• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ik kan geen UPC diensten aanvragen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gh0st
  • Startdatum Startdatum
G

Gh0st

per 1 augustus ga ik naar Alkmaar verhuizen, so far so good...
Totdat ik een Horizonpakket wilde afsluiten voor mijn nieuwe woning. De postcodecheck zegt in eerste instantie: diensten zijn beschikbaar, maar na de pakketselectie en contactgegevens ingevuld te hebben krijg ik de melding dat deze diensten niet beschikbaar zijn op mijn adres, ik zou volgens de site alleen standaard tv kunnen kiezen.
Het gaat hier om een appartement waarvan ik het huisnummer van de buren invul ik wel alle diensten aan kan vragen.
Ik heb gebeld met UPC om dit uit te zoeken, maar het antwoord op dit moment is dat er nog kabel aangelegd zou moeten worden, dat dit nog op de rol zit en over een paar weken klaar zou moeten zijn.
In mijn ogen een vaag verhaal, want de buren zouden dan op dezelfde kabel moeten zitten wachten, terwijl zij wel alle diensten af kunnen nemen.
Ik ga er vanuit dat er ergens een fout in de administratie zit van UPC, maar hoe kan ik dit duidelijk maken?
Ik neem vrijdag wanneer ik de sleutel krijg even een klein tv'tje mee om te kijken of er wel een signaal op de kabel staat (die wel degelijk aanwezig is in het appartement). Stel er staat gewoon een analoog signaal op, dan zou ik toch zonder problemen de diensten die ik graag wil hebben af kunnen nemen, net zoals de buurman ook gewoon kan?
 
Ja, dat denk ik ook wel, als je een analoog signaal hebt moet de rest ook kunnen.
 
Neem anders eens contact op met webcare.
Kan zijn dat de bouwer het appartement niet heeft aangemeld bij UPC.
Of hoe dat maar ook precies gaat, die "fout" komt meer voor bij nieuwe woningen.
Als het niet gemeld is als bestaand adres bij UPC dan krijg je er geen contract op.
Webcare kan dit, laten, uitzoeken.
 
Het gaat om bestaande bouw, eind jaren 60.
Webcare kon niks voor mij betekenen voordat ik zekerheid had of er een groene kabel in huis is. Dat weet ik vrijdag pas ivm sleuteloverdracht.
De beste man die ik gisteren gebeld had ivm dit probleem heeft bij de afdeling voor de adressen navraag gedaan en vandaag kreeg ik dus het antwoord wat in het eerste bericht staat
 
Gebeurt wel meer, bij ons waren enkele bewoners niet aangemeld het adres was onbekend bij UPC.
De woning had wel een aansluiting en de mensen kijken gratis analoog, al een jaar of 15.
 
ik heb eerst webcare benaderd via twitter, toen ik daar geen bevredigend antwoord kreeg heb ik gebeld, in de hoop daar wat meer duidelijkheid te krijgen.
 
afgelopen vrijdag de sleutel gehad en gelukkig zat er gewoon een groene kabel in huis :)
Via de telefoon deze keer wel iemand die begreep wat er aan de hand was en die heeft via een "case" mijn horizonpakket aangevraagd, kwam er eigenlijk op neer dat er ergens op een knopje gedrukt moest worden om de verbinding te activeren, meer niet.

als het goed is krijg ik met een paar dagen de spullen in huis en kan ik hopelijk genieten van mijn UPC pakket
 
Terug
Bovenaan