• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ik wil weer HDTV van UPC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mikev
  • Startdatum Startdatum
M

Mikev

Hello, enig tijd geleden toen UPC voor het eerst HDTV in het pakket had, had ik het ook aangevraagd. Alles ging goed oor een paar maanden, daarna moest UPC een of ander signaal meesturen on illegaal kopieeren te blokkeren. Toen kreeg ik geen HDTV meer omdat mijn TV blokkeerde de HDTV uitzendingen. UPC heeft netjes mij terug gezet naar normaal digitaal TV zonder extra kosten. Maar mijn vraag is, kan ik weer HDTV aanvragen?? Is er wat veranderd in de tussen tijd? Ik heb een Panasonic TX-32LX70F HD ready TV. Alvast bedankt.
 
Volgens mij vraagt Mikev of er bij UPC iets is veranderd in de tussentijd en het antwoord moet NEE zijn. Na de laatste update werkte ook mijn HD-ready TV niet meer samen met de HDBox van UPC, terwijl die wel HDCP ondersteunt. Alleen als je intussen een ander toestel hebt aangeschaft kun je het weer eens proberen.
Het probleem is overigens niet zozeer de HDCP maar de manier hoe de HDBox de gegevens uit de HDMI verbinding leest (via de E-EDID eprom)
Door die nieuwe methode worden sommige HD ready toestellen niet meer als HD toestellen gezien of als 60 Hz toestellen (in mijn geval met de LG).
Door de E-Edid eprom te wijzigen heb ik het probleem kunnen oplossen, maar dat is een nogal technisch verhaal, wat ik al eens heb uitgelegd.
 
Mikev

Ik heb dezelfde TV en had ook dezelfde problemen. Ik heb toen echter van de aanbieding gebruik gemaakt om over te stappen naar de HDDVR, deze werkt prima ( gek he zonder de TV open te maken kunnen ze h'm fixen ;) ) . Voor zover ik weet is de firmware van de "normale" HD ontvanger niet meer aangepast voor dit probleem. Maar zeker weten doe ik dit niet
 
Bedankt voor de reacties, was idd HDCP intraintrudah.
Jou oplossing is idd ingewikkeld Martin, zo techinisch ben ik dus niet :'(
ik had gehoopt op een reactie van een Admin, maar misschien komt dat nog, bellen naar de hulpdesk zal iig geen antwoord opleveren :P
 
Mikev zei:
ik had gehoopt op een reactie van een Admin, maar misschien komt dat nog, bellen naar de hulpdesk zal iig geen antwoord opleveren :P

Ik ben bang dat je heel lang kunt wachten op Admin. Vermoedelijk heb je het idee dat dit forum van UPC is en dat is beslist niet het geval.

Het is een van UPC onafhankelijk forum over UPC waar wel medewerkers van UPC mededelingen mogen plaatsen en mogen reageren op topics als zij dit nodig achten om iemand te helpen...

Dit alles met de toestemming van René [Mr.Jinx] de eigenaar van dit forum ;)
 
Terug
Bovenaan