Hoi,
Dit is al de 5de keer dit jaar dat ik geen internet en geen telefoon heb.
Ik vermoed dat het een DDoS of DoS aanval is, want mijn modem heeft het zwaar te voorduren (als ik ga pingen naar de modem 500+ms ping).
Ik ken iemand die een botnet heeft en kan DDoSen.
Ik heb al contact met de Ziggo Webcare (Twitter) genomen, maar zij zeggen dat ik in de log van de modem moet kijken.
Ik heb de Cisco EPC3925 modem, en ik kan héél weinig informatie in de log zien.
Is het mogelijk om een nieuw IP adres te krijgen (en hopen dat het dan opgelost is) of is er een andere manier om dit tegen te houden?
Zo ziet het eruit als ik ga pingen:
https://imgur.com/a/Nzdxh
10.0.0.1 is de Ziggo Modem
10.0.0.2 is mijn NAS
8.8.8.8 is Google DNS
P.S. Als deze post in de verkeerde sectie is geplaatst, mijn verontschuldigingen, ik ben nieuw op deze forum.
Mvg,
Jarno
Dit is al de 5de keer dit jaar dat ik geen internet en geen telefoon heb.
Ik vermoed dat het een DDoS of DoS aanval is, want mijn modem heeft het zwaar te voorduren (als ik ga pingen naar de modem 500+ms ping).
Ik ken iemand die een botnet heeft en kan DDoSen.
Ik heb al contact met de Ziggo Webcare (Twitter) genomen, maar zij zeggen dat ik in de log van de modem moet kijken.
Ik heb de Cisco EPC3925 modem, en ik kan héél weinig informatie in de log zien.
Is het mogelijk om een nieuw IP adres te krijgen (en hopen dat het dan opgelost is) of is er een andere manier om dit tegen te houden?
Zo ziet het eruit als ik ga pingen:
https://imgur.com/a/Nzdxh
10.0.0.1 is de Ziggo Modem
10.0.0.2 is mijn NAS
8.8.8.8 is Google DNS
P.S. Als deze post in de verkeerde sectie is geplaatst, mijn verontschuldigingen, ik ben nieuw op deze forum.
Mvg,
Jarno
Laatst bewerkt door een moderator: