• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ik heb last van hackers Hoe stel ik mijn netwerk en kabelmodem veilig in

  • Onderwerp starter Onderwerp starter zinodave
  • Startdatum Startdatum
Z

zinodave

ik heb steeds last van hackers en ik wil mijn network instellen hoe doe ik dat zo veilig mogelijk ook de modem en hoe beveilig ik die instellingen dan weer??
 
mijn instellingen veranderen steeds programmas deinstaleren zichzelf heb met opdrpromt netstat commando gebruikt en krijg dan een lijst met zon 20 verbindingen met de status establish heb met eem antimalware en spywareprogramma van hirensboot cd naar malware gezocht en die lijst na t scannen daar kwam geen eind aan terwijl Microsoft security essentials niks vind malware bytes ook niet .de windows defender shakeld zichzelf uit en kan m niet meer starten. laten soms loopt de pc vast en gaat mijn processor op 100 procent draaien ik kan dan helemaal niks meer met de computer doen behalve uitzetten windows reageerd nergens meer op heb op het moment dat je beveiligings instellingen wilt instellen krijg ik meldingen van windows (reageerd niet ) en kon in taakbeheer geen processen meer eindigen of starten en dat soort dingen wordt er een beetje ziek van heb windows al tig x opnieuw geinstaleerd de problemen blijven bestaan
 
een ander ip adres aanvragen en windows 7 opnieuw installeren.
en de modem instellen met een nieuwe wachtwoord
 
klinkt op z'n minst als een (behoorlijk naar) virus inderdaad, ik zou zelf aanraden je harde schijf(/schijven) te formatteren, dat is de enige garantie dat het weg is.. en dan uiteraard daarna ook aan goede beveiliging te denken maar daar hebben anderen wellicht goede tips over.

een andere optie is om je -goed- te laten helpen door mensen die weten wat ze doen, en dan ben ik zelf al 2x heel goed (en gratis) geholpen door de mensen op https://www.bleepingcomputer.com/forums/f/22/virus-trojan-spyware-and-malware-removal-logs/ - moet je zelf wel redelijk wat voor doen wat betreft vaker logs posten enzo maar weten wel wat ze doen.

hoeft niet persé met je modembeveiliging van doen te hebben, meestal eerder door downloaden van bestanden (waarbij virus niet door de virusscanner opgepikt is) is mijn ervaring.
 
Dat je met een netstat -b command alle actieve verbindingen te zien krijgt is op zich niks bijzonders.
Herhaal dit nog eens terwijl je op je PC alle actieve programma's afsluit, dus ook je internetbrowser.

Open dan een prompt en type: netstat -b > netstat.txt
De gegevens van netstat worden dan in een tekstbestand naar de C/schijf gekopiëerd.
Kan je deze tekst hier plaatsen..?
 
ik kan dat comando niet uitvoeren hij zegt dat ik niet de juiste machtigingen heb
 
Je moet de Command Prompt met Administrator rechten openen.
Dus rechtermuisknop op de Command Prompt snelkoppeling en dan Openen als Administrator.
 
heb m als administrator uitgevoerd
 
zinodave zei:
heb m als administrator uitgevoerd

De tekst staat nu op de C/schijf naast de Windows map (hij kan ook in jouw gebruikersmap staan).
Bestand heet 'netstat', open deze met kladblok en kopieer de tekst naar het forum.
 
Terug
Bovenaan