Ik heb het gehad met UPC !

B

Beyonce

Het begon een week of 3 geleden , ik werd opgebeld door UPC met de vraag of ik tevreden was met Chello, en idd dat was ik ook.Zeer tevreden zelfs! Nooit geen problemen met de internet verbinding en/of Email.
En of ik geintreseerd was in Digitale telefonie van UPC, nou dat wilde ik wel gezien de de goede ervaring van de afgelopen 2 jaar.
Dus ik krijg het nieuwe Arris Eurodocsis modem, met zowel Inet en digitale telefonie.Daar mee was mijn lot bezegeld.

Monteur komt , en installeerd het nieuwe modem en 2 nieuwe UPC kabel TV kastjes(UPC is tevens de kabel tv exploitant van Rotterdam)
Mn Email kon ik niet ophalen maar dit werd binnen 24 uur opgelost(wachtwoord wordt geweigerd)aldus de monteur.
S'avond's lekker TV kijken blijkt het ontzettend te sneeuwen (op de TV dan ;) ) ook de TV op de slaapkamer zag er uit als een witte kerst.

De helpdesk gebeld ,en het lag aan de bekabeling volgens de medewerker en zou nieuwe dubbel geisioleerde Coax kabel krijgen.(moet het nog krijgen )
Afgelopen donderdagavond telefoon verbinding lag er uit en Internet had ik ook niet. >:(
Gebeld voor de zoveelste keer met de helpdesk; nota bene met mn mobiele telefoon, maar alles zou z.s.m veholpen worden.
Vrijdag middag 12.00 uur deed alles het weer.

Regelmatig doe ik de snelheids testten via de bekende site's en kom tot de conclusie dat deze behoorlijk naar beneden is gegaan, ik zat nml. rond de 300 kb/s en mag nu blij zijn dat ik de 120 kb/s haal :'( en dat met een Kwello Classic abbo.
En dit is voormij echt de spreekwoordelijke druppel >:(

Conclusie na het nieuwe modem is ; ik kan nog steeds geen Email ontvangen ( wel verzenden)
, het sneeuwt nog steeds op de TV's ,en de snelheid is bedroevend laag.
De boel opzeggen zou je dan zeggen , dat kan in ieder geval wel met de Digitale Telefonie en als ik wil overstappen naar ADSL moet ik weer aansluitkosten betalen voor de (analoge) telefoon.
En een andere kabelexploitant is er in Rotterdam niet. Ik zit in postcode 3068 .

Hoe zo gevangen in de monopolie postitie van UPC ? :'(
 
Beyonce zei:
Het begon een week of 3 geleden , ik werd opgebeld door UPC met de vraag of ik tevreden was met Chello, en idd dat was ik ook.Zeer tevreden zelfs! Nooit geen problemen met de internet verbinding en/of Email.
En of ik geintreseerd was in Digitale telefonie van UPC, nou dat wilde ik wel gezien de de goede ervaring van de afgelopen 2 jaar.
Dus ik krijg het nieuwe Arris Eurodocsis modem, met zowel Inet en digitale telefonie.Daar mee was mijn lot bezegeld.

Monteur komt , en installeerd het nieuwe modem en  2 nieuwe UPC kabel TV kastjes(UPC is tevens de kabel tv exploitant van Rotterdam)
Mn Email kon ik niet ophalen maar dit werd binnen 24 uur opgelost(wachtwoord wordt geweigerd)aldus de monteur.
S'avond's lekker TV kijken blijkt het ontzettend te sneeuwen (op de TV dan  ;) ) ook de TV op de slaapkamer zag er uit als een witte kerst.

De helpdesk gebeld ,en het lag aan de bekabeling volgens de medewerker en zou nieuwe dubbel geisioleerde Coax kabel krijgen.(moet het nog krijgen )
Afgelopen donderdagavond telefoon verbinding lag er uit en Internet had ik ook niet.  >:(
Gebeld voor de zoveelste keer met de helpdesk; nota bene met mn mobiele telefoon, maar alles zou z.s.m veholpen worden.
Vrijdag middag 12.00 uur deed alles het weer.

Regelmatig doe ik de snelheids testten via de bekende site's en kom tot de conclusie dat deze behoorlijk naar beneden is gegaan, ik zat nml. rond de 300 kb/s en mag nu blij zijn dat ik de  120 kb/s haal  :'( en dat met een Kwello Classic abbo.
En dit is voormij echt de spreekwoordelijke druppel  >:(

Conclusie na het nieuwe modem is ; ik kan nog steeds geen Email ontvangen ( wel verzenden)
, het sneeuwt nog steeds op de TV's ,en de snelheid is bedroevend laag.
De boel opzeggen zou je dan zeggen , dat kan in ieder geval wel met de Digitale Telefonie en als ik wil overstappen naar ADSL moet ik weer aansluitkosten betalen voor de (analoge) telefoon.
En een andere kabelexploitant is er in Rotterdam niet. Ik zit in postcode 3068 .

Hoe zo gevangen in de monopolie postitie van UPC ?  :'(

Suggestie:
Kijk op http://192.168.100.1 om te kijken of dit modem ook een status pagina met signaal/ruis verhouding kent. Die moet zeker 30 dB zijn, anders is er een probleem dat alleen een UPC probleem kan oplossen, de chello helpdesk kan dit ook zien.

Als je terug gaat naar KPN ga je naar die andere monopolist...
Je weet't toch: in nederland heb je geen keuzevrijheid, je hebt alleen keuze tussen 2 monopolisten..

gr, Henno
 
Je zit niet gevangen.....  ;D en heeft niks met monopolist te maken....  Je hebt een probleem met Chello en je TV ontvangst....

Bel hiervoor de helpdesk...laat er een call van aanmaken....vraag om het callnummer en met wie je gesproken hebt.
Noteer precies je klachten die je hebt....ook je signaal/ruis waarde van je modem...
Dan hoort het binnen normale tijd afgewerkt te worden.

Zo niet dan bel je terug en dan heb je in ieder geval callnummer en naam van medewerker bij de hand.....als het goed is moeten ze dat terugvinden in de database wat onder jouw klantennummer zit....

Ik lijk wel een helpdeskmedewerker.... 8) die ik niet ben dus..... maar zo werkt het bij UPC... jarenlang ervaring mee gehad.....

Succes ermee!!!!
 
Bedankt voor de snelle reactie ging dit bij UPC ook maar zo :)
Maar bij signal to Noise ratio geeft hij 34 db aan.
 
Zit ook in postcode 3086 en heb na ruim 3 weken de digitale telefonie eruit gegooid. UPC sloot vervolgens mijn chello af i.p.v. telefonie.
Lees mijn relaas op https://ziggoforum.nl/topics/7374/

Had wel goeie tv, maar ook inlogproblemen. De monteur (vrouwelijke) heeft via UPC achterhaald dat ze mijn password hadden veranderd. Slimme monteur dus, die alle kastjes ook goed had aangesloten.

Maar voor de rest alleen maar ellende hier in Ommoord. Sinds vandaag, na exact een week zonder, weer internet. Als ik de komende 2 weken nog een storinkje heb gaat chello eruit en neem ik adsl.

Groeten,
Lennert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
FF een update wat die snelheid betreft ,vandaag de helpdesk weer gebeld en de medewerker "zag" meteen het probleem, het modem stond alleen Telefonie toe en na een reset schoot de snelheid weer omhoog. :P
Kijk ik vandaag mn bankafschriften na en wat zag ik tot mn vebazing dat UPC een dubbele abbokosten heeft afgeschreven. >:(
Maar ook extra Borg voor de modem €45 terwijl ik toch al €45 borg heb betaald voor die Com 21. :-\
Kortom ik kan weer de klantenservice bellen of ze ff € 98 willen terugboeken.Gek word ik er van ! >:(
 
Heb ook zulke flut ervaringen met helpdesk, het kostte me een uur om te achterhalen waarom ik geen verbinding meer met chello kon krijgen. Er werd een call gemaakt, ik zou teruggebeld worden, ze moeten nog bellen maar het is ineens weer gaan werken (na een week zonder internet)

Die helpdesk heeft geen vaklui.

Greetz,
Lennert
 
Je vraagt je echt af hoe moeilijk zoiets kan zijn.... :-\
Ik hoor heel vaak verhalen over dubbele afschrijvingen en zelfs dubbele registraties. Wil je niet helemaal moedeloos maken, maar het kan jaren duren voordat ze dat hebben begrepen en aangepast.
 
Terug
Bovenaan