S
SambalBij
Hoi hoi,
Weet niet of ik hier goed zit, maar ik wil graag eens mijn relaas doen over mijn ervaringen met Ziggo de afgelopen periode, mede in de hoop dat iemand nog tips heeft hoe dit af te handelen.
In de tweede helft van vorig jaar, omstreeks de overgang van Casema naar Ziggo, is de administratie daar blijkbaar nogal een rotzooi geweest.
Men heeft, naar achteraf is gebleken, (en destijds door mij wegens allerlei prive- en werkdrukte, en daardoor te weinig zicht op mijn financieen) tot twee keer toe één of twee maanden achtereen geen factuur aan te maken en incasseren, om vervolgens een maand later een dubbele of driedubbele factuur te proberen te incasseren.
Aangezien ik over het algemeen helaas aan het eind van mijn geld nog wel wat maand over heb, zijn die hoge incasso's destijds mislukt, wat ik toen nooit heb opgemerkt.
- Afgelopen februari kreeg ik ineens een herinnering/aanmaning over het openstaande bedrag (van bijna €600) op de deurmat.
- Direct een brief verstuurd met uitleg over het ontstaan van de achterstand (m.i. gedeeltelijk veroorzaakt door de slechte administratie van Ziggo)
- Korte tijd later een brief met aankondiging van afsluiting op de mat?!
- Met de klantenservice gebeld. Men bleek mijn brief niet ontvangen, of in ieder geval niet geregistreerd te hebben. Direct met de klantenservicemedewerker een regeling afgesproken. Eind maart en april een termijn, en eind mei het restant
- Dag later werd ik teruggebeld door dezelfde medewerker. De afgesproken regeling bleek niet mogelijk te zijn, aangezien betalingsregelingen gelijke termijnen moeten hebben. Wel mogelijk bleek een regeling over 6 maanden van gelijke termijnen. Dat zou zeker wel goedgekeurd worden.
- Dag later brief in de bus over afkeur regeling, naar mijn vermoeden had dat betrekking op de eerst aangevraagde regeling. Direct weer gebeld, vermoeden werd bevestigd. Nieuw aangevraagde regeling was wel goed, en was door naar de incasso afdeling die mij een brief zouden sturen met bevestiging en betalingsdetails; welke termijnbedragen en wanneer over te maken.
- Sindsdien niets meer vernomen (en ook geen tijd gehad om er achter aan te gaan) totdat afgelopen maandagavond mijn internet ineens niet meer werkte.
- Gisteren opnieuw gebeld, in eerste instantie met de storingsdienst. (Mijn internet zou tenslotte, omdat er een regeling was getroffen, niet worden afgesloten)
Storingsdienst zag dat het niet werken administratief was, en heeft mij doorverbonden naar de klantenservice.
Medewerker aldaar heeft een en ander erbij gezocht, en meldde doodleuk dat de aangevraagde regeling was afgekeurd, omdat de oudste niet betaalde rekening al te oud was.
Ik heb zeer duidelijk, diverse malen, heb aangegeven dat daarvan geen sprake kon zijn, aangezien men mij mondeling tot twee maal toe heeft toegezegd dat de regeling juist was aangevraagd en accoord was.
Medewerker bleef volhouden dat dat niet kon en dat de incassoafdeling en niet de klantenservice daar beslissingen over nam.
Ik heb zelf ook duidelijk aangegeven dat ik geen donder te maken heb met verschillende afdelingen. Ik heb één telefoonnummer wat ik kan bellen, en heb daarmee De Firma Ziggo aan de lijn. Als het-maakt-me-niet-uit-wie-en-van-welke-afdeling mij vervolgens een toezegging doet, heeft De Firma Ziggo mij dus een (mondelinge, rechtsgeldige) toezegging gedaan, en gaat De Firma Ziggo zich daar aan houden.
Volgens de medewerker "kan u dat wel honderd keer gaan herhalen als u dat wilt, maar verandert dat niets aan het feit dat het is afgekeurd door afdeling incasso en ook nooit goedgekeurd zal gaan worden"
Aangezien ik daar niet verder kwam, en ik ook de afdeling incasso danwel de manager van de klantenservicemedewerker niet aan de lijn kan krijgen, heb ik gisterenavond via het contact formulier op de website een vrij gepeperde mail gestuurd;
Heb daarbij de volgende eisen gesteld:
- Ik ontvang per omgaande een schriftelijke bevestiging van de tot twee maal toe geaccepteerde (en dus niet meer te weigeren) regeling
- Ik ontvang per omgaande de beloofde brief met de betalingsdetails, waarna ik de daarin genoemde termijnen op de genoemde data zal betalen.
