• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ik wordt geDDoSed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jarno96

Hoi,

Dit is al de 5de keer dit jaar dat ik geen internet en geen telefoon heb.
Ik vermoed dat het een DDoS of DoS aanval is, want mijn modem heeft het zwaar te voorduren (als ik ga pingen naar de modem 500+ms ping).

Ik ken iemand die een botnet heeft en kan DDoSen.

Ik heb al contact met de Ziggo Webcare (Twitter) genomen, maar zij zeggen dat ik in de log van de modem moet kijken.
Ik heb de Cisco EPC3925 modem, en ik kan héél weinig informatie in de log zien.
Is het mogelijk om een nieuw IP adres te krijgen (en hopen dat het dan opgelost is) of is er een andere manier om dit tegen te houden?

Zo ziet het eruit als ik ga pingen:
https://imgur.com/a/Nzdxh

10.0.0.1 is de Ziggo Modem
10.0.0.2 is mijn NAS
8.8.8.8 is Google DNS


P.S. Als deze post in de verkeerde sectie is geplaatst, mijn verontschuldigingen, ik ben nieuw op deze forum.
Mvg,
Jarno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je telefoon staat helemaal los van internet, dus zelfs als je internet verbinding 'vol' gezet wordt door 'iets' dan valt niet je telefoon uit.

Het lijkt me eerder dat je een signaal probleem hebt en niet dat je een ddos aanval ondervindt. Laat de helpdesk je modem even uitlezen en naar de modemsignalen kijken zou ik zeggen.
 
Je telefoon staat helemaal los van internet, dus zelfs als je internet verbinding 'vol' gezet wordt door 'iets' dan valt niet je telefoon uit.

Het lijkt me eerder dat je een signaal probleem hebt en niet dat je een ddos aanval ondervindt. Laat de helpdesk je modem even uitlezen en naar de modemsignalen kijken zou ik zeggen.

Ik heb vandaag gebeld naar de helpdesk, maar zij zeggen dat er geen storingen bekend zijn.
Er zijn ook geen problemen met de modemsignaal.

Enige wat ik me afvraag is; waarom heb ik een hele hoge ping als ik met een 1 meter draad ping naar de modem?
Als ik niet wordt "gedossed" heb ik een ping van <1 ms.
Kan het niet zijn dat de modem helemaal overbelast wordt?

Groet,
 
Enige wat ik me afvraag is; waarom heb ik een hele hoge ping als ik met een 1 meter draad ping naar de modem?
Als ik niet wordt "gedossed" heb ik een ping van <1 ms.
Kan het niet zijn dat de modem helemaal overbelast wordt?

Ja in theorie kan dat, maar weet je zeker dat dit zo is ? Je ping loopt ook enorm op als je bijvoorbeeld zelf volle bak aan het downloaden bent.

Als je zorgt dat je geen services hebt draaien die antwoord geven en de firewall in het modem ook op hoog zet zodat hij ook geen antwoord op pings geeft ziet niemand dat je online bent en zal het op een gegeven moment wel ophouden.

Anders moet je zorgen dat je een ander ip krijgt, dat kan niet met een standaard ziggo-modem met ingebouwde router, die houdt zijn vaste ip, of je moet het modem meer dan een week uit laten staan. Als je de router functie uit laat zetten en een eigen router gebruikt krijg je wel een ander ip, maar dat zal je probleem niet oplossen als iemand dat IP eenmaal weer weet.
 
Je pingtijden zijn normaal. Wat je moet uitzoeken is wat er gebeurt op het moment dat je die hoge responstijden hebt. En je commando is niet geweldig (ping -t)

Bovendien zijn die ip-nummers van je interne netwerk en niet van buitenaf.
Het kan best zijn dat je ethernetpoort(en) het niet lekker doet af en toe.

Je opmerking over Ddos slaat kant noch wal.
 
@CeeS
Op dat moment ben ik NIET aan het downloaden, als ik aan het downloaden ben blijft de ping naar mijn modem <1ms.

@jojootje
Dus jij vind dat ik een "normale ping" heb als de ping naar mijn modem 50-100 ms is?
Zoals je ziet op dit plaatje:
2CJltZJ.png


heeft mijn NAS <1 ms, Google DNS heeft een time-out en mijn modem 50+ ms.
Dat vind ik niet normaal.
 
Ik neem aan dat je het lokale ip-adres van je modem op 10.0.0.1 gezet hebt en dat 10.0.0.2 een ander apparaat in je lokale netwerk is ?

Als de 3 vensters allemaal hetzelfde tijdslot laten zien lijkt het erop dat je modem het af en toe moeilijk heeft met iets. Of dat een DDOS aanval is, kun je daaraan niet zien, het zou ook een slecht signaal zijn, of een crash van de firewall. Sommige mensen hebben last van een crashend modem bij bepaald P2P verkeer bijvoorbeeld. Of bij sommige instellingen van de firewall.

Kijk eens of je de signaal niveau's van je modem kunt bekijken tijdens zo'n ping-lag moment.
 
Ik neem aan dat je het lokale ip-adres van je modem op 10.0.0.1 gezet hebt en dat 10.0.0.2 een ander apparaat in je lokale netwerk is ?

Als de 3 vensters allemaal hetzelfde tijdslot laten zien lijkt het erop dat je modem het af en toe moeilijk heeft met iets. Of dat een DDOS aanval is, kun je daaraan niet zien, het zou ook een slecht signaal zijn, of een crash van de firewall. Sommige mensen hebben last van een crashend modem bij bepaald P2P verkeer bijvoorbeeld. Of bij sommige instellingen van de firewall.

Kijk eens of je de signaal niveau's van je modem kunt bekijken tijdens zo'n ping-lag moment.

Dat klopt, ik heb de modem op 10.0.0.1 gezet en 10.0.0.2 is mijn NAS.
Ik kom extreem moeilijk op de instellingen pagina van mijn modem, 8 van de 10 keer laad de pagina niet.
 
Een uur geleden weer zo'n 'aanval' gehad.
Zodra er internet (en dus telefoon) was, heb ik gelijk 1200 gebeld.
Ze zeiden dat er niks bekend was van aanvallen, ik vroeg "Weet u wel wat een DDoS-aanval is?" toen zei ze "Ehm...".

Ik heb gevraagd als ze mijn modem in de 'bridge' mode kunnen zetten, zodat mijn eigen apparatuur kan zorgen voor internet.
De persoon van de helpdesk zei dat mijn modem al in 'bridge' mode was, wat ik onzin vind, want mijn modem is tevens mijn router en DHCP client. :no:

Wat nu?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan