• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Incasso factuur 29-11 nog niet geincasseerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re:

Bij mij is de incasso ook niet goed gegaan, heb een excuus mail gekregen en het bedrag wordt rond 16 december afgeschreven. Ze gaan in ieder geval niet aanmanen. :wink:

Stukje uit de mail:

Excuses voor de vertraging van mijn reactie. Ik heb dezelfde dag van de Webcare gehoord dat dit bij ons ook zo was en ook rond 16 december opnieuw zou gaan. Ik zal eens nakijken of het gisteren inderdaad ook is afgeschreven. Je merkt het ook bij andere bedrijven dat het even vertraagd is door het SEPA-gebeuren.
 
Dat stomme achte;lijke IBAN systeem had nooit ingeveord moeten worden. ook nergens voor nodig. Het maakt alles alleen maar extra ingewikkelt.
Wie gaat nu zijn hele IBAN nummer onthouden ?

En het word dus een grote puinhoop bij bedrijven.
Heb trouwens ook netjes excuse mail gehad.
Moet alleen wachten tot 16 Januari voordat ze het afschrijven.
 
Dat stomme achte;lijke IBAN systeem had nooit ingeveord moeten worden.

Dit probleem ligt natuurlijk niet aan het IBAN systeem, maar aan het nieuwe incasso systeem dat straks binnen de hele eurozone geldt, en niet alleen binnen de landsgrenzen. Het bevordert de concurrentie uit het buitenland.

Slecht voor de Nederlandse bedrijven die te veel vragen voor hun product, maar goed voor de consument die nu iets makkelijker buiten de grenzen iets kan kopen als dat voordeliger is.
 
Re:

Bij mij is de incasso ook niet goed gegaan, heb een excuus mail gekregen en het bedrag wordt rond 16 december afgeschreven. Ze gaan in ieder geval niet aanmanen. :wink:

Stukje uit de mail:

Die mail krijg ik nu ook:

Geachte heer/mevrouw,

U bent van Ziggo gewend dat wij op één van de laatste drie werkdagen van de maand het openstaande bedrag van de maandelijkse factuur van uw rekening afschrijven. Door een fout in ons klantsysteem is eind november het factuurbedrag niet van uw rekening afgeschreven. Het spijt ons dat deze situatie is ontstaan. En daarom bieden wij u onze excuses aan.

Afschrijving rond 16 januari 2014
Wij corrigeren dit door het totaalbedrag van factuur () op of rond donderdag 16 januari 2014 van uw rekening af te schrijven. U hoeft verder niets te doen. Natuurlijk krijgt u hiervoor ook geen betalingsherinnering van ons.

Uw eerstvolgende factuur
Overigens, eind januari ontvangt u uw factuur voor februari. Eind januari zullen daarom de nieuwe kosten zoals gebruikelijk automatisch worden afgeschreven. Wilt u hier alvast rekening mee houden?

Altijd uw facturen raadplegen
Wilt u uw facturen bekijken? Ga dan naar Mijn Ziggo via mijn.ziggo.nl. Hier vindt u al uw facturen van de laatste twaalf maanden.

Heeft u nog vragen?
Als u nog vragen heeft over dit servicebericht, dan staan wij voor u klaar. Kijk op www.ziggo.nl/contact hoe u ons kunt bereiken.

Met vriendelijke groet,

Alleen stellen ze daarin dat het 16 januari wordt. Toch maar eens nakijken of het al niet eraf is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Slecht voor de Nederlandse bedrijven die te veel vragen voor hun product, maar goed voor de consument die nu iets makkelijker buiten de grenzen iets kan kopen als dat voordeliger is.
Ik ben een beetje ouderwets en een niet nederlands bedrijf NIET laten incasseren van mijn rekening. Dat hele sepa/iban gedoe kan wat mij betreft gestolen worden.
 
Ik ben een beetje ouderwets en een niet nederlands bedrijf NIET laten incasseren van mijn rekening. Dat hele sepa/iban gedoe kan wat mij betreft gestolen worden.
Dit hou je toch niet meer tegen, net als de invoering van de Euro.
En wie weet wat er nog meer op stapel is, waar we "dankbaar" aan Brussel mogen zijn. :shock:
 
Re:

Nog even een toevoeging. De factuur van eind november is inderdaad nog niet afgeschreven dus de mail lijkt te kloppen. Dan maar weer afwachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan