-= Ik heb het helemaal gehad met UPC =-

C

crispy

Vanaf het moment dat Telekabel in A'doorn te verkrijgen was ben ik ongeveer lid (duurde wat langer als gepland omdat ze mijn aanvraag kwijt waren!!)
Maar in 1997/1998 kreeg ik dan internetten via de Kabel.

Ik heb nooit, eerlijk waar, problemen gehad met internetten via de kabel.
Wel eens een storing (9 van de 10 keer door mijzelf veroorzaakt, stekkertjes verkeerd om aan een kabel geknipt, routertje dat verkeerde MAC-adressen doorgaf, etc.)

Jaren lang heb ik de klachten die mensen hadden verwezen naar fabeltjes land, tot nu.

Ik wil iets heel eenvoudigs, een nieuw e-mail adres.
De reden hiervan is dat ik dagelijks 20 tot 40 spamberichten krijg, waar ik eerst best lacherig over deed, maar nu lichterlijk door geirriteerd word.
Bij UPC is dit doodzonde nummer een.
De reactie van UPC was de volgende:
"Het ontvangen van Spam is voor ons geen aanleiding om een mailadres te veranderen. De reden hiervoor is dat U als klant zelf verantwoordelijk bent voor uw mailaccount. Daarnaast is het voor ons (chello) geen doen om bij iedereen die spam ontvangt het mailadres te gaan veranderen. Aangezien wij heel veel klanten hebben en wij dagelijks velen van deze verzoeken binnen krijgen is hier niet aan te beginnen.

Het enige wat wij klanten kunnen aanraden te doen is een spamfilter te installeren op de pc, U zoveel mogelijk proberen af te melden bij de verzenders, en er voor te zorgen dat uw emailadres niet in de openbaarheid komen (hierbij kunt u denken aan het vermelden van uw emailadres bij nieuwsservers, waardoor veel spamproblemen ontstaan)"

Ik ging hiermee niet accoord en bedacht een oplossing toen ik in gesprek was met een UPC-knakker.
Ik: "Als ik nou mijn Chello-abonnement opzeg dan komt mijn e-mail adres te vervallen."
UPC: "Dat klopt"
Ik: "Als ik dan een nieuw Chello-abonnement aanvraag en deze laat in gaan op de dag dat de oude vervalt, dan krijg ik een nieuw e-mailadres."
UPC: "Dat klopt."
Ik: "Beetje omslachtig vind u niet ?"
UPC: "Ja, maar zo werkt het nu eenmaal."
Ik: "Ben ik niet zo blij mee, ik krijg dan wel een maand gratis, ed."
UPC: "Maar meneer wat voor een modem heeft u nu?"
Ik: "Terayon"
UPC: "Dan gaat u er wel op vooruit, qua snelheid."

Ik was met stomheid geslagen.
Ik zeg idd. mijn UPC abonnementen op (telefonie en chello) en ga lekker via ADSL het internet op.
Heb een leuke provider gevonden, kost iets meer, maar heb dan altijd nog 4x de snelheid van (het nieuwe) Chello classic voor 15,= meer dan de kosten van het classic-abonnement.
 
Ooit geprobeerd om zelf een ander e-mail-adres aan te maken ?

Even je gebruikersnaam en password invullen <OK> En

beheer uw email-account

https://provisioning.upc.nl/servlet_self/broadband?APS_STARTSTORY=UserAdmin&APS_CURRENTSTORY=UserAdmin
 
Blitser zei:
Ooit geprobeerd om zelf een ander e-mail-adres aan te maken ?

Even je gebruikersnaam en password invullen <OK> En
 
beheer uw email-account

https://provisioning.upc.nl/servlet_self/broadband?APS_STARTSTORY=UserAdmin&APS_CURRENTSTORY=UserAdmin

Heel leuk idee, maar daarmee maak je geen nieuw E-mail adres.
Wat je kan doen is een "alias" ermee aanmaken, echter je "echte" E-mail adres (wat je gekregen hebt van chello bij oplevering) blijft gewoon werken, dus ook de spam berichtjes komen gewoon binnen.
Met de alias krijg je dus GEEN nieuw E-amil adres, je alis mailtjes koemn dus ook gewoon binnen in je "echte" mail box (waar dus ook je spam berichten inkomen).

Een andere oplossing zou zijn een spamfilter voor je pc aan te schaffen.
Om voor die reden van ISP te switchen vind ik persoonlijk een beetje ver gezocht, bij een DSL provider kun je namelijk ook niet switchen (ik werk zelf voor zo'n DSL provider).

Het antwoord wat chello gaf vind ik hier dus correct, chello is niet verantwoordelijk voor de spam en ik vind het zelf ook geen reden om van ISP te switchen.
Maargoed het is mijn persoonlijke mening.
 
Op de genoemde site kun je niet je emailnaam veranderen, je kunt er alleen aliases (= extra namen) aanmaken en wijzigen. Dit betekent dat je originele email adres gewoon blijft bestaan.
Dus alle spam die gestuurd wordt blijft gewoon binnenkomen in je postvak op de Chello server.

Bert was sneller met zijn antwoord intypen.  ;)
 
Het antwoord wat chello gaf vind ik hier dus correct, chello is niet verantwoordelijk voor de spam en ik vind het zelf ook geen reden om van ISP te switchen.
Maargoed het is mijn persoonlijke mening.

