Ik heb een PC met Outlook 2010 en sinds enige tijd een laptop met Outlook 2013. Bij Ziggo heb ik drie emailadressen en een pop3 account dat ik beheer vanaf m'n laptop. Om vanaf beide computers toegang te hebben tot m'n email besloot ik na overleg met de helpdesk over te gaan naar imap.
Inmiddels begin ik te twijfelen aan de deskundigheid van de medewerkers daar. Ik kreeg de indruk na gerichte vragen dat er eigenlijk geen problemen zijn en dat m'n bestanden voortaan ipv bij mij voortaan bij Ziggo zouden staan.
Het instellen van drie imap accounts is een eitje en drie afzonderlijke inboxen vind ik prima. Maar hoe breng ik de bestaande inhoud van mijn .pst-bestanden (ik bewaar veel emails) over naar imap en waar laat ik mijn contactpersonen? Volgens de helpdesk is dat een Outlook probleem en niet iets van Ziggo.
Ik heb vanuit de pop mappenlijst eerst alle bewaarde items overgebracht naar nieuw aangemaakte mappen onder de imap accounts. Dat gaat an sich prima dus ook maar een Contactpersonen map aangemaakt onder mijn hoofdaccount en daar mijn contactpersonen naar gekopieerd. Die map heeft echter als toevoeging (alleen deze PC) en daar heb ik niets aan.
En waar staan nu eigenlijk mijn gegevens? Die aangemaakte nieuwe .ost-bestanden zijn van grote omvang net zoals mijn oude .pst-bestanden. Ik begrijp er dus helemaal niets meer van en de helpdesk wordt ik niet wijzer van. Met imap kan ik tenzij ik iets niet goed doe helemaal niets en de oude situatie is onbevredigend.
Iemand een idee?
Inmiddels begin ik te twijfelen aan de deskundigheid van de medewerkers daar. Ik kreeg de indruk na gerichte vragen dat er eigenlijk geen problemen zijn en dat m'n bestanden voortaan ipv bij mij voortaan bij Ziggo zouden staan.
Het instellen van drie imap accounts is een eitje en drie afzonderlijke inboxen vind ik prima. Maar hoe breng ik de bestaande inhoud van mijn .pst-bestanden (ik bewaar veel emails) over naar imap en waar laat ik mijn contactpersonen? Volgens de helpdesk is dat een Outlook probleem en niet iets van Ziggo.
Ik heb vanuit de pop mappenlijst eerst alle bewaarde items overgebracht naar nieuw aangemaakte mappen onder de imap accounts. Dat gaat an sich prima dus ook maar een Contactpersonen map aangemaakt onder mijn hoofdaccount en daar mijn contactpersonen naar gekopieerd. Die map heeft echter als toevoeging (alleen deze PC) en daar heb ik niets aan.
En waar staan nu eigenlijk mijn gegevens? Die aangemaakte nieuwe .ost-bestanden zijn van grote omvang net zoals mijn oude .pst-bestanden. Ik begrijp er dus helemaal niets meer van en de helpdesk wordt ik niet wijzer van. Met imap kan ik tenzij ik iets niet goed doe helemaal niets en de oude situatie is onbevredigend.
Iemand een idee?