• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ik denk dat ik ga afhaken met Horizon, want dit vraagt teveel van me geduld

Berichten
1.525
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Lezers,

Goed omdat ik niet mee wilde gaan in de negatieve spriraal die Horizon is genaamd ben ik stil geweest rondom deze box.
Echter na vandaag heb ik het eigenlijk wel gehad. Voor de zoveelste keer is de TV gids gevuld t/m zo rond 20.00 uur., Bij het schakelen tussen de kanalen komt ook regelmatig weer foutcode 2010 terug, mer bladiebladiebla. Maar dan komt sinds kort er ook nog eens bij dat als je dan maar handmatig gaat opnemen, de zenders pas worden getoond vanaf Film 1, dus ned, 1, 2 en 3 en rtl en ga zo maar door worden niet eens getoond. Gevolg, geen expeditie poolcircel geen scheap, want die komen op NL 1 en NL 3.
Dan het geneuzel met dat piepje van de tel, dan het geluid wat je elke keer handmatig op dolby dient te zetten en zichzelf zomaar weer uitschakeld. Nee dit is vere van hetgeen wat ik er van had verwacht.
De laatste update heeft voor ons helemaal geen toegevoegde waarde gehad en een nieuwe???? 2014???
Trage menu, die drama TV gids, pfpfpf

Sorry, ik lees elke dag alle berichten en had zoiets, komt wel goed schatje, maar nee dit gaat me nu te ver.
Dat signaal sterkte enz, verspringt ook maar van goed naar uitmuntend naar slecht.

Ga me verdiepen ik het glasvezel, niet dat dat alles is, maar het is wel tot in de meterkast aangelegd hier in Almere.

ps, ja bellen voor een monteur? ja vrienden het was goed er is niets veranderd, dus één conclusie, De box heeft een zeer goed signaal nodig wat stabiel is en dat is het nou juist, tekort signaal en niet stabiel.
Net gemeten via diagnostic, Signaal sterkte, net in het vakje Goed. Signaal Kwaliteit half Goed. Ach afgelopen vrijdag Sterkte bijna Uitmuntend en Kwaliteit Goed. Morgen?? ach misschien weer beide uitmuntend. Feit is en dat heb ik de afgelopen weken uitvoering getest, als de Sterkte en de Kwaliteit onder de helft van goed komen gaat de Horizon happeren.
Deze info is van iemand die er heel veel verstand van heeft en weet waar het over gaat aangaande de Horizon.

Gr, Rob
 
Dat je bandaag last kan hebben kan kloppen, er is deze week in bijna de helft van het land onderhoud waardoor het signaal fluctueerd, de rest...toch eens een monteur???
 
bafplus zei:
Dat je bandaag last kan hebben kan kloppen, er is deze week in bijna de helft van het land onderhoud waardoor het signaal fluctueerd, de rest...toch eens een monteur???

Verklaard dat waarom hier opeens een aantal RTL zenders (met name RTL4) steeds even het beeld stil staat? Gruwelijk irritant in ieder geval.
 
Verklaard dat waarom hier opeens een aantal RTL zenders (met name RTL4) steeds even het beeld stil staat? Gruwelijk irritant in ieder geval.

Dat komt bij mij met een gewone media box ook soms voor, en uitsluitend bij RTL zenders, lijkt mij meer een wanprestatie van RTL zelf en niet van UPC, is door de jaren heen wel vaker zo.
 
Akoni zei:
Dat komt bij mij met een gewone media box ook soms voor, en uitsluitend bij RTL zenders, lijkt mij meer een wanprestatie van RTL zelf en niet van UPC, is door de jaren heen wel vaker zo.

Niets met rtl temaken, met ci+ alle problemen weg, ga ik weer naar hbox en happer happer stilstaan happer.

En dit is niet alleen rtl bijna alle zenders via hbox haperen zo nu en dan(sinds laatste 2 updates is dit alleen maar erger geworden, is zo erg dat ik hbox simpelweg niet gebruik totdat hetopgelost word(en dan kan je denk ik lang wachten)

Sinds ik weer 2weken ofzo via ci+ kijk nergens geen last meer van.
 
Devil-Strike.net zei:
Niets met rtl temaken, met ci+ alle problemen weg, ga ik weer naar hbox en happer happer stilstaan happer.

En dit is niet alleen rtl bijna alle zenders via hbox haperen zo nu en dan(sinds laatste 2 updates is dit alleen maar erger geworden, is zo erg dat ik hbox simpelweg niet gebruik totdat hetopgelost word(en dan kan je denk ik lang wachten)

Sinds ik weer 2weken ofzo via ci+ kijk nergens geen last meer van.

Ik krijg soms het idee dat het iets met de harddisk te maken heeft. HB neemt alles op wat je kijkt, inclusief zappen en soms lijkt het wel of hij de data niet snel genoeg weg kan schrijven. Ik heb dit overigens niet alleen op RTL gezien (waar het vaak met een WCD te maken heeft) maar op verschillende zenders.
Misschien zou het een optie zijn als ze dit in de box uitschakelbaar maken.
Voor mij persoonlijk heeft het constant opnemen van wat ik kijk, geen enkele toegevoegde waarde en levert alleen maar extra slijtage op van de harddisk.
 
Denk eerder dat die box en die trieste atom cpu bezig is met andere dingen inplaats gewoon tv beeld tegeven, dan denk ik idd aan hdd scan of in die trend.

Is en blijft natuurlijk een linux bak en komt de load nu eenmaal boven de 1.00 dan krijg je dit soort dingen(zelfde effect krijg ik namelijk op mijn linux bak als ik tv aan het kijken ben daarop en load komt boven de 1.00.
 
Devil-Strike.net zei:
Denk eerder dat die box en die trieste atom cpu bezig is met andere dingen inplaats gewoon tv beeld tegeven, dan denk ik idd aan hdd scan of in die trend.

Is en blijft natuurlijk een linux bak en komt de load nu eenmaal boven de 1.00 dan krijg je dit soort dingen(zelfde effect krijg ik namelijk op mijn linux bak als ik tv aan het kijken ben daarop en load komt boven de 1.00.

Alleen kun je dan zelf nog vaak iets aan de loadbalancing doen of een hogere prio aan je proces geven. Op de HB lijkt dat vooralsnog niet te gebeuren.
 
ik was afgelopen zondag in de Almere UPC winkel om eens te kijken naar de HB en de "verkoper" wist mij te vertellen dat er deze week (weer) een HB update aan staat te komen.

Ik heb op dit moment nog de Cisco HD DVR en wil ook switchen maar twijfel nog tussen UPC/Horizon of glasvezel.

Eerst maar eens kijken of die update er deze week komt en of die wat problemen op gaat lossen.
 
Ach verkopers vertellen, HD verteld, iedereen verteld, maar inmiddels zijn we al wat maanden verder sinds de Horizon op de markt is gekomen maar is het nu echt veel beter geworden?
Zelfs vanmiddag in de bus naar huis waren mensen over Horizon aan het klagen haha.
Aan de andere kant een bezoekje aan de KP. winkel om te informeren naar Glasvezel, leverde ook niet veel op. Personeel die als je vraagt naar de kwaliteit van de HD zenders, nog vertellen dat deze beter is dan UPC, nou dat gaat er dus niet in. Conclusie we gaan verder met onderzoek. o, me telefoon piept ook weer en signaalsterkte, net goed en kwaliteit half goed.
Was in den beginne Uitmuntend en net Uitmuntend en toen werkte de box ook redelijk tot goed
 
Terug
Bovenaan