Ben ik met je eens en daarnaast ligt het volgens mij nog niet zo simpel om je e-mailadres maar aan te laten passen in een ander e-mailadres want je meldt je zelf immers aan via https://prov.upc.nl en dit doe je met je gegevens van je hoofdaccount. Het verwijderen van je e-mailaccount betekend dus dat je verbinding tijdelijk weg is en daar zitten de meeste mensen niet op te wachten.
Mijn advies is dan ook installeer een spamfilter op je pc en je zult zien dat er al heel wat minder spam binnenkomt.
 
Heb je al eens geprobeerd:
* https://www.firetrust.com/products/mailwasherpro/
* En voer _alle_ niet geblackliste spam in bij: www.spamcop.net

gr, Henno
 
je hebt 5 aliassen, waarom gebruik je dan je hoofd e-mail adres????
nooit doen, gewoon een alias aanmaken en krijg je teveel last van spam dan verander je hem weer ::) ;D ;D
 
Ben ik weer de eerste plaatser van het bericht.

Ik wil graag even reageren op enkele berichten die geplaatst zijn:
Je hebt 5 aliassen, waarom gebruik je dan je hoofd e-mail adres?
nooit doen, gewoon een alias aanmaken en krijg je teveel last van spam dan verander je hem weer
Toen ik met internetten via de kabel begon bestonden e-mail alliassen niet, ik ging (zonder problemen) over van @telekabel.nl naar een @chello.nl adres (moest als [email protected], ook nooit begrepen)

Een andere oplossing zou zijn een spamfilter voor je pc aan te schaffen.
Waarom zou ik, terwijl menig andere ISP het gratis aanbied, een SPAM-filter moet kopen?
Ik heb er al reeds een geinstalleerd, maar ik moet alle e-mail toch handmatig controlleren.

Ben ik met je eens en daarnaast ligt het volgens mij nog niet zo simpel om je e-mailadres maar aan te laten passen in een ander e-mailadres want je meldt je zelf immers aan via https://prov.upc.nl en dit doe je met je gegevens van je hoofdaccount. Het verwijderen van je e-mailaccount betekend dus dat je verbinding tijdelijk weg is en daar zitten de meeste mensen niet op te wachten.
Waarom zou je inlog naam bij de provisioning pagina van UPC gelijk moeten zijn aan je hoofd-email account? Ze kunnen ook als aanmelding je abonnee-nummer vragen, en het maken van e-mailadressen aan de gebruikers over laten.

Wat ik graag zou willen kunnen doen op de provisioning pagina is:
- Inloggen met gebruikersnummer/naam
- POP3-accounts wijzigen/aanmaken (en daar dan elke maand wat extra's voor betalen)
- POP3-alliassen wijzigen/aanmaken (5 per pop3-account, standaard)
- Wachtwoorden voor zowel de POP3-accounts als voor de provisioning pagina wijzigen
- Dataverbruik bekijken
- Homepage ruimte bekijken/wijzigen/legen/directories aanmaken, etc.
- Aanvragen andere chello accounts, om bijv over te stappen van Entry naar de Classic


Ik heb COAX geraadpleegd, deze vonden het belachelijk.

Waarom zou ik juist door de (technische) onwillendheid van UPC, niet van ISP veranderen??
Een ISP die wel graag met de klanten mee denkt, etc.
En waarom zou ik niet over gaan op ADSL als deze nog sneller en goedkoper kan als Chello??

De technische gegevens van Chello Classic zijn momenteel:
- Homepage: maximaal 10MB
- E-mailadressen:  1 
- Aliassen:  5 
- Grootte mailbox: 10 MB 
- Datalimiet e-mail: 5 MB  (verzenden)
- Upload snelheid: 128 Kbps 
- Download snelheid: 1500 Kbps
- Datalimiet: FUP
- Nieuwsgroepen: Ja
- Vast IP-adres en server mogelijkheden: Nee
- Prijs: EUR 49,95

De technische gegevens van Fast-xs ADSL Extreme zijn momenteel:
- Homepage: maximaal 50MB
- E-mailadressen:  5
- Aliassen:  5  per pop3
- Grootte mailbox: 50 MB 
- Datalimiet e-mail: ?
- Upload snelheid: 1024 Kbps 
- Download snelheid: 8192 Kbps* (gegarandeerd 2024)
- Datalimiet: FUP
- Nieuwsgroepen: Nee, wel mee bezig
- Vast IP-adres en server mogelijkheden: Ja
- Prijs: EUR 45,= (eerste jaar, daarna 59,95)

Tel uit je winst, het nadeel bij Fast-xs is dat als je UPC telefonie hebt, dat je over moet op KPN. Voordeel van ADSL via BBNed is dat ze in de toekomst telefonie gaan bieden, waarbij je gratis naar andere BBNed leden kunt bellen.

Dus waarom zou ik niet over gaan naar een andere ISP?
 
Na dat 1ste jaar 60 Euri's per maand is nog altijd 10,- meer dan chello, oke je hebt meer snelheid, maar ik denk dat veel mensen vergeten dat een tientje in euri's nog altijd 22 harde guldens zijn.

(Ik bedoel maar te zeggen dat er vaak wordt gedacht : "ach dat tientje", ik vindt het nog altijd een boel extra per maand, en dan vergeet ik nog het voordeel wat je hebt als je ook belt met UPC)..

Ben wel van mening dat 5 E-mail adressen toch wel een heeeeel stuk prettiger is, mag Chello ook doen van mij.
Misschien iets om mee te nemen voor ze met de komende snelheidsverhogingen.......tadaa.... ;)
 
Terug
Bovenaan