- Vóór aanstaande vrijdag functioneert mijn internetlijn weer naar behoren.
Voldoet met niet aan één van de gestelde eisen, dan zie ik mijzelf ook niet meer aan gemaakte afspraken of voorwaarden gehouden, en beeindig ik alle diensten per direct, zonder inachtneming van enige opzegtermijn.
Ziggo heeft dan nog de keus om zelf voor aanstaande vrijdag het deel abonnementsgeld vanaf vrijdag 10 april terug te storten, anders laat ik mijn bank de laatste afschrijving storneren en trek ik de machtiging in.
In dat laatste geval gaan mijn rechtsbijstandverzekering een en ander maar lekker uitzoeken. Hoewel ik zelf geen opnames oid heb van de gedane toezeggingen, zijn deze ook wel netjes in het systeem bij Ziggo geregistreerd, en naar ik aanneem ook als bewijs opvraagbaar in geval van een eventuele zaak.
Pak ik dit nou te hard aan, of is een dergelijke aanpak toch nodig om Ziggo zich aan zijn gedane toezeggingen te laten houden?
Zowiezo ben ik eigenlijk, ongeacht de uitkomst, wel klaar met Ziggo, hoewel ik dat ergens ook wel jammer vind... Qua techniek heb ik eigenlijk niets op de diensten aan te merken; internet altijd snel en prima stabiel, en ook de kwaliteit van de digitale tv ben ik prima tevreden over.
ADSL is inmiddels weer aangevraagd (kan ik eventueel nog binnen een week annuleren) en ik heb ook al eens met ruime interesse de website van Canal Digitaal bekeken. (Digitenne zie ik toch niet echt zitten, en wil geen internet (en dus geen Interactieve TV) van KPN)
Groet,
A.
Weet niet of ik hier goed zit, maar ik wil graag eens mijn relaas doen over mijn ervaringen met Ziggo de afgelopen periode, mede in de hoop dat iemand nog tips heeft hoe dit af te handelen.
In de tweede helft van vorig jaar, omstreeks de overgang van Casema naar Ziggo, is de administratie daar blijkbaar nogal een rotzooi geweest.
Men heeft, naar achteraf is gebleken, (en destijds door mij wegens allerlei prive- en werkdrukte, en daardoor te weinig zicht op mijn financieen) tot twee keer toe één of twee maanden achtereen geen factuur aan te maken en incasseren, om vervolgens een maand later een dubbele of driedubbele factuur te proberen te incasseren.
Aangezien ik over het algemeen helaas aan het eind van mijn geld nog wel wat maand over heb, zijn die hoge incasso's destijds mislukt, wat ik toen nooit heb opgemerkt.
- Afgelopen februari kreeg ik ineens een herinnering/aanmaning over het openstaande bedrag (van bijna €600) op de deurmat.
- Direct een brief verstuurd met uitleg over het ontstaan van de achterstand (m.i. gedeeltelijk veroorzaakt door de slechte administratie van Ziggo)
- Korte tijd later een brief met aankondiging van afsluiting op de mat?!
- Met de klantenservice gebeld. Men bleek mijn brief niet ontvangen, of in ieder geval niet geregistreerd te hebben. Direct met de klantenservicemedewerker een regeling afgesproken. Eind maart en april een termijn, en eind mei het restant
- Dag later werd ik teruggebeld door dezelfde medewerker. De afgesproken regeling bleek niet mogelijk te zijn, aangezien betalingsregelingen gelijke termijnen moeten hebben. Wel mogelijk bleek een regeling over 6 maanden van gelijke termijnen. Dat zou zeker wel goedgekeurd worden.
- Dag later brief in de bus over afkeur regeling, naar mijn vermoeden had dat betrekking op de eerst aangevraagde regeling. Direct weer gebeld, vermoeden werd bevestigd. Nieuw aangevraagde regeling was wel goed, en was door naar de incasso afdeling die mij een brief zouden sturen met bevestiging en betalingsdetails; welke termijnbedragen en wanneer over te maken.
