• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ik kan mijn mail niet ophalen

H

hupsake

Hier in Amsterdam (1054) krijg ik m'n mail niet binnen (sinds ik thuis ben vanaf ongeveer 19.00 uur) via pop3-server. Er staat van alles op de server, die ik via webmail wel gewoon kan bereiken. Ook uitgaande mail via smtp wordt verzonden.

De mail is gisteren nog gewoon binnen gekomen.

Uiteraard even passwords, poortjes, firewalls, etc. gechecked. Geen rare dingen kunnen vinden.

Iemand die dit ook heeft??
 
Nee , Op 1104 is alles goed! snelheid + mail is oke.
joopata ;D
 
hupsake zei:
Hier in Amsterdam (1054) krijg ik m'n mail niet binnen (sinds ik thuis ben vanaf ongeveer 19.00 uur) via pop3-server. Er staat van alles op de server, die ik via webmail wel gewoon kan bereiken. Ook uitgaande mail via smtp wordt verzonden.

De mail is gisteren nog gewoon binnen gekomen.

Uiteraard even passwords, poortjes, firewalls, etc. gechecked. Geen rare dingen kunnen vinden.

Iemand die dit ook heeft??
Kan je wel via telnet een verbinding maken?
Zoja kan je inloggen met je user en pass?
Als dat zo is zit het probleem in je mail proggie of FW of viri scanner

Kan je niet inloggen via telnet met je user en pass dan zit de fout bij de pop server van chello, dit heb ik ook gehad, stond mijn pop account uit, alleen web, smtp en imap werkte, pop niet.

Telnet:
Open dosbox (start -> uitvoeren: cmd [enter]
type in:
telnet mail.chello.nl 110
Er moet komen te staan:
+OK InterMail POP3 server ready.

Staat dit er niet kan je pc geen verbinding maken met de pop server van chello, oorzaak meestal FW of router.

Staat dit erwel type dan in:
user <username>
(<username> is je gebruikersnaam van je popbox)
Er moet komen te staan:
+OK please send PASS command
Staat dit er niet herkend de mail server je gebruikersnaa niet, of het is de verkeerde of bij chello is er iets verkeerds.

Staat het er wel dan type in:
pass <paswoord>
(<paswoord> = je paswoord wat bij die popbox hoort)

Krijg je nu een error (verkeerd pass) dan is er iets mis bij chello, bellen dus (vermeld dat telnet ook niet werkt), logged ie wel in dan is er iets mis aan jou kant. (FW, router, viri scanner, mail proggie etc..)

Succes
 
Bert zei:
Kan je wel via telnet een verbinding maken?
Zoja kan je inloggen met je user en pass?
Als dat zo is zit het probleem in je mail proggie of FW of viri scanner

Kan je niet inloggen via telnet met je user en pass dan zit de fout bij de pop server van chello, dit heb ik ook gehad, stond mijn pop account uit, alleen web, smtp en imap werkte, pop niet.

Telnet:
Open dosbox (start -> uitvoeren: cmd [enter]
type in:
telnet mail.chello.nl 110
Er moet komen te staan:
+OK InterMail POP3 server ready.

Staat dit er niet kan je pc geen verbinding maken met de pop server van chello, oorzaak meestal FW of router.

Succes

Juist, het ligt dus aan router/FW/virusscanner. Ik zal zo de router er eens uit halen. Bedankt voor de reactie alvast.
 
hupsake zei:
Juist, het ligt dus aan router/FW/virusscanner. Ik zal zo de router er eens uit halen. Bedankt voor de reactie alvast.

Telnetsessie lukt wel zonder router, dus dat is 1. OutlookXP wil echter ook zonder router nog steeds niet werken... Het lijkt erop dat mijn systemen wat brak aan het worden zijn derhalve.

Nou, ik weet in ieder geval dat ik het probleem ben, en niet Chello.
 
Terug
Bovenaan