• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Inbellen met een analoog modem via UPC telefoon?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter olav1956
  • Startdatum Startdatum
O

olav1956

Ik wil graag af en toe inbellen met mijn laptop (Powerbook G4 met Mac OSX) inbellen via het analoge modem.
Er zijn "gratis" inbelnummers maar als ik die gebruik hoor ik wel het vertrouwde gekraak en gepiep maar wordt de verbinding toch spontaan verbroken.
Wie weet of dit kan en wat ik moet doen om het werkend te krijgen.
Alvast dank,
olav
 
Bel je in via de UPC-telefoonlijn? Analoog inbellen via een VoIP-lijn (digitale telefonie) raad ik je ten zeerste af, dat werkt in 99% van de gevallen gewoon niet vanwege de gebruikte VoIP-techniek.
 
Hallo Sylvester,

Ik wil graag de 'gewone' upc telefoonlijn (die uit mijn kabelmodem komt) gaan gebruiken als dat mogelijk is.
 
Dat is dus een digitale telefoonlijn (VoIP). Daarmee inbellen is erg lastig/haast onmogelijk omdat het geluid wordt omgezet volgens een bepaalde methodiek, geoptimaliseerd voor spraak (codec).
 
ok, dan laat ik het er bij, zo belangrijk is het niet. Uit nieuwsgierigheid, het gepiep en gekraak klinkt alsof het allemaal wel werkt kun je me in drie woorden uitleggen waarom dat toch niet zo is.
bedankt voor je antwoord.
 
De digitale computer signalen worden door het analoge modem omgezet naar een analoog signaal zodat het over een analoge telefoonlijn verstuurd kan worden.
Nu verstuur je dat signaal over de analoge telefoonaanluiting van je UPC modem, die dat analoge signaal weer digitaliseert (VOIP) en doorstuurd. Bij de ontvanger word dat digitale signaal weer omgezet naar analoog en daarna weer naar een digitaal computersignaal.
VOIP is gemaakt voor geluid en niet om analoge signalen waarin digitale signalen zijn verwerkt perfect te versturen. Er ontstaan daarom uiteindelijk foutjes in je digitale signaal en de zaak werkt niet.
Dit is ook de reden dat faxen problemen hebben met VOiP telefoons.
 
Johnny54 zei:
De digitale computer signalen worden door het analoge modem omgezet naar een analoog signaal zodat het over een analoge telefoonlijn verstuurd kan worden.
Nu verstuur je dat signaal over de analoge telefoonaanluiting van je UPC modem, die dat analoge signaal weer digitaliseert (VOIP) en doorstuurd. Bij de ontvanger word dat digitale signaal weer omgezet naar analoog en daarna weer naar een digitaal computersignaal.
VOIP is gemaakt voor geluid en niet om analoge signalen waarin digitale signalen zijn verwerkt perfect te versturen. Er ontstaan daarom uiteindelijk foutjes in je digitale signaal en de zaak werkt niet.
Dit is ook de reden dat faxen problemen hebben met VOiP telefoons.

Hi berichtje is wel erg oud maar wou toch even reageren op het FAX verhaal.
Zolang ik chello al heb heb ik nog nooit geen problemen ontdekt met het verzenden en ontvangen van een FAX .
 
Vaak gaat het inderdaad goed, maar er is geen garantie dat het werkt.
 
Heeft dacht ik temaken met het omzetten naar digitaal, als hier het signaal vervormd word heb je kans dat het niet werkt, maar ook sinds ik upc/chello hebt werkt het als een speer.
 
Terug
Bovenaan