- Sindsdien niets meer vernomen (en ook geen tijd gehad om er achter aan te gaan) totdat afgelopen maandagavond mijn internet ineens niet meer werkte.
- Gisteren opnieuw gebeld, in eerste instantie met de storingsdienst. (Mijn internet zou tenslotte, omdat er een regeling was getroffen, niet worden afgesloten)
Storingsdienst zag dat het niet werken administratief was, en heeft mij doorverbonden naar de klantenservice.
Medewerker aldaar heeft een en ander erbij gezocht, en meldde doodleuk dat de aangevraagde regeling was afgekeurd, omdat de oudste niet betaalde rekening al te oud was.
Ik heb zeer duidelijk, diverse malen, heb aangegeven dat daarvan geen sprake kon zijn, aangezien men mij mondeling tot twee maal toe heeft toegezegd dat de regeling juist was aangevraagd en accoord was.
Medewerker bleef volhouden dat dat niet kon en dat de incassoafdeling en niet de klantenservice daar beslissingen over nam.
Ik heb zelf ook duidelijk aangegeven dat ik geen donder te maken heb met verschillende afdelingen. Ik heb één telefoonnummer wat ik kan bellen, en heb daarmee De Firma Ziggo aan de lijn. Als het-maakt-me-niet-uit-wie-en-van-welke-afdeling mij vervolgens een toezegging doet, heeft De Firma Ziggo mij dus een (mondelinge, rechtsgeldige) toezegging gedaan, en gaat De Firma Ziggo zich daar aan houden.
Volgens de medewerker "kan u dat wel honderd keer gaan herhalen als u dat wilt, maar verandert dat niets aan het feit dat het is afgekeurd door afdeling incasso en ook nooit goedgekeurd zal gaan worden"
Aangezien ik daar niet verder kwam, en ik ook de afdeling incasso danwel de manager van de klantenservicemedewerker niet aan de lijn kan krijgen, heb ik gisterenavond via het contact formulier op de website een vrij gepeperde mail gestuurd;
Heb daarbij de volgende eisen gesteld:
- Ik ontvang per omgaande een schriftelijke bevestiging van de tot twee maal toe geaccepteerde (en dus niet meer te weigeren) regeling
- Ik ontvang per omgaande de beloofde brief met de betalingsdetails, waarna ik de daarin genoemde termijnen op de genoemde data zal betalen.
- Vóór aanstaande vrijdag functioneert mijn internetlijn weer naar behoren.
Voldoet met niet aan één van de gestelde eisen, dan zie ik mijzelf ook niet meer aan gemaakte afspraken of voorwaarden gehouden, en beeindig ik alle diensten per direct, zonder inachtneming van enige opzegtermijn.
Ziggo heeft dan nog de keus om zelf voor aanstaande vrijdag het deel abonnementsgeld vanaf vrijdag 10 april terug te storten, anders laat ik mijn bank de laatste afschrijving storneren en trek ik de machtiging in.
In dat laatste geval gaan mijn rechtsbijstandverzekering een en ander maar lekker uitzoeken. Hoewel ik zelf geen opnames oid heb van de gedane toezeggingen, zijn deze ook wel netjes in het systeem bij Ziggo geregistreerd, en naar ik aanneem ook als bewijs opvraagbaar in geval van een eventuele zaak.
Pak ik dit nou te hard aan, of is een dergelijke aanpak toch nodig om Ziggo zich aan zijn gedane toezeggingen te laten houden?
Zowiezo ben ik eigenlijk, ongeacht de uitkomst, wel klaar met Ziggo, hoewel ik dat ergens ook wel jammer vind... Qua techniek heb ik eigenlijk niets op de diensten aan te merken; internet altijd snel en prima stabiel, en ook de kwaliteit van de digitale tv ben ik prima tevreden over.
ADSL is inmiddels weer aangevraagd (kan ik eventueel nog binnen een week annuleren) en ik heb ook al eens met ruime interesse de website van Canal Digitaal bekeken. (Digitenne zie ik toch niet echt zitten, en wil geen internet (en dus geen Interactieve TV) van KPN)
Groet,
A.
Laatst bewerkt door een moderator:

ops: