• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

inbreker op mijn IP adres

  • Onderwerp starter Onderwerp starter SaraJetten
  • Startdatum Startdatum
S

SaraJetten

Van de week kreeg ik een melding dat er iemand anders op mijn IP adres zat. Ik schrok daar wel van, maar weet eigenlijk niet echt wat het betekend. Kan iemand mij helpen met de volgende vragen:

- zit diegene dan ook op mijn internet?
- kan diegene dan mijn beveiliging aantasten?
- moet ik er iets aan doen?
- zo ja, hoe?

Hoop dat iemand mij kan helpen. Sara
 
de informatie is vrij summier.

wat voor melding krijg je.
is je draadloos internet wel beveiligd.

meer informatie is wel wenselijk, anders kunnen ze je niet helpen.
 
hoe bedoel je precies met op mijn ip adres zat?

je modem in je meterkast krijgt een ip adres van chello, daar ga je mee het internet op.

heb je een router? is deze draadloos?
zo ja .. is deze beveiligd?
zo nee.. dan kan een ieder via je netwerk het internet op

mocht je geen router hebben en je direct via je modem op internet zitten is het (vrijwel) onmogelijk dat er iemand met jou ip adres op internet zit (in ieder geval vrij onmogelijk gelijk tijdig)

(even een aantal technische zaken als cloaning etc daar gelaten)

iets meer informatie graag.
 
SurfSmurf zei:
hoe bedoel je precies met op mijn ip adres zat?

je modem in je meterkast krijgt een ip adres van chello, daar ga je mee het internet op.

heb je een router? is deze draadloos?
zo ja .. is deze beveiligd?
zo nee.. dan kan een ieder via je netwerk het internet op

mocht je geen router hebben en je direct via je modem op internet zitten is het (vrijwel) onmogelijk dat er iemand met jou ip adres op internet zit (in ieder geval vrij onmogelijk gelijk tijdig)

(even een aantal technische zaken als cloaning etc daar gelaten)

iets meer informatie graag.
en ja hoor, ik wou precies hetzelfde vragen maar je was me net voor!
over welke beveiliging praten we omdat het ook een vals bericht van nep beveiligings software kan zijn.
ik raad je zoiezo aan om je pc volledig te scannen met anti-malwarebytes.. en als het kan in veilige modus.
 
Ik denk dat het hier simpelweg een geval is van twee identieke LAN IP adressen. Was het gewoon een Windows ballonnetje met "IP adres conflict" ?
 
Slurpgeit zei:
Ik denk dat het hier simpelweg een geval is van twee identieke LAN IP adressen. Was het gewoon een Windows ballonnetje met "IP adres conflict" ?

lijkt me ook sterk, een router geeft toch maar 1 ip adres vrij en reserveerd die voor bepaalde tijd aan die pc?
Dan zou ze waarschijnlijk een statisch ip adres ingevuld hebben?
anyway we wachten af op meer info :)
 
niboR zei:
lijkt me ook sterk, een router geeft toch maar 1 ip adres vrij en reserveerd die voor bepaalde tijd aan die pc?
Dan zou ze waarschijnlijk een statisch ip adres ingevuld hebben?
anyway we wachten af op meer info :)
Dat zou dan inderdaad statisch moeten gebeuren, met alles via DHCP is het inderdaad onmogelijk. Wat eventueel wel kan is dat een apparaat een statisch ip gebruikt en de DHCP server dat adres ook uitdeelt.

Maar goed belangrijkste vraag: Waar krijg je die melding van?
 
lekker summier.....

Enigste manier om op je I-net te komen is als je je router (welke je dus hebt),
niet beveiligd hebt....dus SSID uitzenden aan zonder passphrase...
Wat te doen?
Inloggen in je router en WEP,WPA, aanvinken, en passphrase invoeren.
Of SSID uitzenden disablen.
Zolang je de router niet beveiligd, kan iedere leek met je meesurfen....zoeken op netwerken in de buurt,
en there U go....
 
Inderdaad summier maar ik kan niet echt meer vertellen. Ik zat achter mijn laptop (apple overigens) en kreeg een pop-up waarin stond: er maakt iemand anders gebruik van uw IP adres.

Verder heb ik draadloos internet met een router die beveiligd is met een wachtwoord. Lijkt mij sterk dat iemand anders daar op kan, tenzij het gekraakt is?
Nog meer informatie nodig?

Dank voor jullie reacties.
 
Terug
Bovenaan