• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ik heb een probleem met de schakeltijd bij zender wisselen.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter magnepan
  • Startdatum Startdatum
M

magnepan

beste dames en heren ik heb een probleem die wel op te lossen is maar niet mijn voorkeur heeft.
als ik de tv bij instellingen bij het upc kastje op AUTO zet en ik wil van kanaal wisselen krijg ik het beeld 1seconde te zien dan wordt het beeld gelijk zwart met een plopgeluid het duurt dan ongeveer 2 seconde voordat het beeld er is.
dat gebeurt niet bij alle kanalen maar het is wel veel zeer vervelend.
als ik het upc kastje op 1080i zet heb ik het probleem niet.
Philips / Pace HD DVR (DCR8111) is het kastje wat ik heb.
misschien dat andere er ook last van hebben?
mijn tv is een lg 47lm960v.
is er een verschil in de uitzending tussen auto en 1080i want dan laat ik de tv op 1080i staan.
alvast bedankt en vr gr

magnepan
 
Doordat je ''auto'' kiest gaat de mediabox/tv kiezen tussen 512 en 1080I.

Je kan hem gerust op 1080I zetten, hebben wij hier ook.
 
Of je je box op auto of 1080i zet zul je zelf moeten bepalen zie je verschil, vaak zijn de interlacers van de tv beter en geven meer kwaliteit, bij 1080i vast wordt ook het signaal van 720p bij Belgie en duitsland extra opgeschaald en dat kan beeldkwaliteit schelen.
Bij auto heeft je TV upscaler nu eenmaal even tijd nodig om te schakelen dit is normaal.
Dit gebeurt trouwens alleen bij wisseling van SD naar HD en van 720p naar 1080i en omgekeerd.
 
bedankt voor jullie reacties dan zet ik hem op 1080i.
ik moet hierbij wel aantekenen dat de tv ongeveer 2 maanden geleden ermee is begonnen nadat ik een update van de tv heb gedaan het kastje van upc heeft namelijk altijd op AUTO gestaan en voor de update had ik nergens last van.

met vr gr magnepan
 
De beeldkwaliteit van de HD zenders die in 720p uitzenden (de Belg+Duitsers) gaat er niet op vooruit als je de box vast zet op 1080i, maar als je niet of nauwelijks verschil ziet who cares. ;)
 
Wellicht heeft de firmware update voor je tv inderdaad dit fenomeen veroorzaakt. Ik heb er op de 47lw650s geen last van en prefereer de 720p uitzendingen in 720p te zien, dus staat het op auto bij ons, heb inderdaad wel dat het beeld even zwart word, maar dit is even en niet storend.

Je zou dit best aan LG kunnen melden, misschien in een volgende software update dat dit verholpen kan worden, of het moment waarop geschakeld word inkorten zodat het niet storend is.
Op de LG website kan je je model vinden en voor email naar klanten service kiezen.
 
Nog even hier op terugkomend het is een keuze tussen comfort bij het zappen en net dat extra beetje meer beeldkwaliteit en gezien de keuze van je nickname Magnepan neem ik aan dat je bij audio ook let op juist dat beetje meer kwaliteit.
 
Flow zei:
Wellicht heeft de firmware update voor je tv inderdaad dit fenomeen veroorzaakt.

Áls de nieuwe firmware van LG inderdaad verantwoordelijk is voor het plotselinge geschakel dan vermoed ik dat het voorheen niet goed gewerkt heeft en nu juist wel. Vóór de update communiceerde de LG mogelijk niet goed met de UPC box, waardoor er niet geschakeld werd ook al moest dit eigenlijk wel gebeuren.
De nieuwe firmware van LG heeft dit probleem dus opgelost en nu werkt de auto stand dus wel correct (met het "vervelende" geschakel als gevolg, maar dit is normaal en hoort zo).
 
Ik ondervindt het in ieder geval niet als vervelend maal als noodzaak om beeld in de juiste kwaliteit te ontvangen. :)
 
cornelisvandenberg zei:
Ik ondervindt het in ieder geval niet als vervelend maal als noodzaak om beeld in de juiste kwaliteit te ontvangen. :)

Ik vind het ook niet vervelend, maar ik ben dan ook niet zo iemand die veelvuldig alle kanalen op rij zit langs te zappen maar eerst in de EPG kijk wat er mogelijk interessant is en dan pas naar de zender zap. :)
 
Terug
Bovenaan