• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IMAP sync

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Van der Hoeven
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Van der Hoeven

Gisteren op advies van Ziggo op Android, iPad en laptop (HP) sync IMAP gedaan. Alles doet 't........behalve dat ik op mijn laptop met MS Outlook 2007 geen mails in mijn Postvak In binnenkrijg, wel op de Android en iPad. Geen foutmeldingen. Helpdesk gebeld.....alle instellingen staan goed en verder wist men het niet. Moet er iets aan de instellingen van Outlook veranderen? Weet iemand de oplossing?
 
Moet er iets aan de instellingen van Outlook veranderen? Weet iemand de oplossing?

Dat hangt af van hoe je outlook vroeger ingesteld had. Je moet in elk geval de email-server als een IMAP server ingesteld hebben in outlook, niet als pop3. Dat kun je volgens mij niet aanpassen als je al een pop3 account had.

Je kunt dan het beste een tweede account aanmaken in outlook en die met 'imap' instellen. De bestaande account dan zo instellen dat hij geen mail meer ophaalt. Je kunt hem dan later nog wissen als de nieuwe (tweede) account wel de mail gaat zien. Als je oude mails wilt bewaren die niet op de mailserver meer staan moet je niet direct de oude account weggooien. Als je alle clients (dus ook outlook) ingesteld hebt voor IMAP wordt de mail op de server bewaard en niet meer in de clients en kunnen alle clients dezelfde mails zien.
 
Gisteren op advies van ziggo op Android, iPad en laptop (HP) sync IMAP gedaan. Alles doet 't........behalve dat ik op mijn laptop met MS Outlook 2007 geen mails in mijn Postvak In binnenkrijg, wel op de Android en iPad. Geen foutmeldingen. Helpdesk gebeld.....alle instellingen staan goed en verder wist men het niet. Moet er iets aan de instellingen van Outlook veranderen? Weet iemand de oplossing?



Momenteel krijg ik ook geen mails meer binnen via outlook 2013. Heeft wel altijd gewerkt. Ik krijg wel een foutmelding. Via android werkt het wel. Ziggo maakt er geen melding van op hun site.
 
IMApsync

Wat mij opgevallen is dat er wel e-mails binnenkomen, maar niet in Postvak In.
Ze komen binnen onder "zoekmappen" waaronder ook mijn e-mailadres staat en als ik dat aanklik krijg ik een hele mappenstructuur te zien waar ik dus inkomende e-mails vind....vreemd en de helpdesk ziggo geeft niet thuis, die zegt je instellingen staan goed, dus het ligt aan Outlook.....maar wat dan weten ze niet....vreemd allemaal en hoe krijg ik gewoon m'n post binnen in Postvak In?
 
Wat mij opgevallen is dat er wel e-mails binnenkomen, maar niet in Postvak In.
Ze komen binnen onder "zoekmappen" waaronder ook mijn e-mailadres staat en als ik dat aanklik krijg ik een hele mappenstructuur te zien waar ik dus inkomende e-mails vind....vreemd en de helpdesk ziggo geeft niet thuis, die zegt je instellingen staan goed, dus het ligt aan Outlook.....maar wat dan weten ze niet....vreemd allemaal en hoe krijg ik gewoon m'n post binnen in Postvak In?



Hoe bedoel je zoekmappen. De indeling zal er nu inderdaad anders uitzien dan toen je pop3 gebruikte voor je email. Voorheen zag je postvak in en uit en spam, concepten, etc. Nu zie je inderdaad veel meer mappen, aan de linkerkant van je scherm, met o.a. postvak in, drafts, sent, trash, concepten, postvak uit, sentmail, etc. Dat is normaal bij imap, moest ik eerst ook even aan wennen. Hier net de updates binnen gehaald van microsoft en nu werkt alles hier weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan