers. Op dit vlak deed KPN het beter als Ziggo. Dat Eweka het nog beter doet mag je ook wel verwachten van een dienst waarvoor je betaald. Ik heb hier dan ook geen problemen mee.

Waar ik wel iets meer problemen mee heb is dat Ziggo wel rustig de claim op hun site neerzet dat hun nieuws server een retentie van 30dagen heeft, wat niet het geval is.

Nu weet ik dat ik geheid reacties ga krijgen dat dit probleem op meerder plaatsen, dus ook buiten Ziggo, (ik refereer even aan topic: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12991&page=2) kan ontstaan en dat over het algemeen de retentie goed is op de Ziggo nieuws server.

Nu weet ik ook dat ik niet de enige ben die dit feit recentelijk constateert als ik even rond kijk hier op het forum. Feit is dat Ziggo wel claimt 30 dagen retentie op binaries te bieden, maar dit bij lange na niet haalt. Mijns inziens zijn hier dan 2 mogelijkheden, of Ziggo trekt de uitspraak van 30dagen retentie in of men gaat zoeken naar de oorzaak waarom de 30 dagen retentie niet gehaald word, wat mijn voorkeur zou genieten.
 
Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik nog de casema newsserver. Vroeger eigenlijk nooit problemen gehad. Ook niet bij posts tot 70 dagen. Was eigenlijk erg tevreden daarmee. Maar nu kan ik zelfs posts van 6-7 dagen niet ophalen. Soms wel soms niet. Krijg ook rare foutmeldingen, zoals cannot acces newsgroup.

Het is er niet op vooruit gegaan de laatste (Ziggo) tijd. Maar misschien weet die oude Ziggo man (van de reclame) niet zo goed wat usenet is en moeten wij hem dat nog leren. :?

Als het aanhoudt wordt het maar tijd om over te stappen op xs4all of zo. Geen gezeur daarzo.
 
30 dagen retentie haal je idd nooit bij casema/ziggo, ik ben al blij als het een week is. Veel erger vind ik de incompleetheid. Sommige posts zijn en blijven vanaf uur dag 1 erg incompleet (ca 60 a 70%) en zijn dus ook niet te repareren.
Meestal is dit het geval bij erg populaire posts.

Alles bij elkaar vind ik de eigen servers van Casema/Ziggo een grote achteruitgang. Enige wat in hiermee vooruit is gegaan is de snelheid, maar wat heb je daaraan als de posts incompleet zijn.
 
Het zou leuk/fijn zijn als een Ziggo medewerker hier iets over zou kunnen vertellen aangezien Ziggo wel adverteerd met een 30dagen retentie. Tot zover blijft het echter van die kant angstvallig stil in dit topic.

Zie ook dit topic, ook daar blijft het angstvallig stil.
 
De enige die daar een goed antwoord op kan geven is Raymond... Laat nou net hij wat minder op het forum zijn :rolleyes:
 
De enige die daar een goed antwoord op kan geven is Raymond... Laat nou net hij wat minder op het forum zijn :rolleyes:

Niet ten nadele van iemand persoonlijk, en zeker ook niet persoonlijk bedoeld, maar het lijkt mij dat het niet zo kan zijn dat slechts 1 persoon hier iets van afweet of antwoord op kan geven. Wat nu als die ene persoon om wat voor reden dan ook het bedrijf verlaat.. heb je als bedrijf toch een groot probleem.

Trouwens, in het topic wat ik aanhaalde gaat het om data waar Raymond nog wel regelmatig op het forum was, hij had kort daarvoor nog gepost in datzelfde topic ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan