• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Incasso factuur 29-11 nog niet geincasseerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

martwout

Forum Gebruiker
Berichten
1.690
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste forummers,

Bij ons loopt de factuur via automatische incasso. Normaal is dat het einde van elke maand maar er is nog niets geweest. We hebben nog beeld :grin: en de rekening is voldoende gevuld :oyeah:. Hebben anderen er ook last van? Ik heb de webcare maar even een tweet gestuurd of het is vertraagd.
 
Houd mogelijk verband met de invoering van IBAN.
De eerste incasso via IBAN duurt +/- 6 dagen de daaropvolgenden 3
 
Daar stond gisteren iets over in de krant. Vooruit lopend op het nieuwe incasso systeem dat 1 februari 2014 verplicht wordt hebben o.a. VGZ, Achmea en Ziggo al incasso's uitgevoerd volgens het nieuwe systeem.

Blijkbaar was dit met wisselend success met veel bounces. Niet alleen door roodstand, maar ook door verkeerd aangeleverde codes door de bedrijven.
Maar per 1 feb moeten alle bedrijven werken volgens het nieuwe systeem. Dat zal nog wat worden volgend jaar.:?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re:

Ik heb inmiddels een verzoek van de Webcare om het klantnummer,etc door te geven (gedaan). Als het antwoord van algemeen belang is dan laat ik het wel even weten.
 
Ik heb in mijn vorige berichtje nu een link toegevoegd. Daar staat o.a. in:

kabelbedrijf Ziggo kreeg 125.000 automatische incasso's retour van de bank zonder dat er één cent werd geïncasseerd.

Dus mag je ervan uitgaan dat Ziggo wel op de hoogte is. :evil:
 
Ook maar even gekeken maar geen afschrijving op mijn rekening te zien van de factuur van 29-11 Gebeld met Ziggo maar rekening staat wel in het systeem als betaald .... op 3 december. Op mijn afschrijvingen rond die datum geen Ziggo te zien
 
Net ff nagekeken. Ziggo is hier netjes op de laatste werkdag van vorige maand afgeschreven.
 
Bij mij is de incasso ook niet goed gegaan, heb een excuus mail gekregen en het bedrag wordt rond 16 december afgeschreven. Ze gaan in ieder geval niet aanmanen. :wink:

Stukje uit de mail:

[FONT=&quot]U bent van Ziggo gewend dat wij op één van de laatste drie werkdagen van de maand het openstaande bedrag van de maandelijkse factuur van uw rekening afschrijven. Door een fout in ons klantsysteem is eind november het factuurbedrag niet van uw rekening afgeschreven. Het spijt ons dat deze situatie is ontstaan. En daarom bieden wij u onze excuses aan.[/FONT]
 
Vandaag (of eigenlijk net gisteren) is bij mij de factuur alsnog afgeschreven, keurig op de aangekondigde dag. Kijken of eind december het 'probleem' verholpen